Proizvajalec superšportnih avtomobilov Tushek je v prostorih Fakultete za tehnologijo polimerov (FTPO) v Slovenj Gradcu predstavil svoj najnovejši izdelek, superšportnika tushek TS900 apex, ki ga odlikuje predvsem priključno hibridni pogonski sklop, ki so ga v veliki meri razvili sami.
Hiperšportnik tushek TS900 apex je priključno hibridni avtomobil, pri katerem za pogon skrbi kombinacija bencinskega motorja in dveh elektromotorjev. Motor na notranje zgorevanje je Audijev 4.163-kubični motor FSI V8 s suhim karterjem, ki so mu pri Tushku dodali kompresor vstopnega zraka, iz njega iztisnili moč 550 kilovatov in navor 690 njutometrov in ga sredinsko vgradili v zadnji del avtomobila, kjer s pomočjo Hollingerjeva sekvenčnega menjalnika poganja zadnji kolesi.
50 kilometrov električne vožnje
Z motorjem na notranje zgorevanje sodelujeta dva kompaktna elektromotorja na prednji premi, ki vsak poganja svoje kolo, razvijata pa moč 480 kilovatov in navor 1.000 njutonmetrov, ki je na voljo v vsem razponu vrtljajev. Motor V8 dopolnjujeta predvsem pri speljevanju in pri nizkih vrtljajih, k živahnosti avtomobila pa pripomoreta tudi z vektorskim razporejanjem navora, ki ga omogoča inteligentno elektronsko krmiljenje. Napajata se iz dveh tekočinsko hlajenih baterij s kapaciteto 7,5 kilovatne ure, ki ob 80-odstotni napolnjenosti omogoča tudi dobrih 50 kilometrov povsem električne vožnje. Kot je povedal operativni direktor in solastnik podjetja Vili Pustotnik, je to precej več od primerljivih avtomobilov, ki zgolj na elektriko običajno prevozijo pet do deset kilometrov.
Tushkov avtomobil velja tudi za enega najlažjih v svojem razredu, saj je v osnovi težak le dobre 1,4 tone, kar pomeni, da 1.400 kombiniranih 'konjev' pod motornima pokrovoma z njim nima prehudega dela. K majhni masi je pripomogla predvsem izdatna raba lahkih kompozitnih materialov, iz katerih so izdelani tako osrednji monokok, kot tudi karoserijski deli. Aerodinamično optimizirana je tudi oblika, ki zagotavlja količnik zračnega upora 0,36. Omenimo, da je tudi karoserija plod lastnega znanja v podjetju, kjer so sami poskrbeli za večino sestavnih sklopov.
2,5 sekunde do sto
Kot je povedal ustanovitelj podjetja Aljoša Tušek, so avtomobil že temeljito preskusili in na dirkališču Adria v Italiji z njim v 2,5 sekunde dosegli 100 kilometrov na uro, kar je bilo toliko laže tudi zato, ker petstopenjski sekvenčni menjalnik vse do hitrosti 140 kilometrov na uro ostane v prvi prestavi. A kot je poudaril Tušek, njihov avtomobil ni namenjen postavljanju novih hitrostnih rekordov, ampak bolj vožnjam pri večjih hitrostih po dirkališčih in občasnim kratkim vožnjam v mesto konec tedna. V skladu s pričakovanji bo dvanajst primerkov hibridnega hiperšportnika, ki bo v osnovi brez davkov stal 1,2 milijona evrov, našlo pot predvsem v garaže poslovnežev, ki v avtomobilu vidijo naložbo in so v povprečju lastniki štiridesetih avtomobilov, dveh jaht in dveh helikopterjev. Tushek T900 apex torej ne bo prvi, ampak deseti ali dvajseti avto v garaži.
Dvanajst hibridnih avtomobilov bo sicer tvorilo le eno tretjino ponudbe avtomobila tushek T900, saj bo za okorele bencinske odvisneže na voljo tudi dvanajst primerkov brez elektromotorjev, pripravljajo pa tudi serijo dvanajstih povsem električnih hiperšportnikov, ki bodo imeli elektromotorje tudi v zadku avtomobila, sistemska moč avtomobila pa bo znašala 1.500 kilovatov. Kot so povedali na tiskovni konferenci, bodo povsem električni hiperšportniki namenjeni predvsem Kitajski, kjer je njihovo lastništvo veliko cenejše v primerjavi s tistimi, ki imajo tudi bencinski motor.
Sodelovanje s Fakulteto za tehnologijo polimerov
A preden bodo lahko avtomobil v začetku drugega leta ponudili kupcem, bodo morali opraviti še zahtevna postopka homologacije in priprave na maloserijsko proizvodnjo, pri čemer računajo tudi na razvojno pomoč FTPO. V okviru pogodbe o razvojnem sodelovanju, ki sta ga Tušek in Pustotnik podpisala z direktorico FTPO Majo Mešl, bodo razvijali predvsem polimere za zgradbo karoserije in izolatorje, ki bodo varnost avtomobila in pogonskega sklopa ob nesreči zagotavljali vsaj toliko časa, da bodo lahko potniki varno zapustili avtomobil. Kot je poudaril Tušek, je zagotovitev varnosti električnega sklopa, ki deluje pri zelo visokih električnih napetostih in z močnimi električnimi tokovi, še vedno zelo zahtevna naloga, zato računajo na pomoč FTPO. FTPO iz Slovenj Gradca je sicer edina visokošolska in raziskovalna ustanova v Sloveniji in tudi širši jugovzhodni Evropi, ki deluje na področju polimernih materialov, med katerimi so tudi različni kompozitni materiali, in sodeluje tudi s številnimi podjetji iz Slovenije in tujine, ki v proizvodnji uporabljajo kompozite.
No,potem pa ti pametnjakovič še kaj pokaži.
Bedno ! Jaka znamka tale Tushek ! Za ta denar ti vsaka delavnica na svetu izdela lepši avto z boljšimi performansami