Pisalo se je leto 1983. Takrat je predsednik uprave Toyota Motor Company (TMC) Eiji Toyoda svojim inženirjem ukazal, naj po več parametrih naredijo najbolj luksuzen avtomobil na svetu – avto, ki bo porabil najmanj goriva, ki bo najbolj tih, pri tem pa ne sme biti kompromisov pri konjskih močeh motorja in masi vozila.
Po letu dni raziskav so se vrnili na Japonsko in se lotili dela. Ekipa, vključena v projekt F1, je bila sestavljena iz 60 oblikovalcev, 24 inženirskih ekip, 1.400 inženirjev, 2.300 tehnikov in 220 pomočnikov. Toliko ljudi je bilo potrebnih, ker so se lotili razvoja in oblikovanja vsakega posameznega detajla - toleranca na izdelavo je bila vsaj dvakrat bolj natančna kot pri konkurenci – celo izdelava zvočnega sistema je trajala tri leta. Kot zanimivost, k sodelovanju pri ozvočenju so privabili znamenito znamko Mark Levinson, kjer pred tem niso želeli vgrajevati svojega ozvočenja v avtomobile, saj, so bili v kabini prehrupni, kar bi pokvarilo zvok. Lexus jih je prepričal.
Leta 1989 so predstavili svoj prvi model, limuzino LS, ki še danes velja za najbolj luksuzen izdelek znamke. Pred predstavitvijo vozila so avto zaupali Ameriški agenciji za preverjanje kakovosti, kjer so po rezultatih testiranj Japoncem dejali, da upajo, da bo serijski avtomobil vsaj pol tako dober. Japonci so jim odgovorili: „To je serijski avtomobil.“
Delo za Takumije
Zdaj je Lexus predstavil peto generacijo LS-a, svojega najbolj prestižnega modela, ki bo na trgu v prvi vrsti konkuriral BMW serije 7, mercedes-benzu razreda S in audiju A8. A LS predstavlja nekaj povsem drugega, kar poznamo pri tradicionalni nemški trojki prestižnih križark. Če Nemci poznajo inženirje, Japonci poznajo takumije - to so mojstri svoje obrti, ki lahko po več kot 20-letih v službi inženirja pod strogimi pogoji postanejo mojstri - med drugim morajo z eno roko v manj kot minuti zložiti poseben origami mačke. Japonci veliko časa posvečajo vsakemu posameznemu detajlu. Tako so na primer posebno modro barvo pri svojem novem športnem kupeju LC, ki je pred kratkim prišel tudi v Slovenijo, in predstavlja dinamično plat oznake L pri Lexusu, razvijali 15 let. Poseben material za obloge vrat v LS so izbirali in razvijali dve leti. Posebnost na LS je ogromen zračnik motorja z za znamko značilen vretenast vzorec, ki so ga razvijali kar tri mesece. Ročno je bilo izdelanih v vozilu kar pet tisoč površin, določene rokodelske spretnosti pa so izključno delo takumijev.
Prodajalec posodo z gorivom napolni do vrha
Kot drugo pa Japonci pravijo, da kupec Lexusa ni kralj, ampak gost. Tak je tudi prodajni postopek avtomobila, kjerkoli po svetu, ki je točno predpisan od izbire barve in modela avtomobila do izročitve ključev kupcem, ki ga pospremijo do najbližje bencinske postaje in do vrha napolnijo posodo z gorivom.
Na masažo kar v avto
V primerjavi s četrto generacijo vozila je novi LS prostornejši, saj so podaljšali medosje, je nekoliko nižji in zaradi tega bolj dinamičen in stabilen na cesti, ter širši in daljši, kar prinaša več udobja. Armaturna plošča objema oba potnika spredaj, poleg digitalnih merilnikov pa ima LS največji projekcijski zaslon, ki meri 24 palcev, na njem pa se prikazujejo številni podatki asistenčnih sistemov, navigacije, potovalnega računalnika ... Avtomobil omogoča drugo stopnjo avtonomne vožnje, kar pomeni, da sam pospešuje, zavira in obrača volan, zato pa sam ne prehiteva na avtocesti, kot to zmore razred S, Audi A8 pa je kot prvi uvedel tudi 3. stopnjo avtonomne vožnje, ki omogoča povsem samodejno vožnjo v določenih razmerah, na primer v prometnih zastojih. Osrednji zaslon meri 12,3-palca, v vozilo pa so vgradili zmogljivi audio sistem s 23 zvočniki, pod katerega se podpisuje Mark Levinson.
LS ima tudi napredne žaromete in sistem za zaznavanje trka, bodisi med parkiranjem, vožnjo vzvratno ali naprej s parkirišča, med vožnjo. Če sistem prepozna možnost trka na to opozori voznika, v primeru, da ta ne odreagira, sistem na polno zavira sam. Omeniti velja še masažo sedežev, spredaj in zadaj. Zadnji sedež desno lahko služi tudi kot počivalni stol, podobno kot v 1. razredu na letalih, če se sopotnikov sedež pospravi povsem naprej. Sedeži so nastavljivi bodisi pnevmatsko ali s pomočjo elektromotorčka.
Večstopenjski hibridni sistem
Za udobno vožnjo skrbi multilink obesa spredaj in zadaj, vzvojno čvrstost in s tem varnost so popravili za 1,8-krat, Lexus pa z modelom LS predstavlja nov večstopenjski hibridni sistem, ki so ga vgradili v prestižno limuzino LS 500h. Visokozmogljivi hibridni sistem prinaša boljši pospešek, oprijem ter večjo učinkovitost. Gre za inovativno tehnologijo, ki spreminja zmogljivost in uporabnost hibridnega pogona. Sistem prinaša številne prednosti v smislu izboljšane odzivnosti dušilke, hitre vožnje ob manjšem številu vrtljajev motorja in zmožnosti hitrejše vožnje ob izklopljenem bencinskem motorju – do 140 km/h.
Prav tako omogoča manjšo porabo goriva in manjše izpuste ter obenem ohranja tiho vožnjo, ki je značilna za hibridna vozila. Večstopenjski hibridni sistem pogonskemu sklopu Lexus Hybrid Drive vozila LS 500h, ki vključuje 3,5-litrski bencinski motor V6 Dual VVT-i z 220 kilovatov moči (299 KM), in dva elektromotorja (pospešek od 0 do 100 km/h je 5,5 sekunde), dodaja štiristopenjsko prestavno napravo. Taomogoča občutek kot pri 10-stopenjskem menjalniku. Rezultat tega je bolj neposredna odzivnost na stopnjo pritiska stopalke za plin. To bodo vozniki najprej opazili pri speljevanju z mesta. Japonci pravijo, da omogoča linearen, neposreden in neprekinjen občutek pri pospeševanju in najtišjo vožnjo tudi pri velikih hitrostih.
Lexus za letos v Sloveniji načrtuje prodajo petih modelov LS, računajo zgolj na hibridno izvedenko, ki je okoli 30 tisočakov cenejša od bencinske različice z V8 motorjem (na račun obdavčevanja luksuza v Sloveniji). Cene se začnejo pri 109.900 evrov.