Avto
4334 ogledov

Revoz nam je razkril, kdaj bodo izdelali prvega twinga 4

Revoz Anže Petkovšek
Revoz je po nekaterih kazalcih trenutno na dnu lestvice po uspešnosti avtomobilskih tovarn v Evropi. A prav kmalu se utegne to precej spremeniti.

Analiza glede zasedenosti in dobičkonosnosti 108 različnih avtomobilskih tovarn v Evropi je slovenski Revoz postavil na eno najslabših mest glede izkoriščenosti kapacitet. Vprašali smo v Revoz, ali je lestvica razlog za alarm.

Pri Automobilwoche so objavili primerjavo izkoriščenosti avtomobilskih tovarn v Evropi v letu 2024 glede na leto 2019, ko je bilo zadnje 'normalno' leto pred izbruhom epidemije covid-19. 

Vključili so lokacije v EU, v Združenem kraljestvu, Maroku in Turčiji. Izvzeti so bili le butični izdelovalci, na primer Ferrari. 

Podatke je prispevalo francosko analitsko podjetje Inovev, ki se s tovrstno analitiko ukvarja že 40 let. Čeprav so lahko določeni podatki pri posameznih podjetjih tajni oziroma jih ne delijo z javnostjo, pa se Inovev zanaša na druge vire in je zato po njihovih zagotovilih stopnja verjetnosti za napake majhna. Je pa tudi res, da tovarne vmes lahko prilagajajo zmogljivost in izkoriščenost.

Analiza je pokazala, da so imele v primerjavi z letom 2019 lani največjo rast v proizvodnji tovarne Kenitra (Maroko - Stellantis), Mirafiori (Italija - Fiat), Zwickau (Nemčija - Volkswagen), Grünheide (Nemčija - Tesla), Nitra (Slovaška - Tata) in Rüsselsheim (Opel - Nemčija). Vse te so proizvodnjo v odstotkih povečale za trimestno število. Ti podatki sicer ne povedo vsega, saj je bila zasedenost razpoložljive proizvodnje med njimi lahko v odstotkih zelo različna. 

Volkswagen ima največji dve 

Med najbolj zasedenimi tovarnami je na primer Fordov romunski obrat v Craiovi, kjer so imeli kar 113-odstotno zasedenost znanih kapacitet, medtem ko je bila leta 2024 največja posamezna lokacija za proizvodnjo očitno Volkswagnov matični obrat v Wolfsburgu s kar 560 tisoč izdelanimi vozili, a le 71-odstotno zasedenostjo. Na drugi strani pa so pri 100-odstotni zasedenosti v središču Škode Mladi Boleslavi "izbruhali" kar 500.889 vozil. 

Proizvodnja avtomobilov, tovarna Volkswagen, Wolfsburg | Avtor: Profimedia Profimedia

Na drugi strani lestvice tudi Revoz iz Novega mesta

Pri Automobilwoche so objavili tudi spodnji del lestvice tovarn, kjer so v zadnjih petih letih zabeležili največje padce proizvodnje, tudi zaradi določenih prestrukturiranj oz. spremembe namembnosti. Takšen je primer Renaultove tovarne v Flinsu, ki je nekdaj proizvajala množične modele clio, zoe in nissan micra, v vmesnem obdobju pa je postala Renaultov osrednji center za krožno gospodarstvo in novih vozil praktično ne izdeluje več.

Med največjimi poraženci zadnjih petih let pa je na primer Fordov obrat v Kölnu, ki z manj kot 20 tisoč izdelanimi avti in ukinitvijo nekaterih ljudskih modelov znamke danes dosega le še pet odstotkov izkoriščenosti. Med poraženski je na primer tudi Sloveniji zelo znani obrat Magne Steyr v Gradcu, kjer so trenutno le tretjinsko zasedeni. 

Analiza na 11. najslabše mesto med več kot sto obrati umešča tudi slovenski Revoz, sicer enega največjih slovenskih izvoznih podjetij. Po podatkih Inovev je leta 2024 iz Novega mesta prišlo malo manj kot 60.000 vozil, kar je 70-odstotni upad glede na leto 2019. Izkoriščenost tovarne je bila po podatkih Inoveva samo 30-odstotna. 

Kaj na to pravijo v Revozu?

Da bi številke dali v razumljiv okvir, smo za komentar zaprosili v Revoz. Tam so najprej spomnili, da so referenčnega leta 2019 presegali osnovne kapacitete in so delovali še v treh izmenah, medtem ko sta standard za panogo le dopoldanska ter popoldanska izmena. Opozorili so tudi, da imajo lahko različne proizvodne linije znotraj tovarne različne urne zmogljivosti, kar tudi vpliva na kapaciteto oziroma na podlagi povpraševanja na trgu na prilagoditve in končno število izdelanih vozil. 

Vsekakor pa v Revozu pritrjujejejo, da trenutna zasedenost tovarne 'ni optimalna', tovarna deluje le v eni izmeni. "Dnevno proizvedemo 270 vozil, kar je manj, kot so naše proizvodne zmogljivosti. Z vidika učinkovitosti to ni najbolj ugodno, vendar smo kljub temu ostali konkurenčni," nam je povedala vodja komuniciranja pri slovenski izpostavi skupine Renault Nevenka Bašek Zildžović. 

"Predvsem je pomembno, da se nam je z različnimi organizacijskimi ukrepi uspelo prilagoditi novonastalim razmeram in zadržati visoko raven stroškovne učinkovitosti, kar potrjujejo tudi različne primerjalne lestvice znotraj skupine Renault Group."

Bašek Zildžović je dodatno pojasnila, da je Revoz lani izdelal 63 tisoč vozil (modela clio in twingo), torej dobrih tri tisoč več od analiziranih podatkov Inoveva. To je hkrati pet odstotkov več kot leto prej.

Renault twingo koncept | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Prvi twingo iz Revoza še pred avgustom!

Kot je znano, pa se Revozu obetajo precej bolj zasedeni časi, saj se v Novem mestu intenzivno pripravljajo na začetek serijske proizvodnje električnega modela twingo četrte generacije, ki ga bodo ekskluzivno izdelovali v Sloveniji.

Prvi odzivi na predstavljeni koncept so bili odlični, zato se obeta lep tržni uspeh avta in s tem polne roke dela za Revoz. Vse glasnejši so tudi indici, da bi lahko v Novem mestu v prihodnje proizvodnjo še okrepili z modeli twingu sorodnih električnih modelov, najbolj glasne so govorice o novi generaciji nissan micre in dacie spring. 

Twingo E-Tech electric je kompaktno mestno vozilo, ki se navdihuje pri prvi generaciji tega modela, prvikrat pa je bil javno predstavljen na lanski mednarodni avtomobilski razstavi v Parizu. Več o tem si lahko preberete tukaj. Na Žurnal24 smo se udeležili premiere v Parizu. Pogovarjali smo se tudi z oblikovalcem. Intervju lahko preberete tukaj.

Za zdaj v Revozu ne želijo povedati preveč, potrjujejo le, da je celoten obrat v fazi intenzivnega investicijskega cikla in da trenutno za en mesec stoji celotna proizvodnja. Je pa jasno, da gre za več stomilijonsko investicijo, ki bo imela multiplikativne posledice tudi za ostalo slovensko gospodarstvo, na primer za mrežo dobaviteljev, servisne dejavnosti, prevozništvo ter seveda nova delovna mesta.

"Smo v industrializacijski fazi projekta in sicer smo v ponedeljek 10. 3. za štiri tedne zaustavili proizvodnjo, da bomo lahko zagotovili postavitev nove opreme. V tovarni je tako prisotnih več kot 20 podjetij zunanjih izvajalcev z vsega sveta, skupaj več kot 300 ljudi," je pojasnila Bašek Zildžović. 

In razkrila, kdaj bodo v Revozu naredili prvega twinga nove generacije: "Investicijska dela potekajo po predvidenem planu in prvega prototipnega twinga naj bi izdelali že pred kolektivnim dopustom. Vrednosti investicij zaenkrat še ne komuniciramo."

Velikoserijska proizvodnja bo predvidoma stekla nekaj mesecev kasneje, twingo bo na prodaj v letu 2026 s pričakovano ceno brez subvencije pod 20 tisoč evrov.

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 2
  • Avatar NickMason
    NickMason 07:07 15.marec 2025.

    Kako bo fajn gledat avte na parkingu ,ki bodo gnili ,edini premik bo prevoz v drugo skladišče ,nekaj se bo prodalo,proizvodnja bo pa lahko delala po polžje in sledila bodo odpuščanja-Tako bo ,naredite varćnega bencinarja,kar obvladate na Renault in biznis bo pokal pošivih

Sorodne novice