Preizkusili smo namreč različico clia I feel Slovenija. Urad Vlade Republike Slovenije za komuniciranje, ki je v imenu Republike Slovenije skrbnik znamke I feel Slovenia, je pred časom slovenskega clia prepoznal kot ustreznega ambasadorja Slovenije in tako proizvajalcu vozil Renault dovolil uporabo znamke I feel Slovenia za poimenovanje te omejene serije vozil.
Hkrati je tovarna Revoz že dolga leta v globalnem proizvodnem sistemu Skupine Renault znana kot ena izmed najboljših, najkakovostnejših tovarn.
Pri Renaultu so pojasnili, da je slogan I feel Slovenia močna in ponosna blagovna znamka, ki je v svojem bistvu združila vse lepote slovenske narave, našo nacionalno identiteto in vse vrline prebivalcev Slovenije. Zato so jo v Renaultu takoj povezali z vsem, na kar so ponosni ob izdelavi vozila v novomeškem Revozu.
Kralj slovenskih cest
V prid tezi najbolj slovenski avto pa govorijo tudi števile. Clio je že dolga leta "kralj slovenskih cest". Slovenci jih pokupimo največ med vsemi avtomobili. Ob koncu lanskega leta je bilo v Sloveniji registriranih kar 77.413 vozil renault clio, ali 20 tisoč več od najbližjega zasledovalca.
Posebno različico, ki jo še najlaže prepoznate po zelenem logotipu I feel Slovenia na karoseriji, za slovenski trg izdelujejo izključno v Revozu. Torej, clio i feel Slovenija, če ga boste izbrali, bo delo delavcev iz Novega mesta.
Veliko serijske opreme
Glavna posebnost te različice niso motorji, menjalnik ali posebna barva, ampak je omejena serija vozil clio I feel Slovenia na voljo zgolj z izjemno bogatim paketom opreme, ki smo ga običajno vajeni pri večjih in dražjih vozilih.
To pomeni, da ima LED luči spredaj in zadaj, parkirne senzorje spredaj in zadaj, vzvratno kamero, sredinski naslon za roke, avtomatsko klimatsko napravo, kartico za prostoročno odklepanje in zagon vozila, multimedijski sistem s sedempalčnim zaslonom na dotik in navigacijskim sistemom s kartografijo Adriatic), senzor za dež, LED osvetlitev v potniški kabini, samozatemnitveno vzvratno ogledalo in dodatno zatemnjena stekla. Tudi z našega stališča gre za opremo, ki jo danes moderen mestni avtomobil mora imeti in ni balast.
Motor za manj zahtevne voznike
Clio v različici I feel Slovenija je na voljo z dvema dizelskima in tremi bencinskimi motorji (1.2 16V, TCe 90, TCe 120), na testu pa smo preizkušali sredjo različico bencinskega motorja, torej trivaljni turbobencinski motor z litrsko prostornino in 67 kilovatov moči ter 160 Nm navora, moč pa se na prednji kolesni par prenaša s pomočjo šeststopenjskega ročnega menjalnika. To je dobra izbira za nezahtevnega voznika, ki si v prvi vrsti želi dovolj udobja v vseh razmerah vožnje. Nekaj več kot 90 konjskih moči je ob povsem zadovoljivem navoru, ki je ves na voljo že v spodnjih vrtljajih, agilen v mestu, tudi pri prehitevanju je naraščanje moči linearno in motor solidno" pospešuje, na avtocesti pa je vožnja pri večjih hitrostih dovolj umirjena in ne preglasna. Lahko bi rekli, da je trivaljnik večnamenski in skoraj idealen za tako vozilo. Potrebe po dizlu ne vidimo, razen, če bi v večini primerov vozilo uporabljali le na avtocesti in na leto prevozili res veliko število kilometrov. Kakšen trgovski potnik na primer.
Digitalno napreden
Pri Renaultu so ob predstavitvi brez dlake na jeziku potrdili, da z novim cliom odpravljajo tudi nekatere napake oziroma hrošče predhodnika, hkrati pa prinašajo nove elemente. To se opazi v vseh cliih, mi je pa osebno zelo všeč, da je vtis, ko sediš za volanom, da gre za bistveno kakovostnejši avto, kot prej. Zdaj v njem občutite večji delež zmehčane plastike, lepo prešite tkanine, predvsem pa ni čričkov in med vožnjo je tudi bistveno manj ropotanja in različnih šumov.
Druge neizpodbitne izboljšave vključujejo novi informacijsko-zabavni sistem Easy Link. Testni primerek je imel za doplačilo 1.200 evrov paket navigacija, ki prinaša 23 centimetrski oziroma 10-palčni digitalni zaslon, oziroma merilnike, s številnimi podatki, ki jih je možno prilagajati potrebam vožnje. Ne bom rekel, da je grafika najlepša ali najbolj atraktivna ta hip, eden od tekmecev ponuja tudi že 3D digitalne merilnike, je pa za voznika uporabna in pregledna. Prilagajamo lahko barve glede na način vožnje in tudi podatke navigacije.
K vozniku obrnjena tablica visoke ločljivosti in z odzivnostjo enako pametnim telefonom meri 9,3-palca. Sicer je hitro na njen polna prstnih odtisov. Renault že vrsto let vse podatke vozniku in potnikom posreduje v slovenskem jeziku, kar je pohvalno, čakamo še na glasovno ukazovanje v slovenskem jeziku.
Če se vrnemo k multimediji (v osnovi kupec dobi 7-palčni zaslon) je Renaultov sistem easy link velik korak naprej, saj zmanjšuje število klikov. Cilj inženirjev je bil, da uporabnik v treh klikih pride na želene nastavitve. Še vedno podporo navigaciji omogoča podjetje TomTom, ima pa clio spletno iskanje z Googlom, kar pomeni, da iščemo naslove po ključnih besedah.
Gre za povezano navigacijo. To pomeni, da zdaj ne kaže le informacij v živo o zastojih na poti, ampak tudi cene goriv na bližnjih črpalkah, podatke o restavracijah in še marsikaj. Zdaj je poleg CarPlayja na voljo tudi Android Auto. Multi sense je dobro znana Renaultova rešitev, ki prinaša izbiro razlinih načinov vožnje, eko, sport, mysense. Razlike v voznih programih tudi v resnici občutimo, a ne intenzivno kot v vozilih premijskega razreda.
Nekaj koristnih stvari ostaja na seznamu doplačil
Še ena tehnologija, ki smo jo bili do nedavnega vajeni v premijskih vozilih je bila izbira ambientalne osvetlitve kabine. V cliu jo krojimo po svoje okusu, uravnavamo med osmimi barvami ambientalne osvetlitve.
I feel Slovenija ima serijsko kamero za vzvratno vožnjo, ki ponuja zelo jasno sliko in na sploh deluje hitro in pregledno. Pripomoček brez katerega si novega avto, tako kot polne led žaromete, ki so ponoči vožnjo naredili udobnejšo s cliom, ne predstavljam.
Telefon sem polnil brezžično, kar danes še veno ni samoumevno, je pa pri cliu na seznamu doplačil in sicer v prej omenjenem 1.200 evrov vrednem paketu z navigacijo. Škoda, kot tudi to, da serijski ni še aktivni tempomat. Tako opremljen clio boste s popusti dobili za okoli 18 tisočakov.
Kišta od avta.Enkrat Renault,nikdar več ista firma..Japonci so zakon!!