Avto > Testi
3705 ogledov

Šved, ki ga v dir premakne zadnjica

Volvo C40
1/41
Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin.
Preprosta drznost. In presneto hitra tudi. Tako bi lahko opisali enega najbolj zanimivih električnih vozil na našem trgu v tem hipu. Vžge se ga z zadnjico.

Volvo C40 je nekaj posebnega. Kar je nekako logično, saj je križanec. A je drugačen tudi znotraj segmenta križancev. Veliko pove že črka C v imenu, ki je bila v zgodovini švedske znamke tradicionalno namenjena le dvovratnim kupejem - C30, C70. Sodobni C40 je še vedno kupe, a ima štiri oziroma pet vrat in je precej dvignjen od tal. Je kot nekakšen derivat uspešnice XC40, a ima streho v obliki loka in zato nosi videz elegantnega upornika. Volvo je torej storil nekaj podobnega, kot je Škoda naredila z enyaqom coupejem, ali pa Audi s Q4 e-tronom. 

Posebnost pri C40 je že sam nakup. Teslinemu modelu do skrajnosti poenostavljenega postopka izbire, sestave in prevzema avta sledijo tudi pri Volvu. C40 je model, s katerim testirajo teren prodaje z zmanjševanjem vpliva vmesnega člena - prodajalca. Takšen model prodaje bo v prihodnje gotovo pridobival na priljubljenosti. Tudi pri nas je C40 mogoče naročiti le prek spleta, tako da je obisk salona namenjen samo testni vožnji in končnemu prevzemu avta. Odpade torej tudi barantanje za ceno.

Za razliko od XC40 je C40 lahko le električno gnan, kar je tehnično zanimivo, saj na to modularno platformo Volvo sicer lahko vgrajuje vse od dizlov do priključnih hibridov. Kar veliko pove tudi o napredni zasnovi ne več tako nove platforme. A Volvo je že pred časom začrtal enega najbolj ambicioznih programov za prehod na popolno elektrifikacijo, tako da C40 služi kot nekakšen most med zdajšnjo in prihajajočo generacijo znamkinih izdelkov. Zato tisti Recharge v imenu.

Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek
Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek
Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek

In čeprav platforma ni izključno namenjena za baterijska vozila, se C40 z njo dobro zlije. Na razpolago je v dveh različicah, ki sta bili za letošnje modelno leto izboljšani, dodali so jima večjo baterijo z daljšim dosegom. Pri P6 recharge je pogon speljan na zadnji kolesi, baterija pa ima po novem 67 kWh uporabne kapacitete. WLTP doseg z enim polnjenjem je v primernih razmerah do 437 kilometrov. S 175 kilovati (238 KM) moči avto pospeši z mesta do 100 km/h v vse prej kot počasnih 7,4 sekunde.

Še precej zmogljivejši pa je P8 s parom elektromotorjev. Z letošnjim modelnim letom ima v dnu avta vgrajeno litij-ionsko baterijo s kapaciteto 82 kWh. Zaradi večje baterije normiran WLTP doseg pri tej različici znaša 548 kilometrov. Ker smo mi testirali še lansko različico P8, pri karakteristikah avta navajamo starejše vrednosti in zmogljivosti baterije.

Sama zmogljivost motorjev in pospešek sta sicer ostala nespremenjena, uporabljena je 400 voltna arhitektura. Največja moč različice P8 je kar 300 kW (408 KM), od 0 vrtljajev pa je na voljo kar 660 Nm navora. Pospešek do 100 km/h je 4,7 sekunde, kar je na primer na ravni zelo hitrega jaguarja i-pace. Pod magično mejo petih sekund lahko tudi že govorimo o športni plati avta. Je pa končna hitrost tako kot pri vseh serijskih volvotih omejena na 180 km/h.

Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek
Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek

Prepriča z notranjostjo in raznovrstno uporabnostjo

Od tehničnih tabel k osebnim občutkom. Nordijsko poreklo zaznamuje eleganten in nenasilen dizajn, ki izžareva filozofijo trajne sodobnosti. Dvobarvna zunanjost, velika 20-palčna platišča in svetlobni pozdravni ples zadnjih svetil so detajli, ki ostanejo v spominu. V dolžino ga je dobre 4,4 metra, kar je kar nekaj manj od na primer tesle model 3, ali omenjenega audija in škode. To je dobro za parkiranje, a kako vpliva na notranjo prostornost? K sreči je v največji možni meri povzel prvine XC40, ki velja za enega prostorsko najbolj izkoriščenih suvov.

Prostornost za prednja potnika je dobra, kompromisi se začnejo zadaj. Padajoča streha odvzame nekaj pomembnega prostora v višini odraslih glav, v avtu ostaja tudi visok sredinski greben, zato bo morebitni peti potnik bolj utesnjen.

Prtljažnik pod serijskimi električnimi vrati pa je ostal pri uporabno izkoriščenih 413 litrih. Nakladalno dno je ravno, pod njim je velik prostor za kable. Zadnja naslonjala imajo luknjo za smuči in pri zlaganju tvorijo ravno dno. C40 ima dodatnih 30 litrov prostora tudi pod prednjim pokrovom. Ob tem je treba vedeti še, da lahko nanj obesimo do 1.800 kilogramov težko prikolico, kar je bistveno več od marsikaterega električnega konkurenta.

Notranjost z velikim sredinskim zaslonom in malo gumbi je svetla in pregledna. Dodatno jo osvetljuje velikansko fiksno strešno okno. C40 se kot eden prvih avtov deklarira za 100-odstotno veganskega, a tega na prvi pogled sploh ne bi opazil, tako dobro deluje na videz in otip umetno usnje v kombinaciji z drugimi izbranimi materiali. Nekaj posebnega je nočna osvetlitev, ki dobesedno seva prek vratnih panelov in armature pred sopotnikom.

Elegantnež, gizdalin, zver

C40 želi uporabniško izkušnjo dvigniti na naslednjo raven. Eden od pokazateljev je že sam zagon avta. Mesto, kjer je v XC40 gumb za zagon, je tu (nekoliko nerodno) prekrito, saj ga avto sploh nima. Zažene se, ko se zadnjica zlije z ergonomsko vrhunskim sedežem, v testnem vozilu odetem v alkantaro. Niti gumba za ročno zavoro ni. Avto vse opravi sam in krene, ko voznik premakne umetelno ročico "menjalnika" in sprosti stopalko z zavoro. 

In kako krene. Lahko zelo mirno, civilno. Lahko gizdalinsko, tako da brez šuma zdrsne mimo ostalega speljujočega prometa. Lahko pa zverinsko, ko se izpod potniškega dna nekaj za sekund sliši prav poseben zvok, kot da bi popustile vse zapornice in se je na elektromotorja zlil veletok energije, ki jo zdaj kanalizirata na pogonska kolesa.

Takrat je C40 P8 praktično neulovljiv, G pospešek pa izdaten. Občutka takšnega norega pospeševanja se je praktično nemogoče naveličati, vsaj dokler se uporabnik ne zaveda, da to hitro znižuje odstotke v bateriji in prav nič ne koristi pnevmatikam.

Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek

Na ostalih področjih bi C40 težje pripisal športnost. Volan je nekoliko preveč nem in umetno obtežen, težko bi govoril o lekarniški natančnosti pri jemanju ovinkov. Visoko podvozje in masa prek dveh ton prav tako ne govorita v prid rekordov na pisti. Avto sicer zna držati smer in se trudi upirati nagibanju, a vse ima meje. Pod črto torej govorimo o avtu, ki je lahko zelo hiter v ravni črti, nekoliko manj pa med ovinki. Kot kakšen ameriški muscle car.

Prijetno me je C40 presenetil glede udobja med vožnjo, saj zna podvozje zadržati zase takšne luknje in grbine, ki sem jih v drugih električnih in navadnih avtih konkretno začutil. Kilometri zato v C40 minevajo izredno lahkotno in spočito. Se je pa treba navaditi na precej močno regeneracijo ob vsakem popuščanju stopalke za plin. Morda je prav nežnejše podajanje moči in vklapljanje regeneracije polje, kjer lahko inženirji stvari še izboljšajo.

Uporabniška izkušnja - hladna in topla

Še eno poglavje uporabniške izkušnje zadeva digitalno plat avta. Gumbov na sredinski konzoli je le nekaj. Med njimi je uporaben predvsem velik vrtljiv gumb za glasnost premijskega ozvočenja Harman Kardon. Vrstica za temperaturo klime je vedno na voljo na spodnjem delu velikega zaslona. Vseeno pa je treba med vožnjo s prstom zadeti na pravo mesto. Prav klimatizacija me je nekoliko presenetila. Seveda je mogoče prednastavljati ogrevanje oziroma hlajenje, tudi prek aplikacije na telefonu. Avto je imel vgrajeno tudi toplotno črpalko.

A zdelo se mi je, da se po ledeni noči preveč muči ogreti temperaturo v kabini, trajalo je veliko dlje kot v klasičnem termičnem avtu. Doplačilo za ogrevanje sedeža in volana je torej zelo priporočljivo. Zelo dobro je napovedovanje dosega, avto poleg glavne številke podaja tudi nekoliko razširjeno napoved v primeru povečane ali zmanjšane porabe. Izkušnja je pokazala, da je glavna napoved zelo točna, tudi ko sem z njim zapeljal čez prelaz. 

Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek

Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek

Realni doseg pri temperaturah med 0 in 10 stopinjami se je pri lanski različici avta gibal okoli 350 kilometrov z enim polnjenjem. Vendar ne moremo govoriti o rekorderju po porabi, relativno dobremu dosegu se lahko zahvali predvsem zaradi velike baterije. Poraba med potjo se je gibala okoli 24 kWh/100 km, resda v hladnih razmerah. Polnjenje baterije je lahko zelo hitro, avto na CCS priklopu z enosmernim tokom podpira moči vse do 205 kW. 

Sicer pa C40 uporablja Googlov operacijski sistem Android Auto. Ne gre več za novost, še vedno pa lahko pohvalim njegovo hitrost, enostavnost in preglednost. Skoraj kot da bi upravljal s telefonom. Odlična je tudi integracija Googlovih zemljevidov, ki se lahko prikazujejo tudi na voznikovem zaslonu. Izkušnja je najbogatejša takrat, ko se z avtom povežemo prek lastnega Googla računa, saj je mogoče kar prek zaslona spremljati še številne druge informacije in funkcionalnosti iz Googlovega ekosistema. Avto zna upoštevati tudi morebitne postanke za polnjenje.

Se pa zdi, da je glede možnosti nalaganja dodatnih uporabnih aplikacij in storitev Google trenutno na pavzi. Izkušnja iz Tesle in njihovega bogatega repertuarja (pretočnih) zabavnih vsebin ne gre iz glave.

Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek

Za konec na kratko še o asistenčnih sistemih. Od znamke Volvo lahko pričakujemo le najboljše. In res prilagodljivi tempomat, ohranjevalnik smeri, mrtvi kot, vzvratna kamera in kar je še sodobnih pomagal zelo dobro opravljajo svoje poslanstvo in dvigujejo raven udobja v avtu. Slika kamer je vrhunska.

C40 v izvedbi z enim motorjem P6 z opremo Plus stane nekaj pod 60 tisočaki brez nekaj res priporočljivih doplačil. P8 je z isto opremo dražji za 15 tisočakov oziroma stane od 73.957 evrov, v kar je vključeno predvsem doplačilo za tri sekunde krajši pospešek in malenkost daljši doseg. Oprema Ultimate je dražja za okoli štiri tisoč evrov in dodaja še več premijskih pripomočkov in udobja. 

C40 je poseben avto, prav tak, kot hoče biti. Pravi volk v ovčjem kožuhu in zelo spodoben korak proti naslednji dobi pogona. S pričakovanjem čakam na generacijo električnih švedov, ki bodo zasnovani še bolj namensko.

Podatki o vozilu (volvo C40 Recharge P8)

Pogon: električni, prednji in zadnji elektromotor, sinhrona
Moč: 300 kW (408 KM)
Navor: 670 Nm
Baterija: 78 kWh (75 kWh neto) - vrednosti pred decembrom 2022
Polnjenje: 11 kW AC, 205 kW (DC)
Poraba: 24,0 kWh/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.440 × 1.873 × 1.596, medosna razdalja 2.702
Zmogljivosti: 180 km/h, 4,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik v litrih: 419  - 1.205, pod prednjim pokrovom 31
Cena v evrih: od 73.957

PLUSI: izgled, moč, vsakdanja in raznovrstna uporabnost, udobna vožnja, informacijski sistem, asistenčni sistemi

MINUSI: poraba, ovinki

Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek
Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek
Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek
Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek
Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek
Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek
Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek
Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek
Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek
Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek
Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek
Volvo C40 | Avtor: Anže Petkovšek Volvo C40 Recharge twin. Anže Petkovšek

Komentarjev 6
  • Avatar NickMason
    NickMason 10:42 12.april 2023.

    https://www.tiktok.com/@familyskeeperjosh/video/7220326544525348098?is_from_webapp=1&sender_device=pc

  • tlacan 10:48 11.april 2023.

    Kakšna žalost; Iz avtov z dosegom 700 - 1000 km šaltamo na avte z dosegom 350 km v idealnih pogojih kar pomeni dobrih 200 km.

  • alen04 08:36 11.april 2023.

    Dobro vi vilo tudi, da se avtor članka vsaj osnovno pozanima kdo je latnik Volva že vsaj 6 let in nato navaja, da je Volvo še vedno Šved. Bednik, dobesedno.