Čeprav smo po testu prve generacije, takrat še klasičnega enoprostorca peugeota 5008 brez težav zapisali, da je to avto, ki povprečni slovenski družini za ceno, ki jo je imel, ponuja zelo veliko, in smo upravičeno pričakovali evolucijsko nadgradnjo v drugi generacijo, smo se pošteno zmotili.
"Enoprostorci, kot jih poznamo, ne bodo preživeli," mi je lani v Ženevi ob razkritju modela peugeot 5008 v intervjuju poudaril Peugeotov oblikovalec Gilles Vidal in kot razlog napovedal, da je že res, da so bili v preteklosti terenci sinonim za terensko (off-road) vožnjo, vsi so jih povezovali s štirikolesnim pogonom. V isti sapi je hitel razlagati, da to niso bili avtomobili za množice. Zdaj so to postali zelo učinkoviti avtomobili, z majhnimi emisijami in porabo goriva. Enako kot enoprostorci ali limuzine, zato so med ljudmi postali sprejemljivi. Za nameček so zelo praktični in zaradi drugačnega videza zelo poželjivi med kupci vozil. Imajo pravo ravnovesje praktičnosti, preglednosti, učinkovitosti, uporabnosti, ekonomičnosti. "Zato verjamem, da bodo še naprej ostali v trendu. Videli bomo pod segmente SUV vozil," mi je dejal Vidal.
Raje na pot z enoprostorcem kot suvom
Moram priznati, da sem bil tudi sam, sicer lastnik klasičnega enoprostorca, dolgo časa skeptičen na SUV vozili, predvsem zaradi prikrajšanosti prostora na zadnji klopi in v prtljažniku. Pogosto se je zgodilo, da sem imel SUV parkiran pred domom in se na izlet odpeljal z enoprostorcem, predvsem zaradi uporabnosti prtljažnika in prostornosti na zadnji klopi, saj je moja žena rada sedela ob dojenčku, v prtljažnik pa je bilo treba poleg otroškega vozička naložiti še nešteto drugih stvrati. In to še zdaleč ni osamljen primer.
Peugeot 5008 se je v drugi generaciji vrnil boljši kot kdaj koli prej. Čeprav izgleda kot klasični SUV, z višjim odmikom od tal, velikimi kolesi in robustnimi linijami, pa v notranjosti prepriča s prostornostjo in uporabnostjo klasičnega enoprostorca. Ta je še nadgrajena za razliko od prvega peugeota 5008. Na kratko povedano, naredili so zmes enoprostorca in športnega terenca. Ko se dodatna sedeža v tretji vrsti v prtljažniku podreta in „izgineta v dno prtljažnika“ je uporaben kot enoprostorec.
Vrnimo se na zunanjo obliko. Novi peugeot 5008 je tehnično enak kot 3008, do prednjih bočnih vrat. Ohranja značilen dolg pokrov motorja, pokončno mrežo in ostre luči, ki pa na žalost šele pri najvišji opremi GT line svetijo v polni led svetlobi. Halogenske žarnice v primeru sicer dobro založenega paketa alure, kjer je poudarek na vizualnih rešitvah in sistemih za udobje, pa so slabši del vozila. Priporočam dokup modernejših in varnejših žarometov.
Končno odličen z odlagalnimi površinami in predali
Drugo, od druge vrste sedežev do zadka, je 5008 v primerjavi s 3008, poseben. Prav zato, ker je zasnovan, da se v njem prevaža do sedem potnikov. V drugi vrsti so trije enako veliki in ločeni sedeži, vsi z možnostjo isofix priključka za otroške sedeže, opcijsko sta še dva sedeža v tretji sedežni vrsti. Ta modularnost je njegova posebnost in tudi posebnost med sedemsedežnimi SUV modeli. 5008 prav tako vključuje nekaj edinstvene opreme za povečanje uporabnosti in udobja. V drugi vrsti so tako v dnu vozila predali za shranjevanje, senčniki na vratih, zložljive mizice na hrbtni strani prednjih sedežev. Tako kot v 3008 prepričajo vgrajeni materiali, ki so posebni tako na pogled kot otip, še bolj pa sama oblika kabine, pri Peugeotu ji pravijo i-cockpit, z malim volanom, všečnimi in informativnimi digitalnimi merilniki, 8-palčnim zaslonom na dotik obrnjenim proti vozniku, ki so mu zelo izboljšali odzivnost ter sicer maloštevilnimi, a ličnimi stikali na dosegu voznikove roke. Pika na i je barvni head-up zaslon. Če sem se v preteklostih pri Peugeotih venomer obregnil ob odlagalne površine, jim je zdaj končno uspelo spredaj zagotoviti dovolj odprtin in predalov za vse vrste predmetov, od plastenk, telefona, denarnice. Če potegnem črto pod urejenost kabine in njeno kakovost si tu peugeot 5008 zasluži skoraj petico. Zakaj skoraj? Ker je kljub opremi allure treba zložljiv ključ za zagon motorja še vedno vtikati v ključavnico.
Motor, ki preseneti
Vozi se zelo dobro, ne bomo zapisali, da najbolje v razredu, a je kombinacija 1,6-litrskega turbodizelskega motorja z 88 kilovatov moči (120 KM) in šeststopenjskega klasičnega samodejnega menjalnika po mojem mnenju zelo dobra kombinacija, če iščete dinamičen, a hkrati zelo ekonomičen avtomobil - tudi, ko je polno obremenjen, z vsaj štirimi potniki in prtljago v prtljažniku. Vozniški položaj je dober. Za razliko od kombilimuzinskih peugeotov, kjer rad sedim nizko, pri suvu nimam težav s pogledom na digitalne merilnike. Udobni in kakovostni sedeži ponujajo veliko oprijema tako za zadnjico kot ledveni del, pa še zelo všečni so na pogled. Pogled naprej je zaradi velikega stekla in visokega položaja sedenja odličen, pri parkiranju nazaj so v pomoč parkirna tipala, za doplačilo pa tudi kamera s 360 stopinjskim pogledom.
Medtem, ko smo spoznali, da je novi 5008 prijeten avto v bencinskem formatu, tudi z malim trivaljnim turbobencinskim motorjem, je v dizelski obliki še bolj smiselen. Čeprav na papirju 88 kilovatov moči in pospešek od 0 do 100 km/h v nekaj manj kot 12 sekundah, ne obljubljata preveč, pa je v praksi prav nasprotno. Avto hitro potegne z mesta, dobro se kosa z visokimi hitrostmi na avtocesti, zaradi oblice navora tudi prehitevanje ni mukotrpno. Ko bo na voljo še osemstopenjski smaodejni menjalnik, ta bo na voljo kmalu, bo prehitevanje zaradi boljše odzivnosti še lažje, prebijanje hrupa v kabino pa bo še manj. Za nameček je bila poraba plinskega olja v povprečju zgolj dobrih šest litrov, odlično za tako velik avtomobil. Če pričakujete zelo mehko premagovanje lukenj, temu ni tako. Ni pretirano moteče je pa sestrki citroën c4 grand picasso bolj udoben avtomobil. Ne morem mimo malega peugeotovega volana, ki je všečen, vozilo je tudi po njegovi zaslugi zelo okretno v mestu, manj občutka pa ponuja pri premagovanju hitrih ovinkov ali malo hitrejši vožnji vzvratno. To se pri peugeotu 3008 ne opazi toliko.
Sneg, klanec, pogon pa na prednji kolesi
Zdaj je res videti kot SUV ali crossover, a 5008 ni na voljo s štirikolesnim pogonom - čeprav je mogoče, da bomo videli hibridni model z električnim motorjem, ki bi poganjal tudi zadnja kolesa. Peugeot za doplačilo 400 evrov ponuja sistem Grip Control, ki precej razširi možnost uporabe tudi na neutrjenih terenih ali zasneženih cestah. Med drugim ponuja tudi program sneg, ki ob slabem oprijemu pogonskih koles kar se da poveča oprijem prednjih koles. Za razliko od drugih modelov, kjer vožnjo po neutrjenem terenu omogočajo mehanski sistemi, deluje sistem grip control v povezavi z elektronskimi sistemi vozila, vedno pa je obut v zimsko-letne pnevmatike, kar morda vsem ne bo najbolj všeč. Sistem razporejanja navora na prednji kolesi se je ravno na najbolj zasnežen januarski petek letos na asfaltiranih slovenkih cestah izkazal za dovolj dobrega, na strmih pobočjih, pa bi si raje želel 4x4 pogona, ki navor prenaša tudi na zadnji kolesi. Na vrh sicer kratkega a precej strmeg in zasneženega klanca pred gostilno smo se v snegu prerinili zelo počasi. Nekatera dvokolesna gnana vozila so morali parkirati spodaj, s štirikolesnim pogonom pa bi se do vrha prebili brez težav.
Takšen peugeot 5008 z opremo Alluer, ki serijsko prinaša dvopodročno klimatsko napravo, i-cockpit z digitalnimi merilniki, 18-palčna lahka platišča, parkirne senzorje spredaj, ambientalno osvetlitev potovalne kabine, ne pa tudi gumba za zagon motorja ali kaj več kot le halogenske žaromete, stane po ceniku 29.734. Šele z najvišjo opremo GT line dobite nekatere napredne asistenčne sisteme, eno redkih graj pa si pri Peugeotu zaslužijo, ker je samodejni sistem za zaviranje na voljo le kot doplačilo, stane sicer 300 evrov. Nekateri tekmeci sistem ponujajo že v okviru standardne opreme.
Podatki o vozilu: Peugeot 5008 1,6 blue Hdi 88 kW (Allure)
Motor: 1.560 cm3, turbo dizelski
Moč: 88 kW (120 KM) pri 3.500 vrt/min.
Navor: 300 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.641 × 1.844 × 1.646, medosna razdalja 2.840
Prtljažnik (v litrih): 780
Poraba na testu: 6,1 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 112 g/km
Zmogljivosti: 184 km/h, 11,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 22.798 (vstopna), 29.734 (testni avto), 32. 524 (testni z doplačili), 29.409 (testni dodatki v primeru financiranja)
PLUSI: prostornost, druga vrsta sedežev, tretja vrsta sedežev, videz, počutje za volanom, stopnja udobja, motor, menjalnik, poraba.
MINUSI: neserijski AEB, pri opremi allure še navaden ključ za zagon motorja in le halogenske luči;
Imamo mercedesa C220CDI in Peugeota 308SW in iskreno povem, da se oba z ženo prerekava, kdo bo vzel Peugeota. Je res odličen avtomobilček in ja, se z lahkoto kosa z razred večjimi. Poraba je ob vsej dinamiki naravnost fantastična. V… ...prikaži več dveh letih 125000km brez ene napake. Pri mercedesu so bile vsaj tri do 100000. Zelo drage tri.
mercedesb, tvoje kao nemške mercedese poganjajo Renaultovi, torej francoski motorji.
Francosko skrapucalo ,vkup zmetano na hitro