Več kot štiri leta po začetku prodaje konvencinalne različice kompaktnega športnega terenca evoque, ki je na voljo v pet- in trivratni izvedenki, so pri Land Roverju na trgu ponudili še tretjo karoserijsko različico range rover evoque convertible – z mehko pomično streho.
To ni le klasični kupejevski trivratni range rover evoque coupe s snemljivo streho. Je veliko več. Mehanične spremembe na njem so bile obsežne, saj je bila naloga inženirjev zagotoviti vse užitke, ki jih ponuja klasični kabriolet, hkrati pa mora znati premagovati tudi izjemne izstopne in vstopne kote med planinarjenjem, broditi po vodi in premagovati peščene oboceanske ceste – ali pa zlesti na vrh Krvavca.
Kako to, da nihče ni dobil podobne zamisli?
Kot premium suv nima prav nikakršnih tekmecev, to je unikat, kar je ena od njegovih prednosti – zaenkrat, kar je kar mali čudež ob poplavi suv vozil, ki so preplavili tako evropski kot slovenski trg vozil. Prav zato si nadejajo, da bi utegnili krasti kupce Audi A5 Cabriolet, BMW 4 Series Convertible in Mercedes-Benz C-Class cabri. Če ima še črna 20-palčna platišča in oranžno barvo (dodatnih 1841 evrov) ga je na cesti praktično nemogoče spregledati.
Prva naloga take vrste vozila mora biti varnost. Zato so izboljšali torzijsko čvrstost vozila, ojačali so vrata, vgradili nekoliko drugačne materiale in več izolacije, tudi okoli vzvratnih ogledal. Namestili so varnostno napravo za primer prevračanja s senzorji, ki v 90 milisekundah zaznajo možnost prevračanja vozila.
Avto so učvrstili z odliko, saj pretiranega zvijanja karoserije nismo občutili, pa čeprav smo imeli pred vožnjo prav o tem pomisleke. A žrtev tega ni bila majhna – zadaj sedita lahko le dva in ne trije, kot v trivratnem kupeju, masa je večja kar za 280 kilogramov, kar se pozna tako pri pospeških, kot vozni dinamiki, prtljažnik pa meri skromnih 251 litrov, ali 181 litrov manj kot pri trivratniku. Za nameček je nakladalna odprtina zelo ozka, dobra plat pa je, da ima odprtino za smuči (doplačilo), tako, da lahko z nim pobegnete tudi na smučanje.
Ogromna platnena streha
Poseben poudarek zunanjemu oblikovanju evoquea kabrioleta je bil namenjen platneni strehi, ki zagotavlja obliko zvesto izvirni. Mehanizem za zlaganje v obliki črke Z je poravnan z zadnjim delom karoserije. Platnena streha je najdaljša in najširša med vsemi tovrstnimi strehami, nameščenimi na kabriolete, ki so na trgu zdaj. Pri hitrostih vozila do 48 km/h se streha povsem avtomatizirano zloži v 18 sekundah, zapre pa v 21 sekundah. Zaradi posebnega sloja za zvočno izolacijo udobje ni pretirano načeto, a je evoque s trdo streho precej bolj prijeten za vožnjo, kot je streha postavljena. Slabost mehke strehe je tudi ta, da nima lučke, zato je bilo ponoči pripenjanje otrok na otroške sedeže zadaj kar težavno.
Avto zaradi ojačitev tehta skoraj dve tone, s katerimi mora opraviti dvolitrski štirivaljni turbodizelski motor z močjo 132 kilovatov (180 KM), moč pa na vsa štiri kolesa prenaša zmogljiv, natančen in hiter 9-stopenjski samodejni menjalnik. Dve toni masi se najbolj poznata na avtocesti, ko se zapodimo v kakšen večji klanec, ali pri naglem pospeševanju ,saj je pospešek večji kot 10 sekund, kar je debelo sekundo več kot pri trivratniku s trdo streho. Drugače pa je moči in navora dovolj za hitro križarjenje po avtocesti in tudi suvereno prehitevanje počasnih vozila na regionalnih cestah. Le neravnine in luknje požira precej grobo. Pribitek k masi se pozna tudi na porabi plinskega olja. Izkaže se tudi s suvereno vožnjo izven asfaltiranih površin saj ima vsa dodatna pomagala za vzpenjanje kot druge karoserijske različice.
Ekskluzivnost na slovenskih cestah mu ne zagotavlja zgolj suvovska postava brez strehe ampak tudi cena. Testni avtomobil je imel za več kot 10 tisoč evrov dodatne opreme (ogrevana, hlajena in masažna prednja sedež, avdio sistem z dvanajstimi zvočniki in globokotoncem, napredni parkirni paket, paket črnih dodatkov ..., kar pomeni končno ceno več kot 77 tisoč evrov. No, s spuščeno streho boste zasenčili večino še veliko dražjih vozil za katerimi se na naših testih niso obračale glave toliko kot za oranžnega posebneža.
Podatki o vozilu: Range rover evoque convertible 2.0 TD4 HSE dynamic
Motor: 1.999 cm3, turbo dizelski, štirivaljni
Moč: 132 kW (180 KM) pri 4.000 vrt/min.
Navor: 430 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.370 × 1.980 × 1.609, medosna razdalja 2.660
Prtljažnik (v litrih): 251
Poraba na testu: 8,8 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 149 g/km
Zmogljivosti: 195 km/h, 10,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 63.767/77.485 (osnovni/testni)
Plusi: Ekskluzivnost, strešni mehanizem za odpiranje in zapiranje, terenske zmogljivosti, videz, menjalnik;
Minusi: Majhen prtljažnik, velika masa, pospešek;
Naslov pa tapravi Bumbarji²