Zanimiv motor, tale novi 1,4 T-GDI pri Kii. Gre že za drugi rod manjših turbomotorjev pri znamki, z njim pa so upokojili večjega 1,6-litrskega GDI. Ne gre ga zamenjati za 1,4-litrski atmosferski motor z dna cenovne lestvice, saj je enaka številka v imenu edino, kar imata skupnega.
Pravo vprašanje, je, kdaj se odločiti za 1,4 T-GDI namesto 1,0 T-GDI. Recimo pri novi kii ceed. Cenovna razlika med njima je natančno tisoč evrov, čeprav seveda govorimo šele o nakupu, ne o kasnejših stroških vzdrževanja. Za tisočaka je tovarniško "čipiranje" moči z 88 na 103 kilovate (s 120 na 140 KM) kar mamljivo, še posebej če ti zraven nudijo sedemletno jamstvo na opravljeno delo. Seveda pa je v to ceno vštetih še veliko drugih razlik med motorjema.
Najpomembnejša je gotovo, da pri večjem delo opravljajo štirje valji in ne samo trije. To je najbolj opazno, ko je potrebno avto obremeniti, pritisniti na "gas." Štirivaljnikov tek bo ostal miren in motor ne bo dajal od sebe tistega frfotajočega zvoka, tako značilnega za trojčke. Tudi ugasnil se bo hitreje in mirneje zaradi fizikalnih zakonov inercije. 1,0-litrski motor ima sicer tudi svoje čare, saj je glede na prostornino prožen in zmogljiv. Speljevanje pred semaforji je lahkotno, ob pomoči šeststopenjskega menjalnika pa primerno hitro pleza proti višjim hitrostim.
Zlasti na avtocesti ali v klancih pa pride v ospredje občutnejša razlika v navoru (242 proti 172 Nm), ki štirivaljniku omogoča hitrejše in prepričljivejše sledenje prometnemu toku. Lažje dosega hitrost in ima za razliko od trivaljnika tudi opcijo dvosklopčnega avtomatiziranega menjalnika.
Močnejši bencinar se torej na srednje dolge razdalje obnaša prijazneje. Je pa potrebno za doseganje vseh potencialov konkretneje pritisniti na plin.
Trije polni rezervoarji
Kakšna je razlika v porabi med eno in drugo kio ceedi? Pri turboštirivaljniku se je avto med povprečno testno vožnjo na vsakih 100 kilometrov zadovolji s 7,6 litri bencina. To je slab liter več, kot je pokazala meritev pri trivaljniku. Pri 15 tisoč kilometrih na leto je torej razlika kake tri polne rezervoarje.
Še ena primerjava med ceedi. Močnejši bencinski motor lahko v številnih potrebah lastnika opravlja tudi funkcijo alternative dizelskemu motorju, od katerega je malce močnejši in ima nekaj manj navora. Testna poraba je bila v primerjavi z 1,6-litrskim CRDi (100 kW) v tem primeru višja za približno dva litra, vendar pa je ob isti opremi dizel dražji za skoraj dva tisočaka, pa sploh še nismo omenili servisnih stroškov. Račun za dizla se torej izide le na dolgi rok.
1,4-litrski T-GDI je motor, zaradi katerega ceed na cenikih izgleda še bolj resen, še bolj evropski model. Dobre zmogljivosti in pričakovana poraba sta lastnosti, ki ga umeščata med poskočnega trivaljnika in dolgoprogaškega dizla. Še manj kompromisov, torej.
Podatki o vozilu (kia ceed 1.4 T-GDI 103 kW)
Motor: 1.353 cm3, turbobencinar
Moč: 103 kW (140 KM) pri 6.000 vrt/min.
Navor: 242 Nm pri 1.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.310 × 1.800 × 1.447, medosna razdalja 2.650
Prtljažnik (v litrih): 395-1.291
Poraba na testu: 7,6 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 129 g/km
Zmogljivosti: 206 km/h, 9,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: ročni od 18.290, 7 DCT od 22.690
Konkurenti: VW golf, seat leon, ford focus, renault megane, hyundai i30, peugeot 308, opel astra ...
PLUSI: videz, prožen motor že v nizkih vrtljajih, menjalnik, občutek kvalitetne izdelave.
MINUSI: uravnavanje glasnosti radia.
...torej....tri valjni je slabši od štirivaljnika.,..ugotovitev za najmanj Nobelovo,...pa to se je vedelo že pred najmanj 50 leti...bravo,poneumlja je poteka še kar naprej....
1.4 turbo bencinar je definitivno najboljša izbira med vsemi motorji, ki so v ceedu. Za moje pojme je to eden najbolj elastičnih motorjev v tem razredu