To je veljalo za dusterja, ki se je ob nastopu druge generacije pred štirimi leti tehnično in oblikovno precej oddaljil od dusterja prve generacije, kot tudi za sandero (oziroma logan), ki je z novo generacijo tudi precej drugačen od svojega neposrednega predhodnika, kot je bil tudi ta drugačen od sandera prve generacije.
Odhajajoči sandero je v avtomobilski svet vstopil pred devetimi leti, kar navaja tudi na dolge generacijske življenjske dobe Dacijinega najmanjšega in tudi najbolj razširjenega modela. Ste vedeli, da mu ponekod rečejo celo renault sandero? Dacia sandero zato v novi generaciji poleg sveže oblike prinaša tudi veliko sodobne tehnike, ki bi ji morala zadostovati za naslednje desetletje življenja.
Večgeneracijski preskok
Še najbolj se te pridobitve poznajo pri platformi, s katero sandero ni naredil le generacijskega , ampak celo večgeneracijski preskok. Dosedanji sandero je bil namreč, tako kot sandero prve generacije, zasnovan na cliu druge generacije, ki so ga pri Renaultu izdelovali vse od leta 1998. Za kako veliko posodobitev podporne tehnike gre, pove podatek, da je novi sandero zasnovan na aktualni in še vedno precej sveži Renault-Nissanovi modularni platformi za majhne avtomobile CMF-A, ki si jo deli z renaultoma cliom in capturjem, nissanom jukom in še nekaterimi koncernskimi bratranci.
A če bi trdili, da je zato prav takšen kot clio, le cenejši, dodajmo, da ne gre za čisto enako platformo. Pri omenjenih modelih namreč k oznaki platforme pritiče še kratica HS za »high specitification«, sanderova platforma pa nosi kratico LS za »low specification«. Gre torej za različico platforme z nižjimi specifikacijami, kar se poznam predvsem v dejstvu, da je pri sanderu v primerjavi s cliom ali capturjem precej omejen nabor asistenčnih in sistemov za aktivno varnost, ki so skrčeni na zahtevani minimum. To je bilo nenazadnje tudi vzrok za to, da je na testnih trčenjih agencije Euroncap osvojil le dve zvezdici.
Gotovo pa niso bile vzrok njegove sposobnosti odvajanja energije trčenja – teh na srečo med testom nismo preskusili – pa tudi ne vozne lastnosti. Španski Youtube kanal km77 je namreč ugotovili, da lahko sandero v povišani različici stepway losov test odpelje s hitrostjo 73 kilometrov na uro, kar je hitreje celo od volkswagna golfa osme generacije ali mercedesa CLA in mnogih drugih prestižnejših modelov.
Tradicionalna vozna tehnika, ABS in ESP torej na sanderu dobro delujejo, kar se občuti tudi za volanskim obročem. Kdor je vozil sandera prejšnje generacije in tudi v novega sede z določenimi pričakovanji, takoj opazi, da karoserija in podvozje med vožnjo delujeta veliko bolj čvrsto, volan je bolj natančen in komunikativen, nagibanje je definitivno manj, po drugi strani pa se morda malo bolj čuti udarce s tal, saj vzmetenje ni več tako mehko. Zanimivo bo videti, kako se bo novi sandero stepway, tokrat smo vozili »navadnega« sandera, obnesel na slabših cestah. V prejšnji generaciji se je namreč izkazal celo za soliden polterenski avtomobil brez štirikolesnega pogona.
Soliden in preprost
»Navadni« sandero se po drugi strani izkaže kot zelo soliden in osvežujoče preprost vsakdanji avtomobil, k čemur gotovo pripomore tudi pogonska tehnika. Na voljo so le trije že znani trivaljniki, osnovni atmosferski, turbobencinski (oziroma »turboplinski«), ki je tovarniško prilagojen na uporabo utekočinjenega zemeljskega plina LPG in 67-kilovatni turbobencinski z oznako 1,0 TCe 90, ki smo ga vozili na testu. Motor deluje v skladu s pričakovanji in razmeroma lahkega sandera solidno hitro pospešuje, v mestu je prožen, solidno pa deluje tudi pri višjih hitrostih na avtocesti, k čemur gotovo pripomore tudi novost. Petstopenjskega iz prejšnjega sandera je namreč končno nadomestil sodobnejši in precej natančnejši šeststopenjski menjalnik. Sprememba se odrazi tudi v porabi goriva, ki je redko presegla šest litrov.
Nova platforma je ob podobnih zunanjih merah prinesla precej dodatnega prostora v potniški kabini, kar se gotovo odrazi v občutku širine, predvsem pa v prostornosti zadnje klopi. Ko sedete na vozniški sedež, najprej dobite močan občutek že videnega, saj je novi sandero volanski obroč nasledil od odhajajočega, merilniki so enakia kot v dusterju, od njega pa je nasledil tudi prestavno ročico in regulatorje klime (ali pa od clia?). Tudi sedeži dajejo občutek že občutenega, za določena stikala pa velja, da jih proizvajalci dolga leta ne zamenjajo niti ob generacijskih menjavah prestižnih modelov, čemu bi jih torej v dacii.
A ko mine prvotni »deja vu« občutek šele zares vidite, koliko je novega. Že armaturna plošče je popolnoma drugačna in veliko lepša in, čeprav je očitno še naprej bolj ali manj izdelana iz enega kosa, deluje precej bolj razčlenjeno in z vodoravnimi linijami vzbudi občutek, da sedite v širšem avtomobilu. Volanski obroč je končno postal tudi vzdolžno nastavljiv, korenito prenovljen pa je predvsem infozabavni sistem, ki sicer izhaja iz dosedanjega, kar ni slabo, saj je ta dobro deloval, a dodaja veliko novih funkcij, med drugim tudi brezžično zrcaljenje pametnega telefona.
A v bistvu ga v sanderu niti ne potrebujete tako nujno, saj so se Dacijini oblikovalci domislili priročnega nosilca, ki v avtomobilski infozabavni sistem spremeni vsak pametni telefon sam po sebi, še bolj pa s pomočjo posebne aplikacije, ki na pametni telefon prenese Dacijin infozabavni sistem. Tega v testnem sanderu sicer nismo preskusili, saj je bil opremljen s »pravim« zaslonom in sistemom, je pa imel tudi dodatno držalo za pametni telefon, ki se tudi lahko izkaže za precej koristno zadevo. Sploh ob dejstvu, da slovenski lastniki pametnih telefonov z Googlovim operacijskim sistemom še vedno ne moremo legalno uporabljati vmesnika Android Auto.
Ostaja ugoden avtomobil
Precej sprememb je doživela tudi zunanjost sandera, ki deluje veliko bolj sodobno in dozorelo kot doslej in šele ko jo s prejšnjo generacijo postavite bok ob bok, opazite , da se oblikovalci dela niso lotili »z belega lista papirja«, ampak so izhajali iz bivšega sandera in njegove oblike močno naostrili. Vsekakor ni nobenega dvoma, da so bili oblikovni posegi zelo intenzivni in gotovo se vam ne bo zgodilo, da bi novega sandera zamenjali za prejšnjega.
Vsekakor pa ste lahko tako kot doslej zadovoljni z njegovo ceno. Skoraj z vsem možnim opremljeni testni sandero je namreč stal manj kot štirinajst evrskih tisočakov, kar se za ponujeno zdi precej ugodno, saj je s prehodom v novo generacijo zares veliko pridobil in je tekmecem prestižnejših imen veliko bliže kot doslej. Če zares niste izbirčni, pa osnovnega sandera lahko dobite že za manj kot devet tisočakov.
Dacia sandero Comfort 1.0 TCe 90
Motor: turbobencinski, trivaljni, 999 ccm
Največja moč: 67 kW (90 KM) pri 4.600-5.000 vrtljajih
Največji navor: 160 Nm pri 2.100-3.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 178 km/h, 11,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.088 x 1.848 x 1.499, medosna razdalja 2.604
Prtljažnik (v litrih): 328
Poraba: 5,2-5,3 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 119 g/km
Cena v evrih: 13.890 (cena osnovnega: 8.990)