Nissan s svojimi športnimi terenci še vedno žanje sadove pionirstva. Leta 2007 je z x-trailom, četudi s škatlasto, a uporabno obliko, daleč od današnje športno-elegantne, požel veliko odobravanja. Od leta 2014 naprej je SUV, ki ponuja pet, za doplačilo pa tudi sedem sedežev, na voljo v novi generaciji, povsem drugačen, bolj podoben qashqaiju, a šele lani smo dočakali tudi motorizacijo, ki jo tako velik SUV mora ponujati. V dveh tednih druženja smo jo dodobra preizkusili na slovenskih cestah in tudi na neutrjenem terenu.
V razredu kompaktnih SUV vozil, ki ponujajo do sedem sedežev (testni avtomobil je bil petsedežni), danes z zgolj 1,6-litrskim turbodizlom ni več dovolj privlačen za vse. Pred dvema letoma smo preizkusili kombinacijo z 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem, ročnim menjalnikom in 4x4 pogonom. Všečno, varno, a premalo športno, želel sem si večji in zmogljivejši motor, po možnosti tudi samodejni menjalnik, ki pritiče vozilu.
Uslišali so nas in stranke
Pri Nissanu so tudi sami uslišali zahteve svojih strank in ponudili možnost kombinacije samodejnega CVT menjalnika, štirikolesnega pogona in dvolitrskega turbodizelskega motorja s 130 kilovatov moči (177 KM).
Kot sem omenil je x-trail že slabo leto na voljo v pomlajeni podobi, ki je že na oko všečnejša, še bolj opazne pa so razlike, ko sedemo v vozilo in se peljemo, tudi hitro. Športni terenec je še pridobil notranji prostor in uporabnost, zaradi česar je v prvi vrsti tako priljubljen med kupci - x-trail je najbolje prodajan SUV na svetu. Kot tak zadostuje kupcem, ki iščejo nadstandardno udoben avto, hkrati pa mora zadostiti potrebam po aktivnem življenjskem slogu – torej avto z obilico prostora v kabini in prtljažniku.
Nov volan postavi piko na i
Na prvi pogled sem takoj opazili več kroma in svetleče plastike, krom najdemo tudi na pragovih vrat, novi, prijetnejši so materiali v notranjosti. Plastika je prevlečena z mehkimi materiali, sedeži grejejo spredaj in zadaj. Najbolj všeč mi je nov, manjši volan s prisekanim spodnjim delom, ki lepše sede v roke, predvsem pa je estetsko avto zdaj veliko privlačnejši.
Oblikovne spremembe zunanjosti so ga nekoliko povečale, za razliko od qashqaija pa je večji tudi prtljažnik, in sicer za 15 litrov. Zdaj pogoltne 565 litrov prtljage (s sedmimi sedeži prostornina ostaja nespremenjena - 445 litrov). Tudi odlagališč in predalčkov je toliko, da brez težav pogoltnejo ves nered, ki ga lahko v avtomobilu pričara družina.
Prostornost in prilagodljivost med aduti
Druga vrsta sedežev je vzdolžno pomična za 13 centimetrov, kar je kljub nekoliko večji skupni masi, meni osebno odlična rešitev. Saj lahko na eni strani povečamo prostor za noge ali prtljažnik, kar nam v danem trenutku ustreza. Prtljažnik je možno z enostavnim podiranjem sedežev povečati na kar 1996 litrov - zadnjo klop priročno delimo v razmerju 40:20:40, kar pomeni, da lahko zadaj kljub prevažanju daljših predmetov še vedno sedita dva potnika. Škoda je zgolj to, da na zadnji klopi niso trije ločeni sedeži, kot pri peugeotu 5008 na primer. Sedeža spredaj sta razkošno velika, serijsko električno prilagodljiva (testirali smo najbolje opremljeni opremski paket tekna) in predvsem udobna, tudi na daljših vožnjah ali pa ko smo pobegnili z asfalta na makadam.
Všeč mi je pametni predalni sistem, ki omogoča devet različnih postavitev polic in pregrad, ki vključujejo tudi skrivni predal. Prtljažnik lahko odpiramo in zapiramo z brco pod odbijač, kar pa je bolj rešitev za očarati sosede. Samodejno odpiranje s pritiskom na gumb ključa za zagon motorja je tisto, kar potrebujete.
Grafično zaostaja
Tehnično je to vzoren model, z eno napako, a o tem kasneje. Motor zaženemo s pritiskom na stikalo. Morda najbolj všeč med vsemi sistemi mi je bil opozorilnik za prečni promet. Ko s tako velikim vozilom, sploh na parkirišču pred nakupovalnim središčem, vzvratno zapuščaš parkirni prostor in te vozilo opozori, da se zadku avtomobila približuje otrok ali avto, je to več kot dobrodošlo.
Slika kamera je sicer dovolj kakovostna, da boste videli vse ovire 360-stopinj okoli vozil, a je grafično slabša kot pri najnovejših predstavnikih v razredu, tudi 7-palčni zaslon multimedijske naprave danes ni več med največjimi v razredu. Tehnološko ponuja x-trail veliko, skoraj vse aktivne varnostne sisteme, ki so danes na voljo v tem razredu, tudi samodejno zaviranje v sili in polne led žaromete spredaj, ki ponoči sami prilagajajo snop svetlobe stanju v prometu in konfiguraciji ceste. No, nekaj pa sem le pogrešal, in sicer možnost radarskega tempomata, ki bo pri prišel s sistemom propilot, ki bo na voljo še letos in bo omogočal tudi polsamodejno vožnjo.
Zmogljiv na terenu, udoben na asfaltu
Bistvo testa pa je bila motorizacija. Dvolitrski dizelski motor je sicer znan iz nekaterih drugih modelov koncerna Renault-Nissan, a je dobrodošla novost, saj se v praksi v primerjavi s šibkejšim in manjšim 1,6-litrskim motorjem občuti vsak pritisk na stopalko za plin, večji motor pa se z lahkoto kosa z maso dobrih 1700 kilogramov. To pomeni, da ga lahko zdaj brez skrbi izberejo tudi tisti, ki za seboj vlečejo počitniško prikolico ali čoln. Bolj kot začetni pospešek, ki je sicer dve sekundi boljši kot pri 30 kilovatov šibkejšem 1,6-litrskem motorju, prepričajo vmesni pospeški, ko je treba kljub temu, da v vozilu sedi do sedem potnikov hitro in učinkovito prehiteti počasnejše vozilo. Lahko zapišemo, da je x-trail končno našel motor, ki se mu pritiče in ki si ga zasluži.
Moč se na kolesa prenaša s pomočjo solidnega X-tronic CVT samodejnega menjalnika, ki pa se v hitrosti pretikanja ne more kosati z dvosklopčnimi ali osemstopenjskimi, tudi devetstopenjskimi menjalniki. CVT menjalnik zagotavlja spodobnih 380 Nm navora, ki so povsem na voljo pri 2.000 vrtljajih na minuto, vendar pa bolj kot k dinamičnim občutkom, čeprav ponuja možnost ročnega pretikanja, pripomore k ugodni porabi, ki je bila 7,5 litra plinskega olja na 100 kilometrov ob zmerni vožnji in liter večja ob dinamični vožnji. Predvsem, ko prestavljamo iz položaja D (drive) v R (vzvratno), bi si želel hitrejše reakcije. Na asfaltu še vedno velja za udobnega in manj športnega, nagibanja je več kot pri marsikaterem tekmecu. Zato pa je na avtocesti ali pa v mestu ob zmerni vožnji udoben potovalnik, ki bo prepričal tudi tiste bolj razvajene.
Odlično se z motorjem ujema vklopljivi 4x4 pogon pogon, ki lahko v režimu „auto“ samodejno prilagaja navor med kolesi, ko obrnemo okrogel gumb med prednjima sedežema (lock) pa lahko fiksiramo oprijem v razmerju 50:50 med prednjo in zadnjo osjo. X-Trail, ki je od tal dvignjen 21 centimetrov, se ob primerni „obutvi“ z lahkoto kosa z blatnimi koloteki ali makadamskimi luknjami. V praksi vam po navadnih planinskih gozdnih poteh ne bo treba zakleniti pogona, ko je teren bolj spolzek pa se lahko kolo zavrti v prazno, takrat vam bo Nissanov sistem še vedno omogoča varno pot do cilja cilj. Pri plezanju v pomoč pride tudi že omenjeni 360-stopinjski sistem, ki ga sestavljajo štiri kamere, saj lahko hkrati nadzorujemo dogajanje pred in za vozilom, ko skozi vetrobransko steklo ne vidimo več nič. Le pri spuščanju je treba biti previden, saj se je treba zanašati na svoje znanje in ne delo elektronike.
Veseli tudi to, da za x-traila ni potrebno zapraviti celega premoženja, čeprav tudi testni x-trail, ki je imel vso možno opremo, stane ob popustu dobrih 38 tisočakov. Manj razveseljivo pa je to, da je dvolitrski turbodizelski motor na voljo le z opremo tekna, ki je vrh Nissanove ponudbe pri modelu x -trail.
Podatki o vozilu (Nissan X-trail 2,0 dCi 4WD Xtronic, tekna)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1995 ccm
Najvišja moč: 130 kW (177 KM) pri 3.750 vrtljajih
Navor: 380 Nm pri 2.000 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.690 x 1.740 x 1.820, medosna razdalja 2.705
Največja hitrost: 196 km/h
Pospešek: 9,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 565
Poraba na testu: 8,2 litra, 158 g CO2/km
Cena (v evrih): 25.900 (osnovni) / 40.980 (testni brez popusta)
Plusi: Prostornost, štirikolesni pogon, uporabnost zadnje klopi;
Minusi: Nagibanje med ovinki, grafika multimedijske naprave, nima možnosti radarskega tempomata;
Vse lepo in prav kar je v testu.vendar je kvaliteta izdelave usnjenih sedežev zelo zelo slaba in površna ,za to ceno bi morala biti dosti boljša.