Avto > Kombinirana
27804 ogledov

VW nam je razkril novega: To ni več kombi

Volkswagen multivan
1/54
Volkswagen
Na svetovni premieri smo spoznali že sedmo generacijo slavnega VW kombija. Najbolj ga poznamo po imenu bulli. To je edini kombi, ki ga proizvajajo že 70 let. Nova generacija multivana, ki ni več kombi, ampak osebni avto, pa prinaša most v prihodnost. To so prvi vtisi.

Volkswagen nam je na dinamični premieri v Frankfurtu predstavil novega multivana. Multivan je po novem zasnovan na platformi, na kateri nastajajo osebna vozila. Prinaša dodatno udobje primerljivo z osebnimi avtomobili in izjemno prilagodljivost v kabini.

Spomnimo se začetkov. Volkswagen je pred 70 leti po tem receptu predstavil kultno vozilo "Bulli" in pustil neizbrisen DNK. Zaradi njegovega DNK je prav multivan postal eden najuspešnejših in najbolj znanih kombijev vseh časov. Gre za avtomobilsko večnamensko orodje za družino, posel, šport, počitnice in vsako potovalno avanturo.

Volkswagen multivan | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Volkswagen transporter in caddy VW caddy in transporter Avto VW caddy in transporter, zakaj bi si še želeli osebni avto?

Leta 1985 VW predstavil nepredstavljivo

Do prihoda novinca so bile predstavljene štiri generacije multivana. Vse so temeljile na Transporterju – T3, T4, T5 in T6. Leta 2019 je sledila posodobitev zadnje generacije: multivan 6.1. Zdaj pa smo spoznali sedmo generacijo.

Volkswagen multivan | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Popolnoma novi multivan je sicer ostal zvest prvotni DNK, pri Volkswagnu pa so nam na predstavitvi zaupali, da so multivana ponesli v naslednjo avtomobilsko dobo.

Vrnimo se še enkrat v preteklost. Prvotni bulli je postavil temelje in ikonično obliko, ki še danes velja za enega največjih fenomenov avtomobilske industrije. Ta je še danes osnova za Volkswagnove kombije. Prvi multivan pa je bil predstavljen septembra 1985, ko je Volkswagen na mednarodnem avtomobilskem salonu (IAA) v Frankfurtu predstavil novo različico multivan T3. To je bil do takrat še nikoli viden križanec kombija in avtomobila, kombija in avtodoma – družinsko vozilo s konceptom notranjosti za udobno prevažanje na dolgih poteh: zadnje sedeže je bilo mogoče spremeniti v ležišče. V originalnem modelu multivana je bila tudi zložljiva miza. Po potrebi se je kombi v nekaj sekundah spremenil v kompakten avtodom za minimaliste.

Volkswagen multivan | Avtor: Volkswagen Volkswagen

V naslednjih 35 letih so pri podjetju Volkswagen Gospodarska vozila nadaljevali z razvojem in piljenjem koncepta multivan. Ikono so stalno prilagajali zahtevam časa. Pridobival je nove sisteme, kot so sedeži na vodilih, novi vrtljivi in enojni sedeži, prilagodljive mize, vse bolj inteligentni infotainment in asistenčni sistemi, nasploh je postal tudi s stališča stroškov in polnjenja z gorivom bolj učinkovit.

Volkswagen multivan | Avtor: Volkswagen Volkswagen

VW T6.1 Avto Volkswagen T6.1 je usklajen s sodobnimi standardi

Nova vloga za multivana - postal je avto

Pri Volkswagnu so nam, ko so nam prvič iz oči v oči pokazali novi multivan, pojasnili, da je bil jedro bulli. Naredili so torej prostoren avtomobil. In nov multivan ima veliko prostora, ki ga nadgrajuje uporabna prilagodljivost – to je tisto, kar opredeljuje vsakega bullija, tudi sedmega. 

Volkswagen multivan | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Še več, pri podjetju Volkswagen Gospodarska vozila, kjer so poskrbeli za novo generacijo, so z multivanom zgradili most v prihodnost. Seveda je to najboljši multivan vseh časov – česa manj nismo mogli pričakovati - je bolj trajnosten, udobnejši, varnejši, inteligentnejši, odlično povezljiv, digitalen, bolj kakovosten kot kdaj koli prej. Multivan je zapeljal "v digitalizirano in elektrificirano dobo". 

Volkswagen multivan | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Za začetek lahko zapišemo, da je novi VW T7 pobil več muh na en mah. Je popolnoma nov, že na pogled pa je bolj kot klasični kombi postal veliki enoprostorec. Pri Volkswagnu so ga sicer razdelili na več stebrov: poleg nove serije multivan bo na prodaj za potrebe gospodarstva še naprej aktualna različica transporterja T6.1, ostaja tudi model caravelle - specialist za osebno rabo, pa tudi california prav tako na osnovi T6.1. Zgolj elektrika? Na tej točki T7 multivan noče skakati v zelje prihajajočemu serijskemu modelu ID.buzz, ki je napovedan za prihodnje leto.

Volkswagen multivan | Avtor: Volkswagen Volkswagen

VW transporter Avto Poskočni delavec praznuje sedem križev

Novi multivan je torej postal velikoprostorec, ki cilja na potrebe velikih družin in aktivnih posameznikov. Prav zato je postavljen na koncernsko prilagodljivo potniško platformo MQB (golf, leon, octavia ...), ki omogoča velikanski skok naprej v konceptu prostora in dodatnih funkcionalnosti, kot jih pri kombijih nismo bili vajeni.

Volkswagen multivan | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Brezčasen dizajn

Oblikovalci so ohranili znano obliko, zato je prepoznaven na prvi pogled. Gre za brezčasen dizajn, nam je pojasnil VW-jev oblikovalec Albert Kirzinger. Več je modernega kroma, zaščitni znak je dvobarvno lakiranje, spremenila pa so se tudi razmerja, saj je v primerjavi s predhodnikom daljši, širši in zanimivo nekoliko nižji. Velika zunanja novost so novi opcijski interaktivni matrični LED-žarometi, ki so alternativa serijskim LED-žarometom.

Volkswagen multivan | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Novosti na področju notranje prilagodljivosti

Notranjost ostaja v sedemsedežni izvedbi, a so v drugi in tretji vrsti po novem posamezni sedeži, ne več klop. Hkrati so precej lažji in bolj prilagodljivi, tista v drugi vrsti je mogoče obrniti za 180 stopinj. Med sedeži je zanimiva novost prilagodljiva mizica, ki jo je mogoče po saneh v povsem ravnem dnu dnu vleči vse od prednjih do zadnjih sedežev. To je tudi prvi multivan z dvodelno panoramskim strešnim oknom (opcijska oprema). 

Volkswagen multivan | Avtor: Volkswagen Volkswagen

DSG po žici

Voznikov kokpit je postal visokodigitaliziran. Ker je menjalnik zdaj ekskluzivno DSG "po-žici", ročna zavora pa je prav tako elektronska, je nastalo veliko dodatnega prostora. Dva velikanska zaslona, tisti v sredini meri 10,25 palca, zalagata voznika in vse ostale z vsemi potrebnimi informacijami o vožnji, različnimi storitvami (stalne) povezljivosti in seveda zabavnimi vsebinami, kot smo vajeni že pri drugih sodobnih modelih koncerna.

VW transporter Avto Sofie je stara sedemdeset let

Vozniku je v pomoč več kot 20 asistenčnih sistemov, ima pa tudi tehnologijo C2X za komunikacijo z drugimi vozili in infrastrukturo, podobno kot golfa pa omogoča digitalni ključ prek mobilnega telefona. Kot novost pri avtu takšnega kova sta sistema IQ.DRIVE travel assist polavtonomna vožnja 2 stopnje, ki omogoča delno avtomatizirano vožnjo pri hitrosti od 0 do 210 km/h in 360-stopinjski pogled kamer.

Še prostornejši

T7 multivan je na voljo v dolžinskih različicah 4,97 ali 5,17 metra. S sedmimi sedeži je prostora v prtljažniku najmanj 469 litrov, z odstranitvijo trojice zadnjih sedežev 1.844 litrov, samo s prednjima pa 3.672 litrov. Pri daljši različici pa prostor narase prek 4 kubike (4.053 litrov). Prvič do zdaj je na primer mogoče zadnja dvižna vrata odpreti z gibom z nogo (opcija).

Bencin, dizel, elektrika

Volkswagen na bencinski strani stavi na 2,0 TSI (150 kW/204 KM) bencinski motor.

Najmočnejša alternativa je sploh prvič pri Volkswagnovih potniških kombijih možnost priključnega hibrida PHEV v kombinaciji z 1,4 TSI motorjem in 13 kWh baterijo. Skupna moč je 160 kW (216 KM), brez emisij se lahko pelje okoli 40 kilometrov daleč. Pri Volkswagnu so nam pojasnili, da je v Nemčiji 95 odstotkov vseh dnevnih voženj z avtomobilom krajših od 50 kilometrov. Priključno hibridni multivan eHybrid vedno spelje v električnem načinu, šele pri hitrosti 130 km/h se vključi TSI bencinski motor.

Edini napovedan dizel bo 2.0-litrski s 110 kilovati (150 KM), ki bo na voljo od aprila prihodnje leto.

Volkswagen multivan | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Osnovno izvedenka multivana z dvolitrskim TSI motorjem predstavlja najcenejšo vstopnico, in sicer stane najmanj 46.633 evrov. Največ prodanih vsaj na začetku prodaje naj bi bilo pri nas multivanov z omenjenim motorjem, a v podaljšani različici in s srednjo opremo, kar pomeni ceno vsaj 46.529 evrov. Za hibridno različico je glede na maloprodajne cene po ceniku treba odšteti vsaj 49.733 evrov. Povsod je standard sedemstopenjski dvosklopčni DSG menjalnik. Doplačilo za daljšo različico je odvisno od izbire opreme, razpon pa je od 100 do največ 1.500 evrov doplačila.

Intervju: Vladimir Štupica (vodja prodaje Volkswagen Gospodarska vozila pri Porsche Slovenija)

Kako drugačen je novi multivan od vseh predhodnih? Zakaj je to bolj osebni avtomobil kot kombi?

Avto je že v osnovi postavljen na podaljšano MQB platformo, ki jo koncern uporablja za gradnjo vozil od golfa do tiguana allspace. S tem je zagotovljeno optimalno vzmetenje, podaljšana medosna razdalja pa še dodatno pripomore k mirnejši legi na razgibani cesti. Skratka udobje, kot ga v tem segmentu še ni bilo. Za dodatno varnost v vozilu skrbi preko 20 asistenčnih sistemov, večina je v multivanu popolnoma novih. Opcije, ki smo jih v predhodniku pogrešali – Head-up zaslon, dvodelno strešno okno, električni izvlek vlečne kljuke, easy open za drsna in prtljažna vrata, posamični sedeži v tretji vrsti in še in še.

Volkswagen multivan | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Kako velika vrzel je nastala na avtomobilskem trgu zaradi pomanjkanja klasičnih enoprostorcev? Je naloga multivana zapolniti to vrzel? Katere modele znamke VW bo vse nadomestil?

Pomanjkanje klasičnih enoprostorcev štejemo v par sto vozil na leto. Če prištejemo še sestrično alhambro je to okoli 400 na leto. Zapolnjevanje te vrzeli ni glavna naloga novega multivana, vsekakor pa računamo tudi na te kupce. Skupaj s caddyjem, pa bosta v prihodnje, poleg tourana, edina predstavnika v tem segmentu.

Kdo bodo kupci novega multivana? Isti kot prej, ali si zaradi poudarka na osebnem avtomobilu nadejate povsem novih kupcev?

Glavna ciljna skupina bo seveda večina obstoječih kupcev in pa vsekakor mlajša generacija družin, katerih življenjski slog vključuje aktivnosti v naravi. V drugem valu pa pridejo na vrsto še kupci, ki sledijo  trendom in so naklonjeni modernemu življenjskemu slogu ter cenijo udobje v vožnji. 

Volkswagen multivan | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Kakšni so načrti s priključno hibridno različico v Sloveniji? Kdo so potencialni kupci priključnega hibrida?

Glavni kupci PHEV vozil so tisti, ki lahko brez-emisijsko vožnjo (ki je tudi najcenejša) praktično pretvorijo za premagovanje vsakdanjih voženj na ponavljajočih se relacijah npr. v službo in domov. Vseeno pa ohranjajo še vedno veliko avtonomijo dosega na bencinski pogon na daljših relacijah. Načrtujemo delež prodaje PHEV v višini 15 - 20%. 

Koliko kupcev menite, da bo izbralo bencinski model? Bo dizel še vedno prevladoval?

Na začetku prodajne krivulje do marca 2022, je na voljo za slovenski trg le 2.0 TSI 150kW in PHEV 1.4 TSI 110kW + 85kW elektro sklop integriran v menjalniku. Kot rečeno marca prihaja še 2.0 TDI 110 kW, ki bo po naših predvidevanjih še vedno volumenski pogon. Računamo na razmerje : 20% PHEV, 20% bencin in 60% dizel.

Kako so pri VW prilagodili majhen bencinski motor (PHEV ob električnem poganja še 1,4-litrski TSI motor) tako velikemu vozilu? 

Razvoj se s pogonskimi sklopi iz nabora za MQB ni ukvarjal pretirano, temveč so se posvetili teži osnovnega vozila in jo uspeli znižati za več kot 200 kilogramov v primerjavi s predhodnikom.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.