Lexus IS tretje generacije je eden od praporščakov japonske premium znamke v Evropi, saj gre za model, ki ga praktično v celoti kupujejo le Evropejci. Ampak zakaj, če pa imajo na razpolago takšne imenitne avte, kot so audi A4, BMW 3 in mercedes-benz C, da ne omenjamo še širšega kroga, recimo jaguarja XE ali celo kie stingerja? Morda pa si vsi našteti želijo biti preveč podobni med seboj in si ne upajo izstopati?
Zdajšnji IS je bil nekaj posebnega že leta 2013 ob premieri. Tudi zato, ker se je "leta 2" pred dizel-armagedonom v povsem drugačnih okoliščinah pogumno odpovedal tovrstnemu pogonu in namesto tega vse stavil na zmogljivi, a varčni hibridni pogon. Vse skupaj je dopolnil z izvrstno kvaliteto izdelave in trajnostjo, ki jo potrjuje v vsakem letnem poročilu o zadovoljstvu strank in najdenih napakah.
In je uspel.
Lani so IS-a nekoliko prenovili, kar je tudi razlog za vnovičen test, a resnici na ljubo bodo izboljšave ob že prej predrzni obliki opazili le redki. Še najbolj se razlikuje po LED glavnih žarometih namesto ksenonskih, in po bolj poudarjeni motorni maski z večjimi odprtinami ali pa še bolj izzivalno svetlobo zadnjih svetil.
Hitri preskok v "leto 3" po dizel-armagedonu pokaže, da je IS vozniško še vedno izvrsten avto. Nizko sedenje sicer dandanes v avtu ni ravno modno, zato pa nudi toliko boljši stik z avtom. Sedeži v različici luxury so nadpovprečno udobni in tudi hlajeni, volan pa pravilno obtežen in zelo natančen. Zaradi rahle spremembe pri obliki je osrednja konzola prijaznejša do voznikovega desnega kolena, že od prej ostaja vrhunski vtis kakovostne izdelave in spajanja posameznih delov.
Navaditi se je potrebno na nožno ročno zavoro, relikt preteklosti pa za današnje standarde tabličnih zaslonov ostaja tudi precej nerodno upravljanje infozabavnih storitev ali vnašanje naslovov prek za znamko tipične miške, medtem ko je po drugi strani zelo enostavno nastavljanje temperature prek originalnega kapacitativnega drsnika.
Vse bolj oddaljena leta od prve uvedbe na trgu se 3. generaciji IS-a nekoliko poznajo pri asistenčnih sistemih - teh je sicer veliko in delujejo prav dobro, niso pa zadnji krik premium tehnike - denimo radarski tempomat, ki ne nudi podpore vožnji v počasni gneči.
Japonci pri posodobljenem IS-u pravijo, da je zaradi dodelav podvozja še stabilnejši v ovinkih. Naša izkušnja, podkrepljena na dinamičnem primerjalnem testu premium limuzin, je pokazala, da je bil IS že doslej eden najboljših pri legi na cesti, ki je obenem še izjemno tiha in udobna.
Žal pa še bolj športnim ambicijam, kjer nemški trio stopnjuje tempo z dodajanjem valjev, turbin in še vsega mogočega, lexus IS ne more slediti zaradi svojega pogona. Hibridna zmes med bencinskim in elektromotorjem sicer krepko prek 200 konjev, ki pa jih CVT brezstopenjski menjalnik le previdno spušča na pašo. Pospešek ob pritisku stopalke do dna sicer ni slab, ni pa nikoli sunkovit, avto pa je takrat glasen na neposrečen način - če bi v kakšnem drugem avtu prav rad iskal višje zvoke, se jih IS-u vedno izogibam. Za več športnega duha je torej nujno potrebno izbrati različico z dvolitrskim turbo motorjem in dodatno močjo.
V zameno za tovrstno razumevanje do hibrida pa je voznik lahko obdarjen z eno najbolj tihih potovalnih kulis, tudi na avtocesti. Zatesnjenost pred hrupom je izjemna, skrbi v takšni tišini, ki ga lahko "zmoti" le Mark Levinson premium zvok, pa hitro odjadrajo v pozabo.
Po prostornosti zadaj IS ni v ospredju, a osnovno poslanstvo športne limuzine zaradi tega ni kaj prida prizadeto. IS spada tudi med tipične avtomobile, ki jih lastnik še dolgo ne bo zamenjal - vse dosedanje raziskave neodvisnih organizacij mu priznavajo izjemno kvaliteto izdelave z malo okvarami. Tudi zato zelo dobro ohranja vrednost. Poraba med udobno vožnjo se giblje okoli dizelsko zelo sprejemljivih šestih litrov, pri priganjanju poskoči za liter.
Cene za IS se prično pri 36.500 evrih, testni avto z vrha ponudbe serijske opreme je bil 17 tisočakov dražji. Z opremo, ki mu jo lahko zavida vsak bistveno dražji nemec.
Podatki o vozilu (lexus IS 300h premium hybrid)
Motor: 2.494 cm3, hibrid
Moč: 164 kW (223 KM) pri 6.000 vrt/min.
Navor: 521 Nm pri 4.200 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.680 × 1.810 × 1.430, medosna razdalja 2.800
Prtljažnik (v litrih): 450
Poraba na testu: 6,3 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 107 g/km
Zmogljivosti: 200 km/h, 8,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 53.650 €
Konkurenti: audi A4, BMW 3, mercedes-benz C, jaguar XE ...
PLUSI: udobje, vodljivost, kakovost, drugačnost, poraba, emisije ...
MINUSI: ni "kabum" pospeška, prostor zadaj.
Kanta.