Avto
346 ogledov

To naj bi počela avtocestna policija

policija policisti avtocesta beg PU Kranj
Slovenske avtoceste so prometno vse bolj obremenjene, vlaganja v AC infrastrukturo so bila v zadnjih letih nezadostna, avtoceste pa postajajo vse bolj nevarne, kar razkriva tudi statistika prometnih nesreč in smrtnih žrtev. Na javni Agenciji za varnost v prometu (AVP) zagovarjajo uvedbo avtocestne policije. A kaj bi bile njene pristojnosti in naloge?

Na AVP so na novinarski konferenci, na kateri so se odzvali na povečanje števila mrtvih v prometu v Sloveniji, še enkrat več zavzeli za uvedbo avtocesten policije.

To upravičujejo s poslabšanjem statistike nesreč s smrtnim izidom v letošnjem letu, saj je na avtocestah in hitrih cestah umrlo doslej že 23 ljudi, lani v celotnem letu pa 11.

Kljub povečanemu prometu v zadnjem času pa na AVP opozarjajo, da se je nadzor nad vozniki zmanjšal. Tudi zato so državi predlagali vzpostavitev t. i. avtocestne policije oziroma dodatno kadrovsko okrepitve policije, ki bi bila bolj specializirana za delo na avtocestah. A kaj bi bile njene pristojnosti in naloge? Bodo lahko izločali tudi tehnično neustrezna vozila?

Vozniki bodo na policiste gledali pozitivno, ne negativno

"Pri avtocestni policiji gre za veliko več kot samo za izločanje sumljivih avtomobilov, saj je stalna in vidna prisotnost policije na avtocestah pomembna zaradi naslednjih vidikov in njihovih nalog," pravijo na AVP in pojasnjujejo, da bi avtocestna policija nudila pomoč udeležencem v cestnem prometu, predvsem ob varnostnih dogodkih, pa tudi drugih objektivnih dejstvih, ki se na avtocestah dnevno pojavljajo (zastoji zaradi gostote prometa, gradbenih del, vremenskih razmer ipd.).

S tovrstnimi ukrepi pričakujejo spremembo cestno prometnih udeležencev do policije (čeprav počasno), ki s svojo prisotnostjo v prvi vrsti zagotavlja njihovo varnost, hkrati pa tudi nujno pomoč. Avtocestna policija bi vzpostavila tudi krajši intervencijski čas pri izvajanju različnih ukrepov v primeru večjih varnostnih dogodkov, kot so huda kazniva dejanja (ropi denarnih ustanov), iskanja oziroma  zasledovanja oseb, hiter prenos informacij ipd.

Sekcijsko merjenje hitrosti za umiritev prometa

Imeli bi tudi stalen nadzor prometa ter s tem neposreden vpliv na ravnanje udeležencev in izboljšanje varnosti, preprečevanje in odkrivanje kriminalitete in ilegalnih migracij …

Tudi pri AVP velike rezerve pri varnosti vidijo v infrastrukturi, ki bi lahko pripomogla k uspešnemu zniževanju števila prometnih nesreč in smrtnih žrtev, pa tudi v modernizaciji voznega parka, sekcijskem merjenju hitrosti, vzpostavitvi sistema raziskovanja dejavnikov nastanka prometnih nesreč, kot jih poznajo najbolj razvite evropske države, itd.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 11
  • Osmi 07:05 23.november 2016.

    Kaj od tega pa tovornjakarji upoštevate??? Pa varnostne razdalje vam ne more uničiti OA, saj se v večini primerov niti ne more vriniti med dva TV, ker sta tako "daleč" narazen ;)))

  • Avatar Maro Slana
    Maro Slana 04:32 22.november 2016.

    zakaj so kamijondžije hujši prekrškarji....kva samo pišete brez ene podlage....

  • Avatar Maro Slana
    Maro Slana 04:28 22.november 2016.

    Kako ste alergicni na tovornjake! Tovornjaki imajo pravilno varnostno razdaljo,dokler mu je osebni auto ne unici,ker se vrine med tovornjake.Zakaj morate prehiteti tovornjak za vsako ceno,pol pa zavore na polno in peljete na izvoz.....neumno in nevarno pocetje. Tudi osebna vozila ...prikaži veča prehitevajo ,kot,da imajo omejevalnik hitrosti na 90km ....Koliko minut pa vam vzamejo tovornjaki na avtocestah...zaradi prehitevanja?...bla,bla,bla ( saj je po vecini avtocestah prepovedano prehitevanje za tovorna vozila ob doloceni uri! Malo si poglejte dopolnilne table,kjer je napisana ura,,,itd.