Da, trivaljni dizelski motor (spoznali smo jih tudi že pri skupini BMW in VW) smo preizkušali pod motornim pokrovom karavanske astre sports tourer, ki moč na cesto prenaša prek samodejnega menjalnika s kar devetimi stopnjami.
Gre za oznako 1.5 CDTi, ki je oznak za trivaljni dizel s turbopolnilnikom in je zamenjava za 1,6 litrski dizelski štirivaljnik.
Astra je sicer še produkt, ki je nastal, ko je bil Opel še pod GM-om, zato sorodnosti s Peugeotovimi ali Citroënovimi izdelki v nasprotju z Oplovimi SUV-ji pri astri ne boste našli.
Presenetljivo agilen, tudi zaradi menjalnika
Dizelski trivaljnik (z močjo 90kW) v sodelovanju z 9-st. samodejnim menjalnikom, kakor čudno se vse skupaj sliši, pa nas je pravzaprav zelo presenetil. Avto je pri speljevanju presenetljivo živahen in prožen, ko se je treba zavrteti v višje vrtljaje. Prav to nj bi bil prednost trivaljnikov pred štirivaljniki, več navora v nižjih vrtljajih. Tudi na avtocesti se 90 kilovatov izkaže povsem zadovoljivih. K zveznemu pospeševanju brez cukanja veliko pripomore dobro sodelovanje pogonske enote z omenjenimi 9-stopenjskimi samodejnim menjalnikom, nad katerim smo bili navdušeni, saj prestavlja bliskovito in natančno.
Poraba goriva je lahko ugodna
Če smo iskreni, nismo pričakovali, da bo karavanska astra s trivaljnim dizlom tudi na avtocesti povsem dovolj agilen avto. Verjemite, da ne pretiravamo, saj smo jo preizkusili, ko smo v njem sedeli štirje, dva odrasla spredaj in dva otroka zadaj in še prtljažnik je bil naložen. Prav družinam je tudi namenjen tak avtomobil. Ne pa pričakovati, da je to izjemno zmogljiv in športen avto, zato smo ob pogledu na cenik pogrešali, da ni na voljo tudi s kakšnim bolj zmogljivim dizlom, zato zagotovo ne pokrije potreb vseh vrst voznikov.
Zato pa povsem zadovoljivo ugaja s porabo plinskega olja, saj je potovalni računalnik razkrival, da pri avtocestni hitrosti 130 km/h porabi 6,3 litra dizla na 100 kilometrov, pri primestni vožnji Kamnik-Ljubljana 5,1 litra, medtem, ko smo za premikanje po ljubljanskih ulicah in ljubljanski obvoznici porabili 5,6 litra goriva na 100 kilometrov. Ob bolj dinamični vožnji pa, tako kot je za trivaljnike značilno, poraba goriva bistveno poveča, tudi za dober liter.
Dobra zvočna izolacija kabine
Hkrati je motor med vožnjo pri višjih vrtljajih zelo dobro zadušen in ne moti z ostrejšim zvokom tipičnem za trivaljnike. Drugače je ob zagonu, ko dizelski motor močno strese karoserijo vozila in tudi pri vožnji v nizkih vrtljajih je čutiti vibracije.
To je še najbolj moteče v mestu v križiščih, ko je zaradi ugašanja in zaganjanja sistema start-stop veliko tresenja.
Splošen dober vtis dopolnjujejo vozne lastnosti. Z avtom se vozi zelo dobro. K tej pozitivni oceni prispeva krmiljenje z zadostnimi povratnimi informacijami. Avto je zelo stabilen v ovinkih in hkrati razmeroma udoben, kljub 18-palčnim pnevmatikam z nekoliko nižjim profilom. Nekaj slabše se podvozje obnese na slabo vzdrževanih cestah z neravninami. Tam se predvsem na zadnjo klop prenese več tresljajev.
Spremembe za manj emisij
Čeprav opel astra sport tourer ni zadnji krik mode, pa je po petih letih na trgu še vedno avto, ki se ga ne gre sramovati. Še posebej, če si omislite za Opel značilna matrična led svetila, kar je še vedno redkost v tem razredu vozil.
K boljšemu videzu je seveda pripomogla tudi nedavna osvežitev, čeprav ne velika, zahvaljujoč kateri je astra dobila prenovljeni sprednji odbijač in masko spredaj. Vendar pri tem ni šlo le za posodobitev videza, temveč tudi za izboljšanje aerodinamike in s tem doseganje manjše porabe in nižjih emisij. Sprednja maska je dobila zapiralne plošče, podvozje pa pokrov. Vse z namenom, da zrak med vožnjo čim manj ovira učinkovitost.
Še vedno klasičen avto
Bolj kot na zunaj se ji leta poznajo v kabini. Tam je za leto 2020 nenavadno veliko klasičnih stikal. Nismo več vajeni niti tega, da je zaslon na dotik, ki je sicer pregleden, enostaven za uporabo in nadpovprečno odziven, vgrajen v armaturno ploščo. Vseeno to za marsikoga sploh ne bo slabost, temveč prednost. Ima pa zato astra že delno digitalne merilnike.
Glede kabine lahko povzamemo to, kar vemo. Centimetrsko je prostorna v vse smeri. Gre za pravi družinski avto za dva odrasla in dva majhna otroka in še otroški voziček ali psa v prtljažniku.
Tudi zadaj bodo udobno sedeli potniki z višjimi postavami, saj je zadnji del strehe pri karavanski različici manj upognjen kot pri kombilimuzini.
Uporaben prtljažnik, ni pa rekorder
Prednost karavanov pred popularnimi suvi je poleg voznih lastnosti tudi prtljažnik. Ta je velik (540 litrov), čeprav lahko konkurenti skupine Volkswagen ponudijo še več. Zadnje sedeže se zloži v razmerju 40:20:40 in to do ravne površine.
Testni avto je bil zložen s praktično vsem, kar karavanska astra ta trenutek ponuja, to pomeni najbogatejši paket opreme s številnimi dodatki za udobje in varnost. Pri čemer Opel ponuja na vse izdatni popust, zato za dobrih 25 tisočakov dobite sicer na papirju veterana, ki pa še zdaj ponuja zadovoljiv dizajn in zelo veliko opreme.
Podatki o vozilu: Opel Astra ST Elegance 1.5 diesel
Prostornina motorja: 1496 ccm
Moč motorja: 90 kW (122 KM) med 1.500 in 2.750 vrt./min
Navor: 285 Nm med 1.500 in 2.750 vrt./min
Zmogljivosti: 205 km/h, 11,1 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 5,8 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.702 x 1.809 x 1.510 medosna razdalja 2.662
Prostornina prtljažnika (v litrih): 540-1630
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 112 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 21.200 (osnovni)/ 25.620 (testni)
Plus: Motor in menjalnik, cena, popust, matrični led žarometi, zvočna izolacija kabine, praktična oblika prtljažnika;
Minus: Nekoliko manjši prtljažnik od rekorderjev v razredu, zaganjanje trivaljnika v kombinaciji s sistemom start/stop v križiščih, v ponudbi manjka motor za bolj zahtevne voznike;