V vmesnem obdobju so takšno križansko različico dobili tudi drugi Daciini modeli - logan MCV, dokker in lodgy, zdaj, ko teh ni več, pa je sandero spet ostal edini s to možnostjo. Duster je kot izrazit športni terenec tako ali tako ne potrebuje, križansko naravnan pa je že v osnovi tudi novinec jogger.
Kakorkoli, sandero jo še vedno ima in z novo generacijo se ta na videz morda celo bolj izrazito razlikuje od sandera brez pridevnika. Sicer ne toliko v notranjosti, kjer oranžni vstavki na armaturni plošči in oblogah vrat ter šivi na sedežih poskrbijo za več živahnosti, to pa je bolj ali, manj tudi vse. Bolj se razlike opazi na zunanjosti.
Če pogledamo natančno, se sandero stepway od sandera razlikuje predvsem po črni plastični zaščiti karoserije, srebrni zaščiti motorja in nekaj dodatnega kroma, izrazito drugačna pa sta predvsem odbijač in bolj razčlenjen pokrov motorja. To je dovolj, da v kombinaciji z obveznimi nosilci prtljažnika (ki jih zelo preprosto lahko spremenimo v prečne nosilce) in malce večjo 18-centimetrsko oddaljenostjo dna od tal sandero stepway deluje precej bolj agresivno, dinamično in mišičasto od sandera. Seveda pa je zato današnjim očem tudi bolj všečen avto, in to ne le v kovinski oranžni barvi, kakršnega smo vozili na testu in s katero je gotovo zelo privlačen, ampak tudi z drugimi barvnimi kombinacijami.
Pod pločevino znana tehnika
A pod pločevino se v vsakem primeru skriva enak sandero oziroma aktualna in še vedno zelo sveža Renault-Nissanova modularna platforma za majhne avtomobile CMF-A, ki si jo deli z renaultoma cliom in capturjem, nissanom jukom in še nekaterimi koncernskimi bratranci, torej gre za zelo solidno vozno tehniko.
Platforma sicer ni čisto enaka, saj so »bolj nobel« sorodniki dobili bolje specificirano LS platformo, sanderu pa je ostala različica LV z malce nižjimi specifikacijami. Ta se odraža predvsem v manj aktivne varnosti, torej manj asistenčnih sistemih, kar je sanderu na testnih trkih prineslo le dve zvezdici, ostajajo pa enaka raven pasivne varnosti in tudi podobne vozne lastnosti, k niso odvisne le od platforme same, ampak tudi od tega, koliko je obremenjena itd. In sandero je razmeroma lahek avtomobil, torej je vse OK.
Tradicionalna vozna tehnika, ABS in ESP na sanderu namreč dobro delujejo, kar se občuti tudi za volanskim obročem. Ta je v sanderu stepway sicer po občutku in na prvi pogled malce slabša in manj natančna kot v sanderu, k čemur gotovo pripomore to, da je podvozje nekoliko zvišano, blaženje pa mehkejše nastavljeno, zaradi česar se sandero stepway tudi z malce več veselja nagiba. A po drugi strani se s sanderom stepway z lažjim srcem odpravite na makadamske in druge slabše podlage, s katerimi, tako kot njegov predhodnik, zaradi višjega podvozja precej dobro opravi. V tem pogledu je sandero stepway gotov pravi majhen križanec, pa čeprav nima štirikolesnega pogona niti (z izjemo izklopa ESP) nikakršne druge tehnike, ki bi v tem primeru pomagala vozniku.
Denarnici prijazen pogon
Sandero stepway je torej, ko gre za vožnjo, povsem soliden in preprost vsakdanji avtomobil, k čemur gotovo pripomore tudi pogonska tehnika. V testnem avtomobilu je deloval okolju in denarnici prijaznejši turbobencinski (oziroma »turboplinski«) trivaljnik, ki je tovarniško prilagojen na uporabo utekočinjenega zemeljskega plina LPG. Motor deluje v skladu s pričakovanji in razmeroma lahkega sandera solidno hitro pospešuje, v mestu je prožen, solidno pa deluje tudi pri višjih hitrostih na avtocesti, k čemur gotovo pripomore tudi novost. Petstopenjskega iz prejšnjega sandera je namreč končno nadomestil sodobnejši in precej natančnejši šeststopenjski menjalnik.
Predvsem pa so pri Daciji poskrbeli, da je preklapljanje med obema energentoma zelo preprosto, zgolj s pomočjo gumba na armaturni plošči. Prehod je gladek tudi zjutraj, ko se motor, tako kot vsi z možnostjo uporabe plina LPG, zažene na bencin. Dober kilometer vožnje pozneje (ali še manj, odvisno od zunanjih temperatur), namreč motor, ne da bi voznik to opazil, začne delovati na plin. Pri Daciiji so kot ena redkih poskrbeli tudi za uspešen prikaz porabe obeh energentov, vendar ta ne poteka hkrati, ampak je odvisen od tega, kateri energent je trenutno v uporabi.
Kilometrski maratonec
Ena od dobrih stvari je, da je goriva na krovu veliko več kot v bencinskem sanderu, saj lahko prevozite blizu tisoč, z varčno vožnjo pa celo več kilometrov. Še bolj pomembno za uporabnika pa je dejstvo, da je plin LPG veliko cenejši od bencina in dizla in v času, ko se obema cena dviguje, je končni prihranek še toliko večji. V času pisanja tega testa je namreč na eni od slovenskih bencinskih črpalk, izbrana je bila naključno, liter 95-oktanskega bencina stal 1,365 evra, liter plina LPG pa 0,889 evra. Kljub malce večji porabi plina v primerjavi z bencinom, se računica torej več kot izide.
Nova platforma je ob podobnih zunanjih merah sanderu stepway prinesla tudi precej dodatnega prostora v potniški kabini, kar se gotovo odrazi v občutku širine, predvsem pa v prostornosti zadnje klopi. Notranjost je tudi lepše in predvsem bolj sodobno urejena, volanski obroč je tudi vzdolžno nastavljiv, korenito prenovljen pa je predvsem infozabavni sistem, ki sicer izhaja iz dosedanjega, kar ni slabo, saj je ta dobro deloval, a dodaja veliko novih funkcij, med drugim tudi brezžično zrcaljenje pametnega telefona. A v bistvu ga v sanderu niti ne potrebujete tako nujno, saj so se Dacijini oblikovalci domislili priročnega nosilca, ki v avtomobilski infozabavni sistem spremeni vsak pametni telefon sam po sebi, še bolj pa s pomočjo posebne aplikacije, ki na pametni telefon prenese Dacijin infozabavni sistem.
Vsekakor pa ste lahko tako kot doslej zadovoljni s ceno sandera stepway. Praktično z vsem možnim opremljeni testni sandero stepway je namreč stal malce manj kot šestnajst evrskih tisočakov, kar se za solidno zaokrožen paket zdi precej ugodno, saj je s prehodom v novo generacijo zares veliko pridobil in je tekmecem prestižnejših imen veliko bliže kot doslej.
Dacia sandero Stepway 1.0 Eco-G 100
Motor: turbobencinski, trivaljni, 999 ccm
Največja moč: 67 kW (91 KM) pri 5.000 vrtljajih (bencin); 74 kW (100 KM) pri 4.800-5.800 vrtljajih (LPG)
Največji navor: 170 Nm pri 2.000-3.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 177 km/h, 11,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.099 x 1.848 x 1.535, medosna razdalja 2.604
Prtljažnik (v litrih): 328-1.108
Poraba: 5,8 l/100 km / 7,4 l/100 km (bencin/plin; kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 131 g/km
Cena v evrih: 15.700
groza v enem letu se je podražil za 4000 eurov glede na uradni cenik iz septembra 2020.