V100 mandello je športni potovalnik zadnje Guzzijeve generacije, ki ga določa kakovostna izdelava, z oblikovalskimi elementi, ki potrjujejo pripadnost stroja bogati zgodovini znamke. Zareze v stranskih panelih spominjajo na model le mans 850 iz leta 1976, zgornji oklep pa se spogleduje le mansom 850 III iz leta 81. Samo ime namiguje na Guzzijevo stoto obletnico obstoja znamke, ki so jo Italijani praznovali leta 2021.
V100 mandello pa ni zgolj stroj z nostalgičnim obujanjem spominov - v prvi vrsti je to sodoben motocikel, dopadljivega dizajna in napredne tehnike. Tehnično gledano je drugačen od vseh prejšnjih Guzzijevih modelov. Ne le, da je opremljen s sodobno elektroniko in novim agregatom, je tudi prvi serijski motocikel s prilagodljivo aerodinamiko (tako ga tudi oglašujejo), dasiravno, je, roko na srce, njen učinek minimalen.
Detajli
Izdelava je kakovostna, z veliko pozornosti do detajlov in daje občutek, da gre za stroj, ki je nastal s strastjo, ne pa zgolj zaradi zapolnitvi vrzeli v modelni paleti znamke. Človek ob pogledu nanj zasluti, da pri njegovi poti nastajanja pri Piaggiu niso ubirali bližnjic. Čeprav je na fotografijah videti robusten, z drzno obliko, velikim pogonskim sklopom in izpuhom, je v živo presenetljivo nizek.
Manjši vozniki se bodo takoj počutili samozavestno in če je standardna višina sedeža 815 mm še vedno previsoka, je na voljo tudi nižji sedež. Ta je udoben, na zadnjem delu odrezan, da pri pospeševanju drži voznika, sprednji vetrni ščit nudi spodobno zaščito pred vetrnimi valovi. Sam položaj za krmilom je odličen tudi za višjerasle, ki jim ni treba krčiti kolen. Pokončni položaj voznika za krmilom spominja na aprilio tuono V4, kar ne preseneča, saj je oba razvil Piaggio v svoji tovarni v Noaleju blizu Benetk.
Guzzijev orel na posodi za gorivo vedno gleda naprej, v smer vožnje – tisti na Mandellu V100 bo še posebno vesel tega pogleda, saj kot kaže, je pred to italijansko znamko svetla prihodnost.
Pri koprskem PVG- ju, ki V Sloveniji zastopa Moto Guzzi, boste za osnovni model odšteli 15.499 evrov, za model S pa dobra dva tisočaka več.
Odlične vozne lastnosti
S krajšim agregatom je Mandello bolj športen in okretnejši kot prejšnji guzziji. V zavojih je ustrežljivo vodljiv in umirjen tudi zaradi dobrega oprijema Pirellijevih športnih potovalnih pnevmatik angel GT (zdaj z zadnjo pnevmatiko 190/55 x 17) in zavedanja, da bosta nadzor oprijema in ABS, občutljiv na nagib, posredovala ko in če bo treba. Posebno pohvalo si zaslužijo zavore - zavorne čeljusti brembo M4 32 so hudo zmogljive in občutljive, nas so navdušile.
Kaj pa zgoraj omenjen prilagodljiv aerodinamični sistem?
Na sprednjih bokih posode za gorivo sta nameščeni krilci, ki se samodejno odpreta in usmerjata zrak okoli voznika in sovoznika. Guzzi pravi, da zmanjšata pritisk vetra za 22 % in v sodelovanju s standardno električno nastavljivim vetrnim ščitom poskrbita za učinkovito zaščita voznika (pred dežjem). Krilca se v načinu Touring pri hitrosti 43 km/h odpreta pod kotom 30 stopinj, v meniji na armaturni plošči pa ju je mogoče prilagoditi tako, da se odpreta med 19 km/h in 56 km/h. V načinu Rain ostaneta odprta, v načinih Street in Sport pa sta poklopljeni. Učinek na samo vožnjo je, roko na srce, sicer minimalen, in ga tam na odprti cesti praktično ni mogoče zaznati, v dežju pa nam krilc ni uspelo testirati.
Nov agregat
Guzzi je z novo tehnologijo in sodobno zasnovo tradicionalnega agregata z modelom V100 mandello konkretneje vstopil 21. stoletje, ob tem pa ni izbrisal tradicionalnega karakterja stroja, ob privitem plinu je še vedno čutiti stresanje dvovaljnik, čeprav manj kot pri prejšnjih agregatih. Seveda se 115 "konjev" na papirju ne sliši veliko, še posebej ne pri motociklu, ki z vsemi tekočinami in polno posodo za gorivo tehta 233 kg, a pri Guzziji kot vedno ciljajo na nizek navor, ne na največjo moč.
A daleč od tega, da bi bil Mandello počasen stroj. Športno potovalni motocikel ne potrebuje ekstremnih pospeškov, namesto tega mora imeti enakomerno razpršeno moč, da pri vožnji iz zavojev vozniku ni treba iskati ustrezne prestave. Na zadnji del agregata je pritrjen nov šeststopenjski menjalnik, ki je bolj tekoč in natančen kot pri starih Guzzijih. Agregat je Guzzijev prvi tekočinsko hlajen agregat, čeprav tega zaradi lepo skritih cevi ne bi uganili.
Popolnoma nov 1.042-kubični stroj ima vrtino 96- in hod 72-milimetrov, dvovaljnik V zasnove je razprt kot kotom 90 stopinj, ima moč 115 "konjev" in 105 Nm navora, od tega 82 odstotkov že pri 3.500 vrt/min. Uporabljena je vrsta lahkih materialov, poleg tega je 103 mm krajši, kar omogoča krajšo medosno razdaljo in ostrejše krmiljenje.
Bogata dodatna oprema
Iz tovarne v Italiji prihajajo informacije, da bo v prihodnjih letih z novim agregatom "compact block" opremljeno kar nekaj novih Guzzijevih modelov. Tudi v osnovni opremi je V100 mandello dobro opremljen, denimo z elegantnim 5-palčnim barvnim zaslonom TFT, vzmetenjem Kayaba (nastavljivo za prednapetost in odboj), možnostjo izbire načinov vožnje in s svetili LED zasnove.
Model S ima polaktivni Öhlins, ogrevani ročici krmila, "qucikshifter", nadzor tlaka v pnevmatikah in možnost povezave s pametnim telefonom. Pri Guzziju so na tem modelu prvič uporabil sistem "ride-by-wire".
Šestosni Marellijev ECU 11MP podpira ABS, občutljiv na nagib, opremljen je z žarometi za vožnjo v ovinek, tempomatom, štirimi načini vožnje (Tour, Rain, Road in Sport), polaktivnim vzmetenjem ter "quickshifterjem", s katerim je opremljen model S.
Dodatna oprema vključuje trde kovčke (s skupno prostornino 59 litrov), prtljažnik, višji zaslon, različno visoka sedeža za voznika in sovoznika, ogrevani ročici krmila, zaščito agregata, sredinsko stojalo, pomožni svetlobni komplet, priključek USB, merilnik tlaka v pnevmatikah, Bluetooth povezavo, "quickshifter" ter alarm.