Allspace je tiguan s podaljšano medosno razdaljo. Odločitev Volkswagna za dodatno različico se je izkazala za zadetek v polno, saj so jih doslej po svetu prodali skoraj dva milijona, izven Evrope pa so celo bolj popularni od običajne različice tiguana. Med glavnimi tekmeci sta hyundai santa fe in kia sorento.
Po tiguanu je tudi allspace lani doživel prenovo, med katero so se posvetili blagim oblikovnim spremembam, dodali pa so mu tudi precej nove tehnične opreme. Prvič je na voljo tudi kot priključni hibrid.
Testni tiguan je bil po tej plati še starokopiten, saj je imel vgrajen dobri stari 2,0 TDI motor v različici s 147 kilovatov in štirikolesnim pogonom. Opremski paket pa je bil športnejši R-line, ki pa ne navduši čisto z vsem. Utemeljitev sledi takoj.
Obilje prostora
Allspace je dobrih 20 centimetrov daljši od tiguana in le dobrih 15 krajši od velikega touarega. Njegov močan adut je, da je na voljo tudi v sedemsedežni različici. Pri petsedežni pa še bolje izkoristi prtljažnik, ki ga je v osnovi najmanj za 760 litrov, pri podrtih naslonjalih pa celo 1.920. To je sicer nekoliko manj od sorodnega škoda kodiaqa, ki pa je tako ali tako prvak v tej kategoriji meritev. Gotovo pa tudi v tiguanov prtljažnik zlahka naložite večjo pasjo kletko, pa bo še ostalo prostora za prtljago.
Za razliko od kodiaqa je pri allspaceu prostornost prepričljiva za vse potnike. Prednja dva se ne čutita prav nič na tesno, zadaj pa lahko zaradi dodatnih centimetrov v primerjavi s tiguanom na daljših poteh udobno potujejo tudi visoki potniki. Klop je pomična v razmerju 2:1, seveda je mogoče nastavljati tudi kot naslona. Allspace je v današnjih časih odličen nadomestek za skoraj izumrli rod velikih enoprostorcev, pa tudi karavanov.
Ključna novost pri zunanjosti so svetila, pa ne toliko zaradi posodobljene, bolj elegantne oblike, kot zaradi dejstva, da ima allspace pri drugi in tretji opremi že serijsko vgrajeno matrično LED tehnologijo. Za doplačilo je tudi allspace na voljo s prednjo svetlobno letvijo. Zadaj luči prav tako izkoriščajo prilagodljive zmožnosti LED tehnologije. R line paket je od ostalih dveh poseben bo atraktivnejšem zunanjem dizajnu, ki poleg 19-palčnih platišč vključuje pragove v barvi karoserije, drugačen spodnji del motorne maske in večji zadnji spojler.
Za R line je v notranjosti značilna lastno oblazinjenje in dodatki iz kovine, pa črn strop in zatemnjena stekla. Atraktivno deluje tudi volan s kapacitivnimi površinami na dotik. Tu se lahko zalomi, saj se mi je večkrat zgodilo vklapljanje in izklapljanje funkcij takrat, ko nisem želel, medtem ko je bilo spet drugič treba željo po vklopu neke funkcije večkrat ponoviti. Fizične volanske tipke iz nižjih opremskih nivojev se vsaj v primeru Volkswagnovega volana bolje obnesejo.
Tako kot pri drugih volkswagnih je posodobitev prinesla upravljanje s klimatsko napravo prek na dotik občutljivega polja. Deluje lepo, zahteva pa tudi pogled, kam usmeriti konico prsta. Takrat seveda ne boste gledali na cesto. Sedeži so narejeni za dolge proge in so udobni.
Tehnično napreden
Asistenčni sistemi so zelo močan adut avta. Radarski tempomat in pomočnik za držanje smeri zadnje izvedbe nista le serijska, temveč tudi zelo dobro delujeta in pomagata razbremenjevati na daljših poteh. Med doplačili je sistem za nadzor mrtvih kotov in menjavo smeri, samodejno parkiranje ali prepoznava znakov. Ker je allspace med najbolj zmogljivimi avtomobili za vleko počitniških in drugih prikolic, je med opcijami poleg električne izvlečne kljuke tudi pomočnik za parkiranje prikolice. Na strehi pa ima klasične sani, ki so prijaznejše do denarnice pri nakupu prečnih nosilcev.
S prenovo je voznik pridobil nov digitalni in prilagodljiv 10-palčni zaslon, medtem ko je na sredini osem- ali 9,2-palčni. Testni avto je imel vgrajeno zmogljivo Discover Pro multimedijsko platformo, poleg pa še Harman Kardon ozvočenje. Za večino uporabnikov pa bo najpomembnejša lastnost brezžično zrcaljenje Car Play in Android Auto aplikacij.
Samozavesten na cesti, pa tudi makadamu
R-line izvedenka vrhunec pri dizelskem pogonu nudi s 147-kilovatnim dizlom in štirikolesnim pogonom. Moč in navor zmoreta nenaložen avto prav športno potiskati proti večjim hitrostim. Menjalnik je seveda DSG z naperki ob volanu. Velja premisliti o dodatnem tisočaku za dinamično uravnavanje podvozja, ki prilagaja blaženje in krmiljenje trenutnim razmeram in zahtevam. Tiguana sicer ne gre jemati za športnika, a tudi kakšnega dinamično odpeljanega ovinka se ne bo branil. Dodana vrednost je štirikolesni pogon z različnimi programi delovanja, ki do skrajnosti olajšajo delo vozniku, če se z avtom znajde na zahtevni podlagi.
Tiguan allspace s srednjo opremo elegance in 4x4 pogonom stane slabih 44 tisočakov, R-line pa nekaj čez 45 tisoč evrov. Testni avto z močnejšim motorjem in obilico dodatne opreme se je ustavil tik pod 56 tisoč evri.
Podatki o vozilu (VW tiguan allspace 2.0 TDI R-line 4MOTION DSG)
Pogon: štirikolesni, dizelski, 1.968 cm3
Moč: 147 kW (200 KM) pri 3.500 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 1.750 vrt./min
Poraba: 6,9 l/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.726 × 1.859 × 1.686, medosna razdalja 2.789
Prtljažnik v litrih: 760 -1.920
Zmogljivosti: 216 km/h, 7,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 47.105, testni 55.936
PLUSI: prostor za potnike in prtljago, udobje, počutje za volanom, asistenčni sistemi, pogon.
MINUSI: upravljanje z obvolanskimi funkcijami.