Vez med športnim programom in programom osebnih vozil je v avtomobilski industriji vse pomembnejša, saj je tudi v klasičnih modelih vse več rešitev, ki jih poznamo iz sveta dirkanja. Pri Peugeot Sportu vidijo v "hot-hatchih" tudi velik prodajni potencial.
Čez ležečo oviro brez stiskanja zob
Zakaj? „Hot hatchi“, kot smo jih poznali nekoč, so se „pomehkužili“, a do te mere, da to niso več brezkompromisni športni avtomobili, ampak vsakodnevno uporabni avtomobili, ki vseeno poskrbijo za adrenalin. Testni 308 GTi z zadržanim videzom navzven ne izdaja vsega, kar skriva pod karoserijo. Je povsem dovolj drugačen od klasične 308-ce, da že na prvi pogled vemo, da gre za športen model, nima pa vpadljivih ogromnih spojlerjev na vseh mogočnih koncih, ki bi vozniku zagrenili življenje, ko mora zapeljati na robnik ali ležečo oviro.
Stikalo sport spremeni zvok
Potovalna kabina ponuja prav vse udobje, ki ga pri Peugeotu ponujajo pri klasičnih različicah, predvsem pa so zagotovili nekaj dirkaškega pridiha – za moj okus bi ga lahko bilo še več. Veliko je rdečkastih elementov (šivi, dodatki plastike), pri Peugeotu zasnovani športni sedeži v kombinaciji usnja in alkantare poskrbijo, da ostanejo ledja zlepljena v sedišče tudi v ostrih ovinkih. Tu je tudi gumb sport, prek katerega mehanizem prisekanega volan(čk)a dodatno otrdi, izboljša se odzivnost pedala za plin, zvok postane rezkejši, merilniki se obarvajo v krvavo barvo, med merilniki se vozniku pojavijo podatki o izrabi moči, navora …
Ob pritisku na tipko sport same nastavitve podvozja in moč motorja ostanejo nespremenjena, se pa v primeru povezanosti s samodejnim menajlnikom vse zgoraj našteto združi s športnim obnašanjem samega menjalnika. Menjalnik takrat prestavlja v višjem območju vrtljajev motorja in prestavlja prej v nižjo prestavo kot sicer z vklopom funkcije sport na avtomatskem menjalniku.
V našem primeru smo se morali spoprijateljiti z ročnim, šeststopenjskim menjalnikom. Na področju menjalnikov so Francozi naredili velik skok naprej. Čeprav je ročni menjalnik natančen, kompakten, prestavna razmerja so nekoliko prilagojena ekonomičnosti, pa se mi zdi prav menjalnik najbolj šibka točka v primerjavi z golfom GTI.
Zelo hiter med zaprtimi ovinki
Je pa zato 308 GTi prijetno presenetil na cesti, med zaprtimi ovinki, kjer še bolj do izraza pride majhen volan in nizka masa. Večji volan se bolje obnese na odprti cesti, peugeotov „gokard“ volan pa je med ovinki prav prijeten, predvsem pa informativen in direkten, ko s pritiskom na gumb sport še dodatno otrdi.
Testnik je imel pod motornim pokrovom prisilno polnjeni bencinski twinturbo motor z 1,6 litra prostornine, kar je 0,4 litra manj od tekmecev. A to ni nikakršen slabič, tako kot VW golf GTI ali in seat leon cupra je na voljo v dveh različicah moči. Prva, z 182 kilovatov moči (250 KM) pri nas ni naprodaj, druga zmore 200 kilovatov moči (270 KM), kar ob masi vsega 1.205 kilogramov ponuja najboljše razmerje 4,46 kg/KM. Pri Peugeotu so na motorju uporabili materiale, ki se uporabljajo na vozilih za dirkanje, seveda z določenimi omejitvami za serijsko proizvodnjo, kar pomeni tudi povsem normalno življenjsko dobo vozila (npr. športni bati mehle, posebej obdelane ovojnice batov, dodatno mazanje batov in hlajenja le teh ...)
Kljub manjšemu motorju od tekmcev 308 GTi od 0 do 100 km/h pospeši v okroglih šestih sekundah, za desetinko hitrejši je le leon cupra. Cenovno primerljivi VW golf GTi z dvolitrskim motorjem, ki premore manj, 230 konjskih moči, od 0 do 100 km/h pospeši v 6,4 sekunde, golf R s štirikolensim pogonom in z okroglo 300 konjskimi moči (221 kW) je občutno hitrejši (5,1 sekunde od 0 do 100 km/h), a tudi osem tisočakov dražji.
Pri pospeševanju mi je bilo všeč to, da je navor motorja porazdeljen tako, da ima voznik občutek, da avto vleče in vleče v neskončnost. Moči zlepa ne zmanjka globoko v visoko območje vrtljajev. Pri Peugeotu Sport so naredili odlično delo na podvozju. Širše podvozje so opremili z rešitvami po zgledu motošporta, pseudo McPherson prednja noga in blažilniki dopuščajo bistveno večje nagibe koles od klasičnega 308. Tudi zadnja prema ima drugačne sestavne dele, ki omogočajo boljšo odzivnost in prilagojenost bočnim pospeškom. Posebnost GTi je rešitev prednjega diferenciala, kjer so francoski strokovnjaki za tuning uporabili Torsenovo rešitev delne zapore diferenciala, ko v ovinkih moč motorja do 35 odstotkov več navora lahko dodeljuje zunanjemu kolesu.
Pod črto. Nagibanja med zaprtimi ovinki praktično ni, nosu ne odnaša iz ovinka, v kombinaciji z odličnimi športnimi sedeži ima voznik pod prsti pritisnjenimi na volanski obroč vseskozi vse pod nadzorom. Ni me zmotil niti „umeten zvok motorja,“ ki se generira ob pritisku na tipko sport, razen pri vožnji po avtocesti, ko se tudi motor vrti v precej visoke vrtljaje. A se da preživeti tudi avtocestno vožnjo, predvsem pa to ni več avto, ki poskakuje čez neravnine, ni niti pretirano trd.
Poraba goriva povsem zmerna
Tudi na zadnji klopi je povsem udobno, za nameček pa v tem avtu kljub zmogljivemu motorju ne boste pogosto videli visokih številk porabe goriva na potovalnem računalniku, razen če ne boste zavili na dirkalno stezo. Še to, ima najnižje normne emisije in porabo med tekmci. Kljub 200 kilovatov moči je na našem eko krogu potovalni računalnik porabe bencina pokazal povprečje šest litrov na 100 kilometrov, ob normalni vožnji pa lahko računate na porabo med sedmimi in osmimi litri.
Peugeot 308 GTi je pravi kameleon, saj je lahko športnik in udoben potovalnik. Za razliko od konkurenčnih modelov lahko tudi družinski avto. Tako glede porabe goriva, cene zavarovanja in registracije.
Podatki o vozilu: (Peugeot 308 GTi 1.6 THP 270 Stop&Start)
Prostornina motorja: 1598 ccm
Moč motorja: 200 kW (270 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 330 Nm pri 1.900 vrt./min
Zmogljivosti: 250 km/h, 6,0 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 7,5 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.253 x 1.803 x 1.446 medosna razdalja 2.617
Prostornina prtljažnika (v litrih): 470
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 139 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 31.160 (testni) / 32.630 (testni z dodatki) / 29.498 (testni v primeru sklenitve Peugeot financiranja)
Plus: Poraba goriva, vozna dinamika, vsakodenvna uporabnost, oprema;
Minus: Upravljanje z zaslonom na dotik, premalo športnih detajlov v notranjosti, umeten zvok motorja;
Ni dileme za mene v vsakem primeru GOLF. Izbira med nemško ali francosko tehniko je enostavna. Osebno že 10 let vozim Japonca in imam toliko časa tudi mir z okvarami.
Cena je pa kar navita...