Na kratko smo preizkusili enega najbolj popularnih križancev na trgu, pri katerem so pred kratkim uvedli nov dizelski motor. Pri Peugeotu so namreč v skladu s prehodom na novi WLTP cikel merjenja porabe in strožje okoljevarstvene zahteve upokojili prejšnji 1,6-litrski motor in pričeli vgrajevati 1,5-litrskega. Seveda skupaj z obljubami o izboljšanem užitku vožnje, nižji porabi in večji prijaznosti do okolja.
Novi pogon ima 96 kW moči namesto prejšnjih 88, na papirju in v naravi porabi za en vinski kozarec manj goriva na 100 kilometer, tudi CO2 in NOx izpusti so seveda ugodnejši. Navor je ostal približno enako razporejen, zato sem tudi pri novincu sovražil trenutke, ko je lezel iz turbo luknje. Takrat lahko pomaga le prestavna ročica ročnega menjalnika, pri kateri pa so še mogoče izboljšave v prid gladkosti.
Že prejšnji dizel v realnem življenju ni bil slab glede porabe in novinec je še nekoliko boljši. Med klasičnim testnim krogom v različnih režimih vožnje se je zadovoljil s 5,6 litri na 100 kilometrov, kar je za takšnega korenjaka zelo spodoben rezultat.
Prav poraba je eden redkih adutov, zaradi katerega bi dizla sploh favoriziral pred skoraj enako močnim 1,2-litrskim turbo bencinarjem. Slednji (nekdanji svetovni motor leta!) navdušuje z živahnostjo in udobjem, ter je ima še kar nekaj drugih prednosti pred dizelskim bratom, nenazadnje tudi v skoraj 2.000 evrov nižji začetni ceni. To razliko je precej smotrneje vložiti v zelo udoben osemstopenjski avtomatski menjalnik.
Sicer pa je 3008 napreden in moderen suv z že velikokrat ugotovljenimi dobrimi in tudi kakšno slabo stranjo. Med dobre gotovo štejem zunanji in notranji videz, počutje za volanom, splošno prostornost in več kot le dobre vozne lastnosti, testni avto pa me je znova spomnil na slabo kakovost slike pri vzvratni kameri ali neergonomičnost digitalnega nastavljanja klimatizacije.
Podatki o vozilu (peugeot 3008 1,5 HDi)
Motor: 1.499 cm3, turbodizel
Moč: 96 kW (131 KM) pri 3.750 vrt/min.
Navor: 300 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.447 × 1.841 × 1.1.624, medosna razdalja 2.675
Prtljažnik (v litrih): 520 - 1.482
Poraba na testu: 5,6 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 111 g/km
Zmogljivosti: 192 km/h, 10,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 23.168 (osnovni)
Konkurenti: citroën C5 aircross, nissan qashqai, renault kadjar ...
PLUSI: še vedno izjemen videz, poraba, vožnja.
MINUSI: kamera, nastavljanje klime.