Honda civic je zanimiv in ploden primerek avtomobilske zgodovine, njenih devet generacij pa sega vse v daljne leto 1972. In v ZDA so pred tedni že predstavili limuzino naslednje, desete izvedenke.
V Evropi in tudi Sloveniji globalne novosti Honde ponavadi dobimo z zamikom, tako se je v mojih rokah znašla šele medgeneracijsko prenovljena devetica. Na cesti se jo prepozna po novi maski in puščičastim LED trakom dnevnih svetil, tudi zadnja svetijo vedno v LED tehnologiji, za kar je potrebno pri tekmecih seči dodatno v žep. Kaj bistveno drugega novega o civicu na zunaj ne morem povedati, preostale novosti so predvsem v drugačnih aerodinamičnih elementih.
S svojo obliko civic ostaja posebnež, ki pa z vsakim prevoženim kilometrom bolj leze pod kožo. Preden obrnem ključ (zakaj ni niti izvedbe sport mogoče zaganjati s tistim ličnim gumbom iz osme generacije!?), še pogled po notranjosti. Še vedno futuristično in drugačno, z dobrimi in nekaj slabšimi lastnostmi. Sedi se zelo dobro, za na dolge proge in za med ovinke. Volan in merilniki večjih sprememb niso doživeli, obvolanska in volanska stikala so na enostavnem dosegu.
Vse to za samo vožnjo ni bistveno, so pa moteča na majhnem koščku sredinske konzole nadrobljena stikala za upravljanje klimatske naprave, do katerih dostop otežuje tudi bližnja ročica menjalnika. Prsti morajo ubirati obvoz.
Honda vztraja pri nekoliko posebni in ne vedno všečni ureditvi podajanja informacij. V voznikovem vidnem polju je poleg merilnika hitrosti še en dokaj velik zaslon za podatke z avtomobilskega računalnika, ki pa se mi zdi z informacijami kar preveč skopuški. Po sistemu “ali to ali to, nikoli skupaj”.
Tudi izbira želenih informacij je zapletena, vedno se je treba prebijati skozi ne ravno prijazen meni. Na koncu je izbira, ali mi bo avto prikazoval dnevni števec kilometrov ali pa skupno število vseh prevoženih kilometrov, enako težko dosegljiva, kot kakšna najbolj zakotna funkcija, ki je ne bi šel spreminjati niti dvakrat na pet let. Japonci, poglobite se že v sistem kakšnega golfa ali podobnega avta, lepo prosim!
Za dinamične in defenzivne
A naj bo, da se le pelje v redu. In tu je civic po prenovi storil zelo opazen korak naprej. Najprej je tu občutno izboljšana zvočna zatesnitev, skozi katero drdranje dizla le minimalno prodira. Z oceno odlično ocenjujem vožnjo naravnost. Podvozje je zelo dobro uravnoteženo, z neravninami avto opravi za potnike nežno, a za lego odločno.
Kako naj deluje menjalnik, bi si morali ogledati vsi inženirji konkurenčnih znamk, saj je enostavnost pretikanja legendarno, prav tako so dobro preračunana razmerja.
Palce gor Hondi tudi glede modernih aktivnih pripomočkov. Pasivna varnost je na zelo visokem nivoju, poleg tega prepoznava denimo prečni promet, ko lezemo iz parkirišča. City AEB je serijski, v opremi sport ima civic večje in še učinkovitejše zavorne kolute.
Dobra zamisel multimedije, slabša izvedba
In še ena pomembna novost - multimedija. Na papirju zmore Honda Connect veliko, možnosti povezave z različnimi nosilci podatkov in brezmrežjem je več le še v kakšnem predsedniškem avtu. Civic je sposoben ustvariti tudi wi-fi točko, pa predvajati filme na 7-palčnem zaslonu, prek infotainmenta je mogoče preseči meje omejitev FM radija in se povezati s katerokoli internetno radijsko postajo …
Motor:1.597 ccm, 88 kW (120 KM), 300 Nm pri 2.000 vrt./min
Poraba na testu:5,5 l/100 km, 98 g CO2/km
Zmogljivosti:207 km/h, 10,5 sek 0-100 km/h
Cena:24.520 € (cena brez popusta)
AvtoTest
Izboljšana vožnja, motor, kvaliteta, uporabnost
Izvedba multimedije in menijev
Civic je udoben in uporaben avto. Predvsem po slednjem slovi v svojem razredu, saj s 477 litri ravnega prtljažnika ponuja težko prekosljivo prostornost. Potem pa so tu še zadnja vrata, ki se odpirajo pod kotom skoraj 90 stopinj, pa sedežna klop, ki jo je mogoče (2:1) dvigniti in tako velik prostor ustvariti že za prvimi sedeži. Neprekosljivo!
V ovinkih je zelo opazen napredek, volan ne varčuje več s prenosom informacij na relaciji cesta-voznik, tudi po zaslugi novega sistema za nadzor nagibanja karoserije avto pelje ostreje v ovinek. Če je dosedanji civic focusu ali golfu sledil previdneje, jima je sedaj sposoben zapeljati vštric.
V tem razredu vozil se bije najtrši boj, v katerem je pomemben vsak detajl in podatek, pa tudi čustva in pripadnost. Če golf slovi kot najbolj uravnotežen, je focus odličen v dinamiki, nova astra bo stavila na tehnološko naprednost, napovedan je že megane … Civic slovi po trpežnosti, po tej plati kupce zanimajo tudi toyota auris ali hyundai i30 in kia ceed.
Civic je po nabavnem ceniku drag avto oziroma štrli iz kategorije “ljudskih” modelov, vendar je tudi serijska oprema razmeroma bogata. Da bi se po udobju kosal s premium znamkami, mu vendarle še nekoliko manjka. A pri Hondi se vnaprej plača tudi zavezo, da bo avto dolgo in vdano služil svojemu lastniku, kar potrjuje tudi statistika Dekre glede vzdržljivosti dosedanjih civicov.