Znamka Mini je zadnjih nekaj let znala presenečati, četudi ne vedno navdušiti. Se še spomnite ugaslih modelov paceman, coupe ali roadster? Nič hudega, če ne …
K sreči so se pri Miniju vmes vrnili k osnovnim modelom in osnovnemu receptu ter jih naredili še boljše. In če je bilo ob predstavitvi derivatnega petvratnega minija one še čutiti nekaj skepse, je ta do danes že povsem izpuhtela - ostaja ravno prav velik, ravno prave oblike in ravno prav agilen, da ga še vedno jemljem kot original - le da je tudi občutno uporabnejši.
Z blažjo prenovo je mini one storil še dodaten korak v pravo smer, saj je poleg nekaj manj in bolj vpadljivih sprememb - med slednje štejem izris britanske zastave pri zadnjih svetilih - pridobil tudi pri tehniki. Prav novi sedemstopenjski športni dvosklopčni menjalnik, ki je na voljo ekskluzivno pri cooperju S, je postal eden od njegovih vrhuncev.
Pretikanje je gladko in eksplozivno, kot da bi praznil šaržer. Serijsko dodani naperki na volanu hipoma postanejo eden najbolj dotikanih delov v avtu, saj se kar ni mogoče naveličati sprožanja brbotajočih povratnih glasov in pokanja iz dvojne sredinske izpušne cevi. Ob izbiri športnega programa nastavitev pa pride iz motorja vseh 141 kilovatov in verjemite, da je pri 1,3 tone mase to izredno poskočno.
Bilo bi presenečenje, če bi ugotovil, da se mini, po vrhu še cooper S, ne spozna na ovinke. Tako pa je avto prilepljen ob asfalt, športno uravnotežen volan in nizko sedišče pa omogočata hitro prepoznavo pretiranih lateralnih sil in pravočasno ukrepanje. O pospeševanju v ravni liniji in stabilnosti pri višjih hitrostih pa prav tako ne gre izgubljati besed. Mini.
Mini pa terja maksi davek pri ceni. Avto, v katerem je manj prostora kot v vsakem golfu ali focusu ali astri, starta pri 27.500 evrih, vse ostalo pa je stvar doplačil. Da odlični avtomatski menjalnik stane dobrih 2.000 evrov, je razumljivo, manj razumljivo pa je doplačilo 1.200 evrov za prednje in zadnje parkirne senzorje skupaj s kamero. Pa če delujejo še tako dobro. Je pa res, da ravno različni dodatki in osvetlitev zmorejo ob kakovostni izdelavi in materialih počutje dvigniti visoko v premijski razred.
In po takšnem vzorcu razni dodatki lahko hitro namnožijo končno ceno, tako da ta seže daleč prek vrednosti kakšnega golfa GTI in podobnih športnih kalibrov. Da o kakšnem po velikosti še najbolj primerljivem avtu, kot sta fiesta ST ali polo GTI, niti ne govorimo. Status posebneža terja svoj davek, kar ni racionalno. Je pa vsaj zelo zabavno.
Podatki o vozilu: mini one cooper S (5V)
Motor: 1.989 cm3, turbo, bencinski, štirivaljnik
Moč: 141 kW (192 KM) pri 5.000 vrt/min.
Navor: 280 Nm pri 1.350 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.005 × 1.727 × 1.425, medosna razdalja 2.567
Prtljažnik (v litrih): 278 - 941
Poraba na testu: 7,5 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 127 g/km
Zmogljivosti: 235 km/h, 6,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 27.550, testni avto 40.379
Konkurenti: VW polo GTI, ford fiesta ST, peugeot 208 GTi ...
PLUSI: motor, menjalnik, videz, kakovostna notranjost ...
MINUSI: prostornost, visoka cena, tudi dodatkov.
Andrej, da bi omenil Hondo, to pa ne? Kje se ti je zamerila? Za dobrih 40 jurjev, kot stane tale avto dobiš civic type R, ki ga pelje scat kjerkoli in kadarkoli s svojimi 321 konji in opremo kot tudi… ...prikaži več z izgledom. Če se vrnemo nazaj na zemljo pa za 25 jurjev, kot stane oropani mini dobiš civica s 182 konji in vso opremo, doplačilo je samo še 2k€ za avtomatski menjalnik, ostalo vse ima.