Ob dodelavah aktualnih generacij in tudi predstavitvah novih modelov veliko proizvajalcev pogosto poudarja, da prisluhne kritikam, ki jih novinarji zapišemo pri avtomobilskih testih. Glavna kritik na aktualno generacijo hyundaijevega mestnega i20 je bila pomanjkanje napredni asistenčnih sistemov, kar se odraža v naprednosti in posledično tudi na varnosti vozil.
Končno potrebne novitete
Ob prenovi so se hibe i20 pri Hyundaiu več kot očitno zavedali in mu zato niso namenili le lepotnih popravkov, ampak je z vsemi tehničnimi novitetami, tako s stališča varnosti, kot vožnje same, preizkusili smo zelo zanimivo kombinacijo litrskega trivaljnega turbomotorja in sedemstopenjskega samodejnega menjalnika, ponudil tudi avto za tiste bolj zahtevne kupce mestnega avtomobila. A rezerve ostajajo za naslednjo generacijo.
Zunanja prenova je dovolj velika, da ne govorimo zgolj o manjših lepotnih popravkih. Novosti so opazne že na spremenjeni prednji, kaskadni, maski, ki smo jo prvič videl na SUV-u Kona, dodelanih odbijačih, nekoliko so spremenili videz svetil za meglo, tudi zadnji žarometi, ki so nekoliko večji, se lahko pohvalijo z novo grafiko in večjo prepoznavnostjo ponoči. Žarometi svetijo dobro, a v zastareli tehnologiji. Tehnologija LED, ki se uveljavlja tudi v razredu mestnih kombilimuzin, za i20 še ni na voljo.
Potniška kabina med aduti
V potniški kabini, ki kljub prihodu nekaterih novih konkurenčnih modelov ostaja nadpovprečno velika, je 7-palčni barvni zaslon na dotik, ki je del večpredstavnostnega sistema. Ni največji v razredu, nova fiesta ima 8-palčnega, tudi v tem razredu vozil se počasi uveljavljajo digitalni merilniki. Pri i20 so še analogni, s TFT digitalnim zaslonom, ki s pomočjo izbire na tipki na volanskem obroču, prikazuje najbolj osnove in bistvene podatke o vozilu. Ne moremo pa spreminjati barve ali oblike merilnikov, saj so analogni. Zaslon na dotik je dovolj velik, gumbi za pomoč pri pomikanju med funkcijami niso moteči, hvalimo tudi kakovost slike kamere za vzvratno vožnjo. Ne ponuja pa 360-stopinjskega pogleda. In tudi slovenski jezik i20 še ne obvlada.
Hyundai i20 je kljub temu, da je med manjšimi modeli znamke, presenetljivo uporaben. Odlagalnih površin je po vsej kabini dovolj, tudi dovolj velike so. Tudi materiali, čeprav je veliko plastike, so mehki ali pa kakovostno sestavljeni. I20 ima tudi nekaj bombončkov, kot je ogrevanje volana.
Varnost za doplačilo
Največji napredek je bil narejen na področju, kjer smo i20 namenili največ kritik, to so asistenčni sistemi. Zdaj med drugim vključuje sistem za opozarjanje na nenamerno zapustitev voznega pasu, sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu, sistem za samodejno zaviranje v sili, samodejno preklapljanje žarometov in sistem, ki voznika opozarja, da je utrujen. A večina je na voljo zgolj za doplačilo, kar je slabost, saj veliko proizvajalcev vsaj tiste sisteme, ki najbolj vplivajo na varnost že ponuja serijsko.
Samodejni menjalnik je udoben, ni pa za športne voznike
Samodejnega zaviranja nismo mogli preizkusiti, kar zadeva druge sisteme pa lahko zapišemo, da delujejo dobro, predvsem pa ne delujejo moteče - na primer, ko se približamo črti na cestišču, bodisi stranski ali sredinski, nas ne zmoti nadležen pisk. Sistemi vseeno dobro opozarjajo voznika in so zanj nemoteči, tako vam jih tudi ne bo treba izklopiti.
Med največjimi mehanskimi spremembami je dvosklopčni samodejni (robotiziran) sedemstopenjski menjalnik z dvema suhima sklopkama, ki je kombiniran z litrskim turbo bencinskim trivaljnikom, v našem primeru s 73 kilovatov moči (100 KM). Prestavljanje menjalnika potega gladko, ob normalni vožnji, če želimo iz motorja iztisniti nekaj več živahnosti (beri športnosti) pa menjalnik z dolgimi hodi in zelo nelinearnim delovanjem ponudi občutek cukanja. 1290 evrov doplačila ne bo preveliko za tiste, ki se pogosto vozite v službo in domov v koloni in morate veliko speljevati. Pri prehitevanju vozil pa ima nekaj več težav, saj ravno zaradi preračunavanja prestav "potegne z zamikom." Drugače pa tudi 100 konjskih moči na avtocesti ponudi povsem dovolj številčno konjenico, da potovanje na dolge proge ne bo naporno. Prej udobno. Nekoliko zna potovanje zmotiti zgolj nekaj več hrupa, ki se izpod koles prebija v kabino, torej nekoliko slabša zvočna zatesnjenost vozila.
Če se še za trenutek vrnemo k dinamični vožnji. Tudi krmili mehanizem je bolj kot za dinamično premagovanje ovinkov primeren za udobno vožnjo ali potovanje brez drame od točke A do točke B.
Naj ga kupim?
Zaradi velikosti je lahko tudi prvi družinski avto, če so otroci že veliki, saj je nadpovprečno prostoren, tudi na zadnji klopi in v prtljažniku, kot drugi avto v družini pa bo zelo udobno in nenaporno opravljal funkcijo mestnega vozila – sploh v kombinaciji s samodejnim menjalnikom. Poraba goriva je bil sicer nekaj večja, v povprečju po potovalnem računalniku 7,5 litra na 100 prevoženih kilometrov. V ospredju s tekmeci ni niti pri blaženju ali informativnosti volanskega mehanizma. Če bi želeli bolj dinamičen avtomobil, se boste morali ozreti proti fiesti, polu in še nekaterim drugim.
Podatki o vozilu: (Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Premium)
Motor: turbobencinski, trivaljni, 999 ccm
Največja moč: 73,6 kW (100 KM) pri 4.500 vrtljajih
Najvišji navor: 172 Nm med 1.500 in 4.000 vrtljajih
Zmogljivosti: 182 km/h, 11,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.035 x 1.730 x 1.449, medosna razdalja 2.570
Prtljažnik (v litrih): 326-1.042
Poraba: 7,5 litra/100 km (kombinirani cikel) Izpusti CO2: 111 g/km
Cena: 10.990 evrov / 15.090 / 17.420 evrov (osnovi/ osnovni testni /testni z dodatno opremo in s popustom)
Plusi: Nezahtevno delovanje multimedije, kakovost kamere za vzvratno vožnjo, doplačilo za DCT menjalnik, prostornost, uporabnost;
Minusi: Dinamična vožnja, blaženje, preveč umeten občutek na volanu, poraba goriva;