Qashqaija bomo v prenovljeni različici preizkusili čez dva tedna na Dunaju. To pove dovolj, da je na naših cestah že toliko časa, da smo ga preizkusili že v vseh možnih različicah. Zato o obliki ne bomo izgubljali virtualnega črnila. Naj zapišemo zgolj to, da so oblikovalci konec 2013 delo izredno dobro opravili, saj tudi po treh letih in pol še vedno uspešno konkurira tudi mnogo mlajšim tekmecem.
Še vedno pa je to „mehak“ suv ali bolje rečeno crossover, kar pomeni zgolj odmik od tal, soroden pravim terenskim vozilom, vse ostalo pa je namenjeno vsakdanji uporabi na urejenih cestiščih. Qashqaija bo namreč lastnik le redko zapeljal na kakšen kolovoz, veliko raje pa z njim skočil v mesto po opravkih in zlahka skočil čez kakšen robnik. Prednje LED luči izkazujejo modernost, preostale v halogenski in deloma LED zadnje luči pa bi že potrebovali manjšo prenovo ali izpopolnitev. Pri opremi tekna sicer v opremo preidejo tudi polne LED luči, ampak po našem mnenju bi te morale biti na voljo tudi nižje. Ne nazadnje imajo tudi že mnogo manjši modeli, kakršna je mazda2 polne LED luči.
Paket 360 na zunaj k mizi prinese še všečna dvobarvna 18-palčna lita platišča, ki še dodatno dvignejo celostno podobo vozila.
Zunaj se mu leta še ne poznajo, znotraj pa ...
Še najbolj se leta poznajo znotraj, predvsem pri velikosti premera osrednjega zaslona, ki pač ne dohaja več najnovejših konkurentov. Tudi merilniki, barvnemu osrednjemu prikazovalniku navkljub, delujejo malce datirano ali vsaj manj zanimivo. Materiali in izdelava sta na pričakovanem nivoju, čeprav se klavirska črnina počasi že umika iz notranjega nabora suv konkurentov. Pohvaliti moramo tipko za zagon motorja in pametni ključ, še prej (oziroma bolj) kot to pa delovanje in uporabnost 360 stopinjskega prikazovalnika o dogajanju okoli vozila. Za to skrbijo štiri kamere solidne ločljivosti, ki skupaj sestavljajo celostno in uporabno (ter realno) sliko. Parkiranje je tako mačji kašelj tudi za tiste manj vešče, ki bodo suvereno vrteli močno ojačan servo volan, ki pa pri večjih hitrostih otrdi, ne pridobi pa na informativnosti.
Zato voznik venomer ne ve do centimetra natančno kam bo v ovinku še nos vozila, z doberšnjo mero nagibanja v ovinkih, pa qashqai ni in ne želi biti športnik. Njegovo vzmetenje je namreč naravnano na udobje in tega pri njem ne manjka.
Motor, ki pristaja juku na kožo pisan tudi Qju
Tokrat je tlako pogona opravljal 1.5-litrski dCi stroj, ki ga sicer že dodobra poznamo in tako kot juku se tudi večjemu suv bratu odlično poda. Ob prevzemu nismo bili pozorni na motorizacijo in smo lepo število prevoženih kilometrov preživeli ob misli, da vozimo bolj zmogljivo, 1.6-litrsko različico s 96 kW, nakar je ob pogledu na prometno dovoljenje sledilo prijetno presenečenje. Motor se rad vrti in zavrti v (dizelsko visoke) vrtljaje, moči pa je venomer dovolj oz. več kolikor se zdi na papirju. 81 kilovatov se namreč izkaže za zadostnih tudi prehitevanjih pri višjih hitrostih, le ob polni naloženosti je voznik primoran malce pogosteje poseči po povprečno natančni in hitri ročici šeststopenjskega ročnega menjalnika.
Zgledna poraba, manj vozne lastnosti
Tudi poraba je zgledna, saj smo se vseskozi gibali med 5,5 in 6,5 litri, povprečje pa se je zaustavilo pri za 4,4 metra dolgega suva zmernih 6,1 litra. Tudi 99 gramov CO2 na kilometer poti, ki jih obljublja tovarna je glede na segment (zelo) impresivnih.
Cenovno v zlati sredini, z opremo nad njo
Qashqai s 1.5-litrskim motorjem tako še vedno pomeni zelo všečno in mikavno opcijo med ne prevelikimi križanci. Zadosti velik, da bo zadostil tudi družinskim potrebam, obenem pa ni prevelik in premalo okreten za uporabo po mestu. Ta motor in pogon sta namenjena povprečnemu uporabniku, bosta pa zadovoljila tudi tiste, ki želijo malce več, a zato ne želijo odšteti celega premoženja. Takih kupcev pa sodeč po tržnih rezultatih ne manjka, saj je qahqai še vedno med najbolje prodajanimi modeli v segmentu, ta pogonska opcija pa med najbolj zaželenimi. Po preizkusu je prepričala tudi nas, bi si pa želeli kakšno medgeneracijsko prenovo, ki bi prinesla več naprednosti pri svetilih in napredne tehnike in bolj moderne materiale v potniški kabini.
Tudi cenovno qashqai ne zardeva, saj za zmerno ceno, nekje v zlati sredini segmenta, ponuja več kot veleva razredno povprečje. S priboljški kakršna sta pametni ključ/tipka za zagon in 360 stopinjska kamera iz povprečja izstopi, tam pa ga zadržita tudi serijska navigacija in lepa bera asistenčnih sistemov.
Podatki o vozilu (Nissan qashqai 1.5 dCi 360 2WD)
Motor: 1.461 ccm, turbodizelski, štirivaljni
Moč in navor: 81 kW (110 KM), 260 Nm pri 1.750 vrt/min
Zmogljivosti: 182 km/h,11,9 sek o 0 do 100 km/h
Poraba: 6,1 l/100 km (testna), 99 gramov CO2 (tovarna)
Cena: 23.150 € (osnovna) / 27.300 € (testna)
Plusi: oblika, oprema, 360 kamera, motor, udobno vzmetenje
Minusi: povprečna volan in menjalnik, merilniki, velikost zaslona