Zaradi agresivnega oglaševanja tekmecev in njihove promocije vsega, kar diši po digitalnem, se zdi, da je opel astra morda nekoliko izgubila tla pod nogami. A krajši test posodobljene različice z novim trivaljnim bencinskim motorjem je pokazal, da gre celo za eno najbolj prezrtih kombilimuzin na trgu, ki pa glede tehnike nikakor ni v ozadju.
"Aktualna generacija astre je že veteranka cest, a s prenovo dokazuje, da je v njej še veliko skritega življenja."
Pred davnimi davnimi časi, ko so v deželi še cenili dobro vožnjo pred zunanjo formo, je bila Oplova zvezda ena redkih, ki je lahko resno ogrožala primat VW golfa po Evropi. Pravljica se iz različnih razlogov ni nadaljevala po Oplovih željah in praktično vse, kar je ostalo od tistega časa je - VW golf, ki še vedno zaseda številko 1 v Evropi. Pa še golf je v svoji najnovejši zadnji izdaji postal tako digitaliziran in s tako malo gumbi, da bo pri marsikaterem starokopitnem navdušencu ugasnila ljubezen.
Prenovljeno astro bo na zunaj prepoznalo le malo ljudi. Pri Oplu trdijo, da ostaja avto še vedno dovolj opazen, osebno pa se mi zdi škoda, da tehnične evolucije niso znali podkrepiti tudi z bolj očitno pomlajenim zunanjim videzom. Pri Oplu sicer trdijo, da je oblikovnih novosti kar nekaj, a so v resnici minimalne in namenjene le boljši aerodinamiki.
Digitalizacija po korakih
Spremembe v notranjosti so mi bolj všeč. Astra se je znebila zdaj že res zastarelega videza klasičnih analognih števcev in je pridobila digitalizirane merilnike na način, kot jih že nekaj let gledamo v insigniji. To sicer pomeni, da je ostal še tudi analogni del merilnikov v obliki vrtljajev motorja in nivoja goriva. Digitalizacija po korakih.
Nedorečeno ostaja, kaj točno so želeli inženirji doseči z majhnimi in komaj vidnimi ikonami, ki se pokažejo na spodnjem robu merilnikov, ko avto zazna na primer pešca ali pa vožnjo na prekratki varnostni razdalji. Za vozniku so ta opozorila med vožnjo praktično nevidna in s tem neuporabna.
V astrah se spredaj lahko sedi zelo dobro, za kar poskrbita odlična ergonomska sedeža. V testnem avtu sta bila celo hlajena, voznikov je masiral. Tistim bolj previdnim glede uvajanja novotarij pa je gotovo všeč tudi, da astra za zdaj vztraja pri klasičnih gumbih za uravnavanje klimatske naprave in drugih osnovnih funkcij. Nobenega iskanja po menijih vmesnika, nobenega drsanja s prsti sem in tja po kapacitivni površini. Raje klasika vrtljivih gumbov in tipk. Ki med vožnjo delujejo "v miže".
Infozabavni vmesnik pa je seveda vseeno doživel posodobitev, ki smo jo pohvalili že pri prenovi insignije. Je grafično ličen in uporabniško logičen, da je iskanje različnih funkcij in nastavitev prijetno opravilo.
Nekaj posodobljenih tehnologij je imela tudi testna astra, recimo boljšo zadnjo kamero in izboljšano zmogljivost asistenčnih sistemov. Med njimi izpostavljam predvsem doplačljive matrične žaromete, ki so v tem segmentu še vedno eni najboljših glede svetilnosti in prilagodljivosti nasprotnemu prometu ter cestnim situacijam. Zanimiva posebnost astre je luknja za telefon med sedežema, v kateri telefon v pokončni drži vzame manj prostora, pa še induktivno ga je mogoče polniti.
Drugih novosti v sami notranjosti praktično ni. Astra glede uporabljenih materialov ni naredila bistvenega koraka naprej in po tej plati zdaj že občutno zaostaja za novo generacijo golfa ter še marsikaterim tekmecem.
Kljub odvzetemu valju ohranila poskočnost
Eden glavnih razlogov za test je bila radovednost, kaj oziroma koliko zmore astra brez enega valja. V skladu s stalnim prilagajanjem vse ostrejšim standardom je namreč dobila 1,2-litrski trivaljnik, ki nadomešča poprejšnji štirivaljnik z dvema decilitroma prostornine več. Čeprav Opel spada pod koncern PSA, pa je novi motor lastno delo nemških inženirjev in ga ne gre enačiti s sicer hvaljenim trivaljnikov iz peugeotov in citroënov.
A novinec ne razočara. V testnem avtu je bila njegova sredinska izmed treh različic s 96 kilovati moči, ki se je izkazala za odličen vsakdanji pogon. Trije valji se radi in hitro zavrtijo, zato je občutek pospeška zvezen, avto, ki že tako slovi kot eden lažjih na trgu kombilimuzin, pa hiter. Za običajne dnevne poti pravšnja izbira tako za mesto, kot podeželje, pa tudi za avtocesto. Tresljaje trivaljnika so dobro zakamuflirali in večinoma ne vdirajo v potniški prostor.
Dober vtis motor pusti glede ekonomičnosti, kjer ga je enostavno držati pod sedmimi litri porabe. Manjša slabost, ki morda v tem segmentu še ni ključna, je manko avtomatskega menjalnika. Ta je na voljo le s starim 1,4-litrskim motorjem v njegovi najmočnejši konfiguraciji, pa še to je menjalnik le brezstopenjski CVT. K sreči je Oplov ročni menjalnik gladek in dobro preračunan.
Sem pa imel kar nekaj težav z nedoslednim sistemom start&stop, ki me je na križiščih puščal na cedilu s prepoznim ponovnim aktiviranjem motorja. Še en razlog, da bi ga najraje za vedno izključil.
Osvežilna vožnja
Ena najboljših prezrtih lastnosti astre je način, kako se pelje. Morda sem zadnje čase preveč pod vplivom suvov in križancev, a v tem dolžinskem razredu bo očitno postalo pravo olajšanje sesti v cenovno dostopen avto, ki se lahko tako natančno vodeno in čvrsto brez pozibavanja zapelje čez ovinke. Pri Oplu trdijo, da so še dodatno izboljšali tako volan kot vzmetenje, glede na občuteno in preizkušeno jim verjamem.
Aktualna generacija astre je že veteranka cest. Sodelovala je že tudi na primerjalnem testu leta 2016, ko smo jo primerjali z vsemi njenimi takratnimi konkurenti. Astra je končala na stopničkah, prav v vožnji pa je bila že takrat med najboljšimi.
S prenovo astra dokazuje, da je v njej še veliko skritega življenja. Raje kot na pogojno izkušnjo vidne naprednosti stavi na preizkušene metode. Zdaj v ospredje postavlja tudi ekonomičen in živahen motor, po drugi strani pa ostaja zvesta enemu od bistev avtomobilov - doživetju vožnje.
Podatki o vozilu (opel astra GS line, 96 kW)
Motor: 1.199 cm3, bencinski
Moč: 96 kW (130 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 225 Nm pri 2.000 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.370 × 1.809 × 1.485, medosna razdalja 2.662
Poraba na testu: 6,9 litra/100 km (mešani cikel), WLTP CO2: 119 g/km
Zmogljivosti: 215 km/h, 9,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 21.010
Konkurenti: VW golf, ford focus, seat leon, hyundai i30, kia ceed, mazda3, renault megane, peugeot 308, honda civic, škoda scala ...
PLUSI: motor s porabo, sedenje, vožnja, LED luči.
MINUSI: nedoslednosti med merilniki, trda plastika, stop&start.