Volvo je ena prvih znamk avtomobilov, ki je napovedala popolno slovo od usnjenega oblazinjenja v svojih modelih.
Od leta 2025 v svojih električnih avtomobilih ne bo več omogočala vgradnje usnja. Sedeži, volan, prestavna ročica, vratne obloge ... Vse bodo prekrivali materiali, pridobljeni na bolj trajnosten in do živali etičen način.
Prvi avto, pri katerem usnje ni več med opcijami, že imajo, to je novi električni križanec C40 recharge.
Gre za del širšega ambicioznega načrta velikanskih sprememb pri izdelavi, uporabi in reciklaži avtov, ki ga je Volvo predstavil pred časom. V skladu s tem načrtom želi znamka že do leta 2025 zmanjšati povprečni izpust toplogrednih plinov med celotno življenjsko dobo vsakega avta za 40 odstotkov.
Do leta 2040 pa želijo postati podnebno nevtralna znamka, kar pomeni da bosta nabava surovin in proizvodnja takšna, da ne bosta obremenjevali narave. Že danes več kot polovico elektrike v svojih proizvodnih obratih pridobijo iz naravnih virov.
Načrt je dobil odobritev neodvisnih znanstvenih institucij, ki so ga ocenile za izvedljivega in v skladu z zavezami Pariškega sporazuma.
"Biti napreden izdelovalec vozil pomeni, da je treba nasloviti vsa področja trajnosti, ne le CO2 emisij," je prepričan Stuart Templar, direktor Volvovega programa sprememb. "Odgovorno pridobivanje surovin je pomemben del tega početja, tudi skrb za dobrobit živali."
In kaj bo namesto usnja?
Napovedujejo uporabo novih na otip in za uporabo premijskih materialov, pridobljenih na trajnostni način ali z uporabo reciklaže, na vsak način pa brez etičnih pomislekov glede izrabljanja živali. Alternativa usnju bo tudi njihov material Nordico, ki so ga iznašli z mešanjem reciklirane plastike iz plastenk, "naravnih dodatkov" in plutovinastih zamaškov, ki izvirajo iz vinske industrije.
V prihodnjih avtomobilih znamke bodo tudi materiali na osnovi volne, pri kateri bodo uporabili polno sledljivost do živali "darovalke".
Preskok napovedujejo pri mazivih, gumenih izdelkih in dodatkih, pri katerih se zdaj uporabljajo dodatki iz živalske industrije. Zanašajo se na nove kemične procese in materiale.
Vedo, da jih čaka naporno delo, a so prepričani, da je to edina pot za naprej, pravi Templar.