Težka izbira. Peugeot 3008, evropski avto leta 2017, opremeljen z dizlom ali za isto ceno z avtomatskim menjalnikom in svetovnim motorjem leta, 1,2-litrskim bencinskim trivaljnikom? Saj dizel vse prej kot da je slab, a Peugeotov trivaljnik je po moji izkušnji naravnost odličen. Če se odpovem udobju avtomatike, pa je hkrati cenejši in prav zmerno požrešen. Če vkalkuliram še stroške cenejše registracije in servisov v primerjavi z dizlom, potem se samo od sebe postavlja vprašanje: pa zakaj bi mi dizel sploh prišel prav?
Ni nabit, je pa prijazen
Peugeot 3008 dokazuje, da je tudi kot bencinar eden najboljših kompaktnih križancev na trgu ta hip, in da za okoli 25 tisočakov lahko ponuja veliko vsebine. Z 88-kilovatnim trivaljnikom pod pokrovom sem preizkusil vse, od mestne vožnje, primestnih relacij do vožnje po avtocesti. 230 njutnmetrov se morda res ne sliši veliko, a vsega dobrih 1.300 kilogramov težak avto nima težav, ko je potrebno potegniti z mesta, se vključiti na vozni pas ali zapeljati mimo po prehitevalnem. Potovalno hitrost dokaj hitro nabere, čeprav to pospremi z nekoliko trivaljnega tresenja, tam okoli avtocestnih omejitev pa je še vedno zgledno tih.
Test dizelskega 3008
Seveda zmogljivosti takšnega motorja ni mogoče postavljati ob bok dvolitrskemu dizlu ali pa celo 1,6 THP motorju v različici 3008 GT, za kaj takšnega manjka naboja. A upam si trditi, da gre za večini uporabnikov najbolj prijazen tip pogona. Testna poraba 7,3 litra na vsakih sto kilometrov omogoča, da en rezervoar zdrži dolgo. V eko režimu oziroma izven avtocest je mogoče porabo opiliti še za več kot pol litra.
3008 na cesti deluje samozavestno, s stabilnostjo nima težav. Je pa še možen napredek pri udobju podvozja, ki neravnine pobira s preveč tresenja. Ko postaviš stopalo noge na dno avta, se to izrazito čuti.
Notranjost ga dviguje med premium vozila. Razen kamere ...
Ambient v peugeotu 3008 pusti močan vtis. Večbarvnost, materiali, razporeditev stikal, mala krožnica volana, ki je tudi na vrhu prisekana, da ne ovira pogleda na merilnike … Počutje v avtu je zelo dobro, prav premijsko, dvomov v kakovost vsaj pri avtu, ki diši po novem, ni.
A tak visok občutek ne traja v nedogled. S prevoženimi kilometri postaja vse bolj tečno, da je uravnavanje klime tako enakovredno vgrajeno med ostale menije digitalnega vmesnika, kar pomeni veliko dodatnih pritiskov in z blazinicami prstov ciljanje ikon zdaj tega, zdaj drugega modula udobja.
Razočarala pa me je vzvratna kamera (doplačilo 500 evrov), saj so jo glede na nečisto sliko Francozi očitno naročali kar od prvega ponudnika z Alibabe. Testnik je imel celo 360-stopinjski pogled, ki je zelo udoben in varen pripomoček za parkiranje in vožnjo skozi ožine. Med priporočeno dodatno opremo pa so poleg opozorila na nalet AEB (410 evrov) tudi polni LED žarometi s prilagodljivim delovanjem.
Lahko je uporaben družinski prevoznik
Glede prostornosti je 3008 uporaben družinski avto. Kritiko si zaslužijo prednji sedeži, saj se bodo vsem, težjim od 85 kg, v predelu stegen zazdeli preozki. Na zadnjih zunanjih sedežih se sedi udobno, manj pa na sredini, kjer je visok tunel, pa čeprav 3008 ne pozna 4x4 pogona. Zadnja vrata se odpirajo na široko. Všeč mi je velik prtljažnik z dvojnim dnom, ki mu je moč prilagajati višino, tako da ponuja enega največjih prostorov v svojem razredu, tudi glede dostopnosti ni pripomb.
Test 3008 GT
Peugeot 3008 (active) z bencinskim trivaljnikom po ceniku stane 22.390 evrov, kar je konkurenčen znesek med križanci oziroma kompaktnimi suvi. Je moderen, izjemno opazen, z njim je vožnja enostavna. Seveda so še možne izboljšave, a osnova je zelo všečna. Terja sicer še kakšno doplačilo, tudi za samodejno zaviranje AEB, cena pa lahko takrat nekoliko poskoči, a ostane v bližini 25 tisočakov.
Podatki o vozilu: peugeot 3008 1.2 puretech 130 (allure)
Motor: 1.199 cm3, turbobencinski, trije valji, 96 kW (130 KM) pri 5.500 vrt/min.
Navor: 230 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.447 × 1.841 × 1.620, medosna razdalja 2.675.
Prtljažnik (v litrih): 520 - 1.482
Poraba na testu: 7,3 litra/100 km (mešani cikel), izpust 117 g CO2/km.
Zmogljivosti: 188 km/h, 10,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena (osnovni po ceniku/testni s popustom): 24.674 evrov / 25.877 evrov
Plusi: Zunanji in notranji videz, dobra uporabnost, okretnost, uporaben motor.
Minusi: rezerve pri podvozju, kvaliteta slike kamere.
Dokler bo moj 1,6 dizel v povprečju kuril 4,3l/100 mi ni treba solit pameti kaj je rentabilno ln to bencinar z 7,3l porabe.
Ampak ste pa kljukci. Naslov pompozen: "najboljši avto..." , potem pa se začne pljuvanje: pa slabe lega na cesti, pa tresenje, pa slaba kamera, pa ni dovolj moči... Sploh pa - "pežo" pa "najboljši avto" gresta skupaj približno toliko kot krokodil in koza.