Avto
458 ogledov

Enoprostorci kot jih poznamo, ne bodo preživeli

Gilles Vidal, Peugeot Gregor Prebil
S šefom oblikovanja pri Peugeotu Gillesom Vidalom smo se na avtomobilskem salonu v Ženevi pogovarjali o izumiranju enoprostorcev, trendu križancev in športnih terencev, avtonomnih vozilih. Intervju.

Ali je dizajn avtomobila še vedno najpomembnejši dejavnik pri nakupu avtomobila?
Če pogledamo raziskave, je to vedno razlog številka 1 za nakup avtomobila. Vendar pa pri Peugeotu verjamemo, da je treba imeti več kot le lep dizajn. Treba je imeti homogeno mešanico vsega. Če je močan le dizajn in kakovost ali pa vodljivost avtomobila šepa, ni taka, kot jo kupec pričakuje, potem naredimo slab vtis na kupca. To ni dobro. Pri Peugeotu smo osredotočeni na inženiring, dizajn, marketing, med vsem tem je treba najti pravo ravnovesje. A imate prav, dizajn je še vedno prodajni adut številka 1.

Očitno ste na pravi poti. Imate Evropski avto leta, peugeot 3008. Uspešni ste pri športnih terencih. Ti, govorim na splošno, podirajo vse rekorde v prodaji v Evropi. Njihovi priljubljenosti ni videti konca. V Evropi so lani postali prvič bolj popularni kot vse druge karoserijske izvedenke. Kako oblikovalci gledate na njih, na ta trend suvov?
Ta trend se bo nadaljeval. SUV vozila so bila v preteklosti sinonim za terensko (off-road) vožnjo, vsi so jih povezovali s štirikolesnim pogonom. To niso bili avtomobili za množice. Zdaj so to postali zelo učinkoviti avtomobili, z majhnimi emisijami in porabo goriva. Enako kot enoprostorci ali limuzine, zato so med ljudmi postali sprejemljivi. Za nameček so zelo praktični in zaradi drugačnega videza zelo poželjivi med kupci vozil. Imajo pravo ravnovesje praktičnosti, preglednosti, učinkovitosti, uporabnosti, ekonomičnosti. Zato verjamem, da bodo še naprej ostali v trendu. Videli bomo pod segmente SUV vozil.

avtosalon | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Ravno to sem vas želel vprašati. Športni terenci ali križanci, kakorkoli jim pravimo, so že začeli spreminjati obliko. Postajajo mešanica križancev in kupejev in podobno. Kaj lahko pričakujemo?
SUV kupejev je že kar nekaj, tudi serijskih. Na primer Toyota ima C-HR, mogoče bomo videli križance med športnim terencem in limuzino, sedemsedežne različice. V prihodnosti bomo videli veliko pod segmentov križancev, ki bodo med seboj zmešani na najrazličnejše načine. To bomo videli že kmalu.

Prav zaradi popularnosti križancev in športnih terencev na letošnjem avtomobilskem salonu v Ženevi nisem videl niti enega enoprostorca. To se mi vseeno ne zdi dobro.
Zakaj bi ga imeli?

Pravzaprav imam enoprostorca, ki je veliko bolj praktičen. Predvsem, ko imamo male otroke in s seboj tovorimo vse kar je možno, od velikih vozičkov, torb. Nakladalno dno je nižje, kar omogoča lažje nalaganje, odprtina do prtljažnika je večja, prtljažnik je globok in večji …
To je res, zato tudi prtljažniki križancev postajajo bolj praktični. Poglejte model 5008 s sedmimi sedeži. Naredili smo zmes enoprostorca in športnega terenca. Ko se sedeža v prtljažniku podreta in „izgineta v dno prtljažnika“ je uporaben kot enoprostorec.

Gilles Vidal, Peugeot | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Menite, da se bodo enoprostorci vrnili?
Nekateri bodo preživeli, a jih bodo na neki način morali izboljšati. Kako, bomo videli. Taki, kot so zdaj, jih ne bomo več videli.

Bomo pri SUV dizajnu videli evolucijo ali revolucijo?
Mislite na estetiko?

Tako je.
Že zdaj so spremembe pri dizajnu hitre, v prihodnosti pa se bo to spreminjalo še hitreje. V dizajnu je vse več ustvarjalnosti, pojavljajo se novi elementi, vse manj je ustaljene prakse. Še vedno pa je treba paziti, da ne naredimo preveč „nenavaden“v avtomobil, ki bi lahko bil v očeh kupcev čuden. A prav kupci pričakujejo od nas, da smo napredni, da premikamo stvari naprej, ponujamo nove stvari. Poglejte 3008. Pri Peugeotu smo se odločili, da bomo z naslednjimi generacijami svojih modelov naredili večje premike v evoluciji dizajna. Vendar pa bomo obdržali oblikovalski duh in svojo filozofijo oblikovanja.

Peugeot 3008 GT | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Peugeot je imel v preteklosti omejen nabor modelov, več ali manj označenih s trimestnimi številkami. Zdaj pa v svojo „družino modelov“ dodajate vse več avtomobilov, tudi s štirimestnimi oznakami, pa nove kombije … Kako težko je ob tako velikem številu modelov ostati originalen pri dizajnu? Kako velik izziv je to za vas, da avtomobili niso podobni drug drugemu kot „jajce jajcu“?
Dobro vprašanje. To je izziv. Na eni strani moramo obdržati prepoznaven družinski obraz vozil po vsej paleti in hkrati vsakemu avtomobilu omogočiti samosvojo obliko. SUV in kombilimuzina ne moreta biti enaka. Del strategije vsake znamke je, kako umestiti modele globalno. Všeč morajo biti vsem, po vsem svetu. To je najtežje.

Ena od originalnih stvari, ki je uspela Peugeotu, je oblika potovalne kabine. Majhen volan, v primeru modela 3008 digitalni merilniki pa malo število stikal. Vi ste to poimenovali i-cockpit. Kako se bo i-cockpit razvijal v prihodnje?
Z vsakim novim i-cockpitom bo prišlo do evolucije. Vsakič bo nekaj novega, izboljšanega. Ali bomo dodali več efektov, večje ekrane z boljšo resolucijo, izboljšali bomo ergonomijo, varnost, vmesnike med uporabnikom in sistemi, vgrajenimi v vozilo. I-cockpit bo vse pametnejši in bo šel v smeri avtonomnega vozila, ko vam ne bo treba več voziti. To bo pomenilo revolucijo v svetu avtomobilizma in oblikovanja. Avtomobil takrat ne bo smel biti dolgočasen, potnikom bo moral omogočati kar največ svobode. Lahko boste gledali film, spali ali pa iz svojih domov prenesel stvari, ki jih počnete doma.

Peugeot 3008 GT | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Omenili ste digitalno armaturno ploščo v peugeotu 3008. Kako daleč od tega smo, da bodo vsi vaši avtomobili digitalizirani, tudi tisti najmanjši?
Verjetno vsi avtomobili v naslednjem desetletju še ne bodo digitalizirani, če s tem mislimo na armaturno ploščo. Tehnologija je še predraga za vgradno v najcenejša vozila. V 108 si trenutno ne moremo privoščiti 12-palčnega zaslona. Enkrat pa verjetno bo, takrat bo to „najcenejša stvar na svetu“. Datuma ne moremo ponuditi. Luksuzne znamke pa bodo to verjetno imele že „jutri“.

Na začetku sva se dotaknila pomena zunanjega dizajna za nakup avtomobila. Omenili ste tudi revolucijo v dizajnu s pojavom popolnoma avtonomnih vozil. Bo takrat zunanji dizajn še sploh pomemben ali bo pomembna zasnova potovalne kabine?
Notranji dizajn postaja vse pomembnejši. Pred petimi ali šestimi leti smo pri Peugeotu dejali, da je vsaka avtomobilska tovarna na svetu sposobna narediti dober dizajn. Ampak na notranjem dizajnu je še veliko rezerve, raziskovanja. Ko smo začeli projekt 3008, smo se odločili za številne raziskave, tudi med ljudmi, ki vsak dan veliko časa preživijo v avtomobilu. Posvetili smo se grafiki, materialov, interakciji, animaciji in tudi estetiki. Vse kar občutite, otipate, doživite, smo združili v 3008. Zame je notranji dizajn še bolj pomemben, čeprav se zavedam, da se ljudje zaljubijo najprej v zunanji dizajn.

Kot ste omenili so avtomobili vse bolj sofisticirani. Omenili ste vgradnjo novih materialov. Kaj lahko pričakujemo na tem področju?
Novi materiali so pomembni, saj lahko rešijo veliko tehničnih vprašanj. V smislu optimiziranja izdelave sedeže, armaturne plošče. Materiali so lahko bolj emocionalni, pritegnejo kupce. Težava, s katero se soočamo je, da morajo materiali ustrezati vsem podnebjem, temperaturnim razlikam. V Španiji ali v Skandinaviji je lahko tudi 50 stopinj Celzija razlike. Seveda pa mora biti vse skupaj zapakirano v estetsko celoto.

Peugeot 5008 | Avtor: Peugeot Peugeot


Če se še vrneva k digitalizaciji. V Ženevi smo videli cel kup konceptnih vozil, ki kažejo na to, da bi se utegnile projekcije iz digitalnih zaslonov preseliti na avtomobilska stekla, bodisi vetrobransko steklo, stranska okna ali zadnje okno.
Tako je. To je zelo zanimiva tema. To bi pomenilo, da bi lahko informacije pridobivali tako potniki v avtomobilu kot tudi pešci, kolesarji in drugi udeleženci v prometu. In te informacije bodo lahko zelo različne. Lahko bodo nadomeščale določene nalepke, ki jih morajo imeti avtomobili v mestih, na primer, da gre za električno vozilo in ima prost vstop v določen del mesta, kamor drugi ne smejo. Projekcija na steklu zadaj bi lahko celo nadomestila zadnje žaromete. Potencial je ogromen.

Ste avto romantik? Imate radi stare avtomobile?
Seveda. V starih avtomobilih, kjer ni vgrajene velike tehnologije, so počasni, morda so slabe kakovosti, ampak izražajo čustva. Morda občutek za volanom ni tak kot v novih avtomobilih, ampak vseeno po vožnji prideš napolnjen s čustvi. Da, sem avto romantik.

Se veselite avtonomne vožnje in dizajna tovrstnih vozil?
Seveda. Ne zdi se mi težava, da ne bomo več vozili avtomobilov. Ko se odločite, da ne boste vozili, pridobite na času, ki ga porabite za nekaj drugega kot za vožnjo. Še vedno pa boste lahko, če bo avto imel volan, uživali v podeželski nedeljski vožnji. Vsako jutro pa bom na poti na delo delal kaj drugega, prebiral revije, bral knjige, se pripravil na sestanek, umirjeno poslušal glasbo. To se mi zdi dragoceno. Če seštejemo, da vsak dan v vozilu preživimo le eno uro, to na leto pomeni na stotine ur časa.

Peugeot instinct koncept.  | Avtor: Peugeot Peugeot


Vam je kot avtomobilskemu oblikovalcu težko biti originalen? Kia je v Ženevi predstavila zanimivega stingerja. Takoj so se pojavili glasni jeziki, ki pravijo, da je podoben audiju A7, ferrariju, pa še kakšen športen kupe bi se našel.
V avtomobilski industriji je z vsakim dnem več pravil glede varnosti, aerodinamike. Zato je pomembno, kako kreiraš osnovo, grafike, oblike. Ni več tako veliko prostora za originalnost. Vseeno pa meni, da, če danes parkiramo nove avtomobile drug ob drugega, se med seboj razlikujejo veliko bolj kot avtomobili v osemdesetih in devetdesetih letih. Dizajnerski studii so se močno povečali, imajo velike ekipe, ki pazijo na to, da so drugačni od drugih. Vseeno pa se in se vedno bodo pojavljale podobnosti.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.