Novinca, ki se bo imenoval volvo EX90, so za zdaj predstavili le s površno skico, vendar naj bi bil Volvov končni izdelek zelo podoben študiji recharge, ki namiguje, da bo šlo manj za izrazitega terenca, ampak bolj križanca med kombijem in športnim terencem.
Volvo EX90 bo svojo kariero začel ob prenovljenem volvu XC90, po njegovem zgledu pa bo postavil smernice za naslednje modele švedske avtomobilske znamke. To se bo odrazilo predvsem na področju varnosti. Pri Volvu namreč trdijo, da bodo z EX90 vstopili tudi v novo obdobje avtomobilske varnosti, ki jo bo zagotavljala kombinacija novih tipal in softvera v obliki »varnostnega ščita«. Novi varnostni sistemi naj bi pripomogli k 9-odstotnemu zmanjšanju možnosti prometnih nesreč in 20-odstotnemu zmanjšanju nesreč, pri katerih so posledice smrt ali hude poškodbe udeležencev.
Razumevanje človeka
Da bo to dosegla, bo nova švedska admiralska ladja opremljena z osmimi kamerami, 16 ultrazvočnimi tipali, petimi radarji in lidarjem na strehi avtomobila. Medtem, ko bodo zunanja tipala in kamere vozniku pomagali, da se bo laže izogibal oviram, bo tudi v notranjost vgrajen set kamer, ki bo nadzoroval voznikovo vedenje in zagotovil, da ta pozornosti ne bo odvračal od dogajanja na cesti.
Kamere bodo namreč ugotavljale, če je voznik nepozoren ali pa je z njim kaj narobe. Pri Volvu pravijo, da sistem ne bo le spremljal voznika, ampak bo poskušal razumeti človeško vedenje in interakcijo z okolico, v kateri bo prepoznal tudi najmanjše predmete, in se učiti na osnovi izkušenj.
Če se voznik na opozorila ne bo odzval, bo avtomobil počasi upočasnjeval in na koncu ustavil ob cesti s prižganimi opozorilnimi utripalkami. Pri Volvu so sicer sprva napovedovali, da bo programska oprema, ki bo sposobna prepoznavati voznikovo pozornost oziroma nepozornost, pripravljena že leta 2020, vendar je razvoj očitno trajal dlje.
Lidar kot ključni del sistema
LIdar, ki ga bo Volvu dobavilo kalifornijsko podjetje Luminar, bo ključni del Volvovega novega sistema za pomoč vozniku Ride Pilot, ki bo omogočal tudi avtonomno vožnjo tretje ravni, s čimer bo funkcionalno nekje tam kot Daimlerjev sistem Drive Pilot. Ta namreč od voznika, kjer bo to zakonsko dovoljeno, ne bo zahteval pozornosti ali ukazov, ko bo avtomobil vozil po avtocesti.
Lidar lahko sicer pri avtocestnih hitrostih pešce prepozna do razdalje 250 metrov, do razdalje 120 metrov pa lahko zazna celo tako majhne predmete, kot je avtomobilska guma na črni podlagi. Pri Volvu pravijo, da so s tipali v kombinaciji z novim softverom zagotovili dovolj dodatne moči, da lahko avtomobil zaznaval nevarnosti veliko bolj učinkovito kot doslej. Tudi v tem primeru bo namreč sistem poskušal razumeti dogajanja na cesti in se učiti na osnovi spoznanj.