Kia je "vrgla" stonica v žerjavico in se pridružila nagnetenemu segmentu malih kompaktnih križancev. Preizkusili smo najbolj zmogljivo in najbolje opremljeno bencinsko različico križanca. Lahko meša štrene najboljšim?
Ko smo aprila leta 2016 na velikem primerjalnem testu bok ob bok postavili križance B segmenta, je za naziv najbolj popolnega konkuriralo 10 vozil. Pri Kii so takrat na avtosalonih šele predstavljali zametke svojega aduta, pa čeprav se je že takrat vedelo, da so to vozila, po katerih na veliko povprašujejo evropski in tudi slovenski kupci.
To ni sestrska kona
Pri Kii so se razvoja in dela lotili premišljeno, z veliko izkušnjami, ki so jih pridobili s svojo uspešnico, večjim športnim terencem sportagejem. V ospredje so pri stonicu tako postavili praktičnost in vpadljivost. Dizajniran je za tekmovanje s citroënom C3 Aircross ali sestrsko hyundai kono, vendar pa je šef oblikovanja Peter Schreyer za stonica predvidel manj futurističen pristop kot za kono.
Oblika med aduti križanca
Vseeno tako kot vsi sotekmeci v tem razredu vozil z obliko igra na čustva potrošnikov. Tudi stonic ima prepoznavno tigrovo masko z nekoliko nižjim zajemom zraka, ki si jo deli z riom, spredaj bi-funkcijske žaromete (naprednejši polni led žarometi spredaj tako kot tudi pri sportagu niso na voljo, kar je danes že redkost), zadaj pa led žaromete v 3D grafiki. Serijsko je obut v 15-palčna kolesa, lahko pa si omislite tudi 17-palčna, ki jih je imel testni avtomobil, kar pomeni slabih 200 evrov na platišče. Strešni nosilci so na seznamu doplačila, z boka pa so vidni veliki koloteki in posebna, kick-up linija, ki spremeni obliko vrat. Streha "targa" je lahko dvobarvna, zadaj pa poleg žarometov izstopa tudi plastična zaščita, ki prispeva k bolj športnemu in robustnejšemu vtisu kot je to v primeru kombilimuzinskega ria. Atraktivnosti na cesti v primerjavi s sotekmeci mu ne gre oporekati.
Zelo praktičen avtomobil
Enako velja za notranjost. Dvobarvna notranjost je nekaj drugega, kar smo sicer pri Kiinih vozilih vajeni. Deluje zelo sveže in novo, mladostno. Bolj kot to, pa nam je všeč praktična plat vozila. Čeprav je notranjost podobna tisti v riu, to pomeni pokončna sredinska konzola, s samosvojim videzom klimatske naprave in serijskim lebdečim 7-palčnim zaslonom na dotik ter navigacijo TomTom (brezplačno posodabljanje sedem let od nakupa vozila) ter vodoravne linije, ki poudarjajo širino vozila, pa je bolj prostoren. Končna obdelava materialov je skoraj brezhibna. Tudi zaslon na dotik je enostaven za uporabo, ergonomsko gledano, se bo voznik v vozilu počutil odlično - vse je na svojem mestu. Ampak ... Razen pobarvane plastike, ki se sklada z barvo izbrane strehe, je v njem malo presenečenj, ki jih ponujajo nekateri sotekmeci - bodisi izvirnih dizajnerskih rešitev ali tehnoloških bombončkov. Bolj, kot na to stavi na uporabnost, odlagalnih površin je spredaj dovolj, tudi prtljažnik je v osnovi precej velik s 352 litri prostornine, ima tudi dvojno dno. Če podremo zadnjo klop (60/40), ki se zložijo v ravno dno nastane za 1155 litrov prostora.
Motor za vse potrebe
Stonic je na cesti zelo konkurenčen ostali ponudbi na trgu. Litrski turbobencinski motor z 88,3 kilovatov moči (120 KM) zagotavlja dovolj dinamičnosti oziroma agilnosti. Pospeševanje je povsem spodobno, a je treba mali turbo motor priganjati v višje vrtljaje, ko želimo dostojno hitrost. Pri tem mu pomaga natančen šeststopenjski ročni menjalnik, ki so ga pomaknili nekoliko naprej (naslednje leto bo na izbiro tudi samodejni menjalnik). Avto je zelo dobro uravnotežen in se v ovinkih drži bolje od večine tekmecev. Edina slabost je pomanjkanje občutka pri krmiljenju, ki je zelo umetno. Tako kot pri večini pa veliko razburljivosti v vožnji ne ponuja. Inženirji so naredili tudi določene spremembe na prednjem vzmetenju, zadnje vzmetenje pa prilagodili večjemu udobju. Večje luknje požira presenetljivo tiho, zahvaljujoč dodatni oddaljenosti karoserije od tal v primerjavi z riom brez težav obvlada tudi kakšen večji robnik, tudi pred vetrom in cestim hrupom je dobro izoliran v kabini.
Z vso opremo ni poceni
Stonic ni najcenješi, še posebej z bencinskim litrskim turbom in najboljšo opremo EX Motion, kjer je začetna cena ob vseh možnih popustih po ceniku 19.190 evrov. Vendar pa je pohvalno v to ceno vključen ves nabor elektronskih sistemov za pomoč vozniku (samodejno zaviranje v sili vključno s prepoznavanjem pešcev, sistem za opozarjanje na nenamerno zapustitev voznega pasu, sistem za zaznavanje vozila v mrtvem kotu), ki preizkušeno tudi na naših PRIMA testih delujejo zelo zanesljivo.
Je to Baby Sportage? Ne ravno, avto ima svoj značaj in tudi pelje se tako. Vsekakor pa je dobra osvežitev na nagnetenem trgu kompaktnih križancev.
Podatki o vozilu: (Kia tonic 1.0 T-GDI EX Motion)
Motor: turbobencinski, trivaljni, 998 ccm
Najvišja moč: 88,2 kW (120 KM) pri 6.000 vrtljajih
Navor: 171,5 Nm od 1.500 do 4.000 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.140 x 1.760 x 1.520, medosna razdalja 2.580
Največja hitrost: 185 km/h
Pospešek: 10,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 332 – 1135
Poraba na testu: 5,8 litra, 115 g CO2/km
Cena (v evrih): 13.490 € (osnovni)/ 19.190 (testni)
Plusi: Všečen izgled, uporabna zasnova kabine, sedemletna garancija, vozne lastnosti;
Minusi: Brez presežkov v razredu, še vedno preveč plastike
Glede dolžine garancije je definitivno daleč najboljši. Vse ostalo je bolj subjektivno. Je pa to definitivno eden izmed top nakupov tega velikostnega razreda