Nekdo me je na parkirišču precej neposredno vprašal, zakaj bi človek kupil »to reč«. Za lažjo predstavo: avtomobil na prvi pogled izgleda precej nenavadno – nekako tako, kot če bi na podvozje Suva privarili školjko limuzine.
Gre za koncept, ki ga je Volvo začel že z modelom V 60 CC. »Če pogosteje zapelješ na makadam, slabše luknjaste ceste, ne ravno kolovoze...,« sem hitel odgovarjati. »Aha, torej je to avto za slovenski asfalt,« je hitro zaključil sogovornik. Morda res, vendar smisel tega koncepta je nekje drugje. Da ima voznik dvignjen sedež, da lažje izstopi in vstopi v vozilo, ima boljši pogled na cesto, da skratka ljudje v limuzini ali sedanu dobijo to, kar jih najbolj navdušuje v suvih, a suva nočejo. Hočejo najboljše iz obeh svetov.
Skoraj tako kot šestvaljnik. Skoraj
V principu gre za luksuzno off road limuzino, ki je, tako kot vsak Volvo, izjemno kompakten, udoben in ne manjka mu opreme. V osnovni opremi je sistem za opozarjanje pred nesrečo z avtomatskim zaviranjem – tako imenovani City AEB, opozorilo pred zapuščanjem pasov, dinamični sistem stabilnosti in oprijema itn. Kljub štirikolesnemu pogonu, precejšnjem navoru, nadzoru spuščanja po strmini, pomoči pri speljevanju v klanec in vsem ostalim elektronskim dodatkom, S60 tako kot številni suvi in drugi križanci na tržišču ne bo nikoli pravi terenec.
Torej se vrnimo nazaj na slovenski, luknjasti asfalt. Avtomobil izjemno lepo leži na cesti. Kljub svoji robustnosti v slabih devetih sekundah doseže stotico, končna hitrost, ki je elektronsko omejena, pa seže krepko čez 200 kilometrov na uro. Ker je visok, plava v ovinkih, športni način vožnje tega ne spremeni. Petvaljnik skoraj tako hrumi kot šestvaljnik. Skoraj. Za nekatere preglasen, drugim izginjajoči zvok velikih motorjev prija.
Malo minusov
Avtomobilu je težko karkoli oporekati, ko je enkrat na cesti. Testni model (D4 AWD), ki je s šest tisočaki vredne dodatne opreme presegel ceno 56 tisoč evrov, resnično ni za kolovozno pot. Volan je trd, kar pri 235 milimetrskih 18 palčnih pnevmatikah niti ni nenavadno.
Teme na armaturni plošči je mogoče spreminjati in so zelo elegantne. Številčnica se bolj osvetli v predelu, kjer je kazalec za hitrost. Nenavadno je morda le to, da ima avtomobil športni zaslon, ki ga je potrebno nastaviti in se torej ne prikaže avtomatično, ko preklopiš na športno vožnjo. Ozvočenje je vrhunsko , čeprav basi včasih požirajo visoke tone.
Nastavitve je težko najti, krogec za ukaz OK je sicer elegantna rešitev pri telefoniranju in izbiranju enostavnih nastavitev, ko želiš denimo vklopiti bluetooth ali izklopiti prometna obvestila, je pa precej neroden pri iskanju nastavitev med vožnjo, ki zahtevajo malce več iskanja in pritiskanja.
Glede na velikost vozila razočara le 380 litrski prtljažnik, ki je tudi plitek. A kljub temu sem prepičan, da bo S60 CC našel svoje kupce. Morda ne pri nas, čeprav imamo zanj prilagojene asfaltne razmere.
Podatki o vozilu: Volvo S60 CC AWD D4 momentum
Prostornina petvaljnega motorja: 2400 ccm
Moč motorja: 140 kW (190 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 440 Nm med 1.500 in 2.750 vrt./min
Zmogljivosti: 210 km/h, 8,8 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 8,0 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.658 x 1.899 x 1.539 medosna razdalja 2.774
Prostornina prtljažnika (v litrih): 380
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 149 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 39.825 (osnovni)/ 48.456 (testni) / 56.238 (testni z dodatki)
Plusi: Udobna vožnja, petvaljni dizel, ozvočenje;
Minusi: Prevelik volan, skopo prostoren prtljažnik, pretirano nagibanje v ovinkih;
popravek :) 110kW ni 190KM :) ampak okoli 140kW