Avto > Testi
7022 ogledov

Je mogoče s priključnim hibridom voziti le na elektriko?

Peugeot 308 SW PHEV
1/15
Žurnal24
Bistvo priključnih hibridov je ob veliki sistemski moči, možnost vsakodnevnih voženj (vožnja v službo, pot v trgovino, razvoz otrok v šolo in na prostočasne dejavnosti, obisk prijateljev), opraviti le na elektriko. A za to je potrebna disciplina polnjenja, in pri tem mislimo vsakodnevno polnjenje baterije. Le tako priključni hibrid upraviči visoko nakupno ceno. Na testu smo preverili, ali je res mogoče vožnje med ponedeljkom in petkom opraviti brez porabljene kapljice bencina? Test.

Na podaljšanem testu se družimo s priključno-hibridnim družinskim karavanom peugeot 308 SW. Preverili smo že, ali je za lase privlečena tovarniška poraba, ki na 100 prevoženih kilometrov obljublja zgolj dober liter bencina na 100 kilometrov in seveda elektriko v 12,7 kWh bateriji? Tovarniški porabi smo se z vozilom, ki ob sodelovanju bencinskega in električnega motorja premore kar 225 konjskih moči, približali in po 100 kilometrih, od tega je bilo 63 kilometrov vožnje zgolj na elektriko - tudi po avtocesti, dosegli povprečno poraba goriva 1,9 litra na 100 kilometrov. Pri tem je treba upoštevati dejstvo, da smo test opravili pri ugodnih zunanjih temperaturah (23 stopinj Celzija) za baterijsko vozilo.

Peugeot 308 SW Hybrid | Avtor: Saša Despot Peugeot 308 SW Hybrid Saša Despot

Pred nami pa je bil že drugi test. Peugeot je sicer eden redkih, ki pri karavanih ponuja kar tri možnosti izbire, bencinski motor, dizelski motor in pa dve različno zmogljivi izvedenki priključnega hibrida, ki v ponudbi nadomešča večji turbodizelski motor – v preteklosti smo bili vajeni dvolitrskih turbodizelskih motorjev, danes pa Peugeot ponuja 1.5-litrski turbodizelski motor s 130 konjskimi močmi (88 kW).

Potrebna je disciplina

Priključni hibrid je torej s konjenico bistveno bolj zmogljiv, tudi zato je njegova izhodiščna cena skoraj 7.000 tisočakov nad ceno veliko šibkejšega dizla. Vendar pa poleg bistveno večje moči in veliko navora, priključni hibrid omogoča tudi bolj dinamično vožnjo in bliskovita prehitevanja, ko si jih voznik zaželi in seveda se takrat ne obremenjuje s porabo goriva. Priključnih hibrid pa omogoča tudi veliko vožnje zgolj na elektriko, a potrebna je vsakodnevna disciplina polnjenja baterije. Če želimo na dolgi rok nadomestiti višjo nakupno ceno, vsaj med delavniki, ne smemo biti leni in pozabiti baterije priključiti na električno vtičnico, doma ali na javni polnilnici- in to vsak dan.

Peugeot 308 SW Hybrid | Avtor: Saša Despot Peugeot 308 SW Hybrid Saša Despot

Preizkusili smo, kako disciplinirani moramo biti, da bi se lahko med ponedeljkom in petkom vozili zgolj na elektriko? Za koga so najbolj primerni priključni hibridi? Prav za nekoga, ki na dan naredi med 50 in 80 kilometrov in ima možnost polnjenja baterije doma in tudi pred ali v bližini pisarne. Torej ne za nekoga, ki se vozi malo, ampak nekoga, ki na leto brez težav prevozi 15 tisoč kilometrov in več.

Počasno polnjenje ponoči poceni in dovolj hitro

Prednost priključnega hibrida je tudi ta, da nam doma zaradi nakupa elektrificiranega avtomobila, ki ga polnimo na vtičnici, ni treba postavljati sončne elektrarne, saj bo zaradi majhne kapacitete baterije večina polnjenj potekala počasi, ob majhnih močeh ob nizki tarifni ceni elektrike – torej ponoči. Baterija v toplih mesecih omogoča med 60 in 70 kilometri primestne vožnje (70 kilometrov je tudi rekorden doseg, ki nam ga je uspelo zgolj na elektriko prevoziti med druženjem s testnim vozilom), zato je priključni hibrid najbolj primeren za tiste, ki se v službo po regionalnih cestah in urbanih naseljiv vozijo na delo do 30 ali nekaj več kilometrov daleč. Prav tako zaradi velikosti baterije odpade hitro polnjenje. Brez težav se v nekaj urah čez noč napolni s polnimi močmi do 3,7 kWh. Pri čemer polnilni kabel preko Peugeotove aplikacije na telefonu omogoča časovne nastavitve polnjena, z namenom polnjenja ob nižjih tarifah, hkrati pa nam, če smo zvečer že oblečeni v pižami in copatih, ni treba na dvorišče, da bi sprožili polnjenje baterije v vozilu. Dovolj je, da, ko parkiramo pred hišo, polnilni kabel priklopimo na avto in električno vtičnico. Ne potrebujemo niti inštalacije pametne polnilne postaje, ki jo sicer kupec vozila brezplačno dobi ob nakupu priključnega hibrida.

Peugeot 308 SW Hybrid | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Če polnimo počasi, s 3,7 kWh, bo baterija brez težav čez noč napolnjena do 100-odstotkov, kar se je izkazalo tudi v našem primeru. Torej, za nekoga, ki se iz Kamnika, kot v našem primeru, ali pa Logatca, Vrhnike, Horjula, Grosupljega, Kranja in še kje v okolici prestolnice vozi na delo v Ljubljano - in takih voznikov je na tisoče, je to lahko zelo primerno vozilo. Med tednom se vozi na elektriko, konec tedna pa vozilo brez prilagajanja in iskanja javnih polnilnih postaj omogoča hibridno vožnjo na daljše izlete, ko se poveča poraba goriva.

Dva priklopa na dan

V našem primeru je pot na delo iz Kamnika v Ljubljano po regionalni cesti, brez vključitve na avtocesto, dolga 22 kilometrov. Imamo možnost polnjenja na javnih polnilnicah tudi v bližini pisarne. Na dan v povprečju opravimo med 60 in 80 kilometrov, v katero so poleg poti na delo vključeni še drugi vsakodnevni opravki – vožnja v šolo, vrtec, trgovino, na prostočasne dejavnosti, obiski.

Peugeot 308 SW Hybrid | Avtor: Saša Despot Peugeot 308 SW Hybrid Saša Despot

V povprečju smo baterijo polnili dvakrat na dan, in sicer čez noč na domači hišni vtičnici pod nadstreškom na dvorišču pred hišo in na javni polnilni postaji, tam smo jo dopolnili le toliko, kot smo jo porabili na poti do pisarne. V povprečju smo na javni polnilnici polnili med 4 in 5 KWh na dan. Dnevna poraba je bila torej okoli 16-17 kWh. Cena polnjenja električnega avtomobila doma je še naprej odvisna od izbranega ponudnika in porabe vozila, pomembno postavko pa ima, poleg tega ali polnimo v času večje ali nižje tarife, tudi, kje in kdaj polnimo na javnih polnilnih postajah.

Nas je v povprečju dnevna vožnja na elektriko s kombinacijo večinskega polnjenja baterije doma in manjšinskega na javni polnilnici stala štiri evre na dan, oziroma 80 evrov na mesec. V primerjavi z uporabo bencinskega vozila, ki porabi v povprečju sedem litrov na 100 kilometrov to pomeni mesečni prihranek okoli 50 evrov, v primerjavi s šibkejšim dizlom, ki v povprečju porabi dobrih pet litrov plinskega olja na 100 kilometrov, pa okoli 30 evrov. Če bi vozili le na domačo elektriko bi bili prihranski še bistveno večji.

dezurni@styria-media-si