Najprej so se poslovili od velikih motorjev, nato so samovoljno upočasnili vožnjo in omejili največjo hitrost svojih vozil in razmeroma zgodaj predstavili prve električne predelave. A to je bil šele začetek. Zdaj Volvo doživlja temeljito prenovo in želi končno pustiti za seboj svet starih avtomobilov.
Medtem ko so konkurenti, kot so Audi, BMW in Mercedes, še vedno na dveh tirnicah in poleg v prihodnost usmerjenih e-modelov še vedno vestno ali načelno vzdržujejo vozila z motorji z notranjim zgorevanjem, priljubljena znamka učiteljev in dobrotnikov dokončno zapušča staro avtomobilsko sfero. Dnevi okornih karavanov in žejnih petvaljnih motorjev so zaključena zgodba. Volvo se osredinja izključno na najhitreje rastoč razred vozil na svetu: električne avtomobile, ki prinašajo večje zaslužke.
Začetek nove dobe
Pri Volvu so že napovedali, da bodo do leta 2030 prešel na proizvodnjo samo električnih vozil, pri čemer bo imel pravkar razkriti novi EX90 pomembno vlogo pri cilju podjetja, da od leta 2025 naprej proda 600.000 izključno električnih avtomobilov na leto.
Lansko leto smo že videli Volvov koncept recharge, kot napoved (V Volvu temu pravijo "manifest") naslednje generacije njihovih električnih modelov. Tako je EX90 v veliki meri zasnovan po vzoru koncepta recharge.
"To je zelo vznemirljiv čas za nas, saj nas je popeljal v drugačno sfero – je še en gradnik za prihodnost," je dejal izvršni direktor Volva Jim Rowan. "Ta model je sam po sebi izjemno pomembno vozilo za nas," dodaja.
EX90 je "programsko definiran" električni SUV in po besedah Rowana "predstavitev naše prihodnosti in označuje začetek nove dobe za varnost v vožnji in podjetje." Novi model je postavljen na arhitekturo SPA2, ki omogoča bolj prostorno in moderno zasnovano notranjost. Količnik zračnega upora (Cd) je za SUV zelo dober - 0,29.
V skladu z Volvovo osredotočenostjo na varnost ima novi EX90 veliko napredne opreme za zaščito potnikov, pešcev, kolesarjev in drugih udeležencev v prometu.
Nov varnostni ščit
Najsodobnejši varnostni sistemi so osnova novega EX90. Tehnologija, ki je del standardne opreme in predogled tega, kar bo na voljo za druge prihodnje modele Volvo, vključuje 'varnostni ščit', ki uporablja radar in kamere za pomoč vozniku, ko je utrujen ali pa soočenj z motnjami.
Sedemsedežnik ima standardno vgrajeno tehnologijo Lidar za zaznavanje pešcev do 250 metrov stran od vozila ter zagotavlja zmogljivost avtonomne vožnje stopnje 3. EX90 ima tudi notranji radarski sistem, ki preprečuje, da bi otroci in psi ostali zapuščeni v vozilu, na primer v razbeljenih avtomobilih poleti.
Omeniti velja tudi velik 14,5-palčni zaslon na dotik na sredinski konzoli, s katerim upravljamo skoraj vse funkcije, saj je fizičnih gumbov zelo malo. Poganja Googlov Android Automotive OS, kar naj bi pomenilo, da se dobro odziva na glasovne ukaze in lahko sprejema posodobitve po zraku.
Med premiero električnega SUV modela EX90 je Volvo napovedal tudi manjši električni SUV, ki ga bodo promovirali v letu 2023. Ugiba se, da bo to prihodnji EX30, ki bo uporabljal platformo SEA, ki jo je razvil kitajski Geely. Ta modularna električna platforma bo osnova za številne nove modele, manjši električni volvo pa naj bi v dolžino meril okoli 4,3 metra. Čeprav bo avtomobil predstavljen leta 2023, bo verjetno naprodaj od leta 2024.
Kabina je delno izdelana iz trajnostnih materialov, vključno z recikliranimi plastenkami, volnenimi tkaninami za sedeže in lesom.
EX90 poganjata dva elektromotorja, ima štirikolesni pogon in doseg do 600 kilometrov. Ob predstavitvi bosta na voljo dve različici, obe opremljeni z baterijo s 107 kWh kapacitete, ki lahko s polnjenjem z močjo do 250 kW (DC) baterijo od 10 do 80 odstotkov napolni v 30 minutah.
Standardni EX90 zagotavlja 414 KM moči in 770 Nm navora, različica Performance pa 517 KM in 910 Nm. 2818 kilogramov težak avtomobil od 0 do 100 km/h pospeši v 4,9 sekunde.
Treba je omeniti tudi, da bo trenutni Volvo XC90 osvežen in bo še nekaj časa ostal v prodaji kot priključni hibrid (PHEV).
Totalna norija okol teh elektičnih jajc
A prvo so pa odpustili oblikovalce interierja al kaj. To od znotraj izgleda....obupno dolgocasno kot kaksen Tesla.
meni se zdi da se bo tale zapis spremenil v volvo zapušča svet avtomobilov.. ali po domače gre delat družbo saab-u.