Če je doslej nekdo omenjal sposobnosti range roverja, potem so vsi najprej pomislili na zmes luksuza in zmogljivosti na terenu, ki so jih poosebljali modeli range rover evoque, range rover sport in zastavonoša range rover.
Velar, ki se po merah in ceni uvršča med evoqueja in sporta, pa bo najbolj cestni range rover doslej, pravijo pri tovarni. Nekoliko na to spominja že drzna oblika, ki je prefinjena zmes terenca in fast-back cestnega avtomobila, pri čemer ločena barva strehe še poudarja zelo atletsko postavo. A za razliko od tekmecev, kot so BMW X4 ali mercedes-benz GLC coupe, velar ne pretirava z nizkim zadnjim delom, pa čeprav je s koeficientom upora 0,32 to najbolj "spolzek" range rover doslej.
Zunanja oblika je sodeč po prvih odzivih javnosti zadetek v polno in vse kaže, da bo velar ena izmed zvezd salona v Ženevi, ki te dni odpira svoja vrata. Avto se precej zgleduje po modelu sport, a ima tudi nekaj originalnih potez. Zadnja svetila so tako vodoravna, podobno kot pri evoquu, a so obenem razpotegnjena čez celoten zadek. Zanimiv detajl so kljuke, poveznjene v vrata, ki pa se dvignejo, ko lastnik odklene avto. Kot pri tesla modelu S, torej.
Karoserija avta je sicer v 81 odstotkih izdelana iz aluminija, kar zagotavlja lahkost, a hkrati dovoljšnjo togost za agilno in udobno vožnjo, zagotavljajo pri Land Roverju.
Tudi v notranjosti velar stopa korak naprej v filozofiji Range Roverja. V središču sredinske konzole sta kar dva 10-palčna zaslona na dotik. Spodnji nadomešča fizično konzolo za upravljanje klimatizacije, prek njega voznik izbira različne vozne režime. Zgornji zaslon je namenjen navigaciji, telefonu in audio napravi. Ko avto ugasne, se oba zaslona nevidno zlijeta nazaj z armaturo. Podoben trik so uporabili tudi pri volanu, saj se tudi tam ob vžigu motorja gumbi izbočijo.
V prtljažniku je v osnovi za 673 litrov prostora, kar naj bi bilo največ v razredu.
Serijski štirikolesni pogon in osemstopenjski avtomatik sta del serijske opreme, več kot 25-centimetrski odmik od tal (zračno vzmetenje) in aktivna zapora zadnjega diferenciala pa obetata nadpovprečne sposobnosti izven asfalta, pa čeprav naj bi bil valr predvsem cestno naravnan. Tu sta še podatka o vstopnem kotu pri skoraj 29 stopnjah in maksimalnem brodenju po 65 centimetrskih globinah.
Kako pomemben bo vstop v novi segment za znamko Land Rover, pove podatek, da naj bi v prihodnjih letih velar prispeval krepko več kot desetino vseh kupcev, pri čemer se bo 70 odstotkov teh prvič odločilo za znamko Range Rover. Preostali kupci pa bodo dosedanji lastniki modelov evoque ali sport. Slednjemu se zato piše precejšen upad prodaje, še piše Automotive News.
V Veliki Britaniji bo vstopna cena za velarja ne tako majhnih 51 tisoč evrov.
dezurni@zurnal24.si