Spomnimo se, da je iz uprave Stellantisa v začetku leta v skladu z novimi električnimi časi prišla napoved, da opuščajo prodajo potniških različic svojih limuzinskih kombijev oziroma dostavnikov z motorji z notranjim zgorevanjem. Pri Peugeotu je zato v ponudbi, če ne upoštevamo kompromisa z različico N1, ostal le še električni e-rifter.
Karkoli je že bil vzrok za odločitev, se marsikdo kdo še vedno sprašuje, ali so v Franciji res vedeli, v kaj se podajajo, saj se prav rifter, kot tudi citroën berlingo ali opel combo, zdi avtomobil, ki motor z notranjim zgorevanjem potrebuje. Večina lastnikov namreč takšen avtomobil zdaj, ko so pravi limuzinski kombiji skoraj popolnoma izumrli, kupi zaradi prostornosti in prilagodljivosti, predvsem pa zaradi možnosti, da štiri do pet ljudi vanj »nabuta« veliko prtljage ter športne in druge opreme in se brez posebnih skrbi odpelje daleč.
Tu pa »daleč« lahko že predstavlja težavo. Peugeot e-rifter ima namreč električni pogon, zaradi katerega bo med daljšo potjo gotovo potreben kakšen postanek. Predvsem je potrebnega malce več preudarnega načrtovanja poti, kot če bi se na pot odpravili z bencinskih ali dizelskim rifterjem.
Družinska električna tehnika
Peugeot-e-rifter je namreč opremljen s prav takšno pogonsko tehniko, ki jo poznamo iz denimo peugeotov e-208 in e-2008, opla corse-e ali peugeota e-experta. Gre torej za sklop elektromotorja z močjo 100 kilovatov in navorom 260 njutonmetrov, ki spredaj poganja prednji kolesi, za oskrbo za elektriko pa skrbi litij-ionska baterija s kapaciteto 50 kilovatnih ur. In kot smo opazili pri drugih podobnih avtomobilih iz Stellantisove skupine, tudi za e-rifterja velja, da pogonski sklop precej izpolni, nekaj pa ostane tudi neizpolnjenega.
Težava je v tem, da tisto neizpolnjeno ostane ravno v tisti kategoriji, ki smo jo opisali malce prej. Oskrba z elektriko se namreč za šibak člen pokaže ravno na avtocestah in regionalkah z dolgimi ravnimi odseki, kje se največkrat vozimo daleč. In kjer motor večino časa dela, rekuperacije pa je bolj malo ali nič, se doseg hitro skrajša.
Tovarna sicer obljublja doseg do 280 kilometrov, vendar ga boste na avtocesti težko dosegli. Peugeot e-rifter je namreč s 1.600 kilogrami osnovne mase razmeroma težak avtomobil, dobre pol tone dovoljene obremenitve pa jo še precej poveča. Poleg tega pa ima tudi velikansko čelno površino in strmo odrezan zadek, za katerim vrtinci gotovo ustvarijo kar nekaj vleka.
In vse to se odrazi v zmanjšanju dosega, ki bo od vas morda že na poti od Ljubljane do Prekmurja, ali celo bliže, zahteval vsaj kakšen postanek za polnjenje baterij. Sicer bo prej ali slej zasvetila opozorilna lučka, ki opozarja, da je v bateriji le še 12,5 odstotka elektrike.
Soliden sistem
Drugače pa je v praktično vseh drugih situacijah, ko za to, da elektrike ne zmanjka prehitro, poskrbi tudi precej solidno rekuperiranje zavorne energije. Poleg tega pa lahko vozite tudi v gospodarnem načinu, ki sicer motorju vzame nekaj moči, česar pa v mestu niti ne opazite, saj bi tako ali tako porabljali le del motorne zmogljivosti. Vožnje v službo in domov, družinske opravke in skoke v trgovino in po drugih opravkih bo zato e-rifter opravil brez težav in morda ga niti ne bo treba vsak dan napolniti.
Vendar tudi polnjenje ni težava. Na šuko vtičnici bo do polne kapacitete sicer potrebnih dolgih 31 ur, vendar pri Peugeotu tako ali tako priporočajo uporabo trifaznega polnilnika z izmeničnim tokom z močjo 11 kilovatov, na katerem se baterija ob ugodnih pogojih napolni v polčetrti uri. Na hitri polnilnici pa lahko polnimo celo do moči 100 kilovatov in baterijo skoraj z ničle do 80 odstotkov napolnimo v pol ure. Pri nas večina hitrih polnilnic sicer še vedno polni z močjo do 50 kilovatov, vendar lahko dodam, da je tudi na takšni baterija polna presenetljivo hitro, torej tudi odmor za kavo ne bo predolg.
Kar pa se delovanja samega motorja tiče, ni pripomb in lahko rečem, da je e-rifter gotovo rifter, ki se pelje najboljše. Elektromotor pač ne povzroča hrupa, poleg tega pa je kljub razmeroma skromni nazivni moči zelo odziven in vas ne pusti čakati niti na bolj strmih klancih. Elektrika v tem primeru pač prinese določene prednosti pred termičnimi motorji. Ker je baterija pod potniško kabino, je e-rifter tudi precej bolj stabilen od ostalih rifterjev in se kljub svoji višini tudi malce manj nagiba. Morate pa kljub temu upoštevati, da že v osnovi vozite težji avtomobil, čeprav podvozje z njim in njegovim vzmetenje nima prav hudega dela. Vsaj videti je tako.
Predvsem praktičen avtomobil
Sicer pa tudi za e-rifterja velja tisto, kar velja (oziroma je veljalo) tudi za rifterje z bencinskimi in dizelskimi motorji. Gre namreč za dober nadomestek enoprostorcev, ki kljub sorodnosti s citroënom berlingom in oplom combom ostaja samosvoj. K temu gotovo pripomore njegova različica Peugeotovega i-cockpita. In v njegovem primeru namesto velikih klasičnih merilnikov podatke posreduje zaslon, na katerem so zbrani vsi pomembni parametri, seveda tudi tisti o električnem pogonu.
In tudi e-rifter je dobro opremljen avtomobil z obveznimi pripomočki, kot so tempomat, sistemi za preprečevanje naleta ter opozarjanje pred objekti v mrtvem kotu, parkirni pomočniki, samodejne luči, sistem za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu in podobni, ki solidno delujejo.
Potniška kabina je praktična, z veliko odlagalnimi površinami in predali. Na sprednjih sedežih se razredu primerno sedi visoko in tudi udobno, udobni in predvsem prostorni so trije ločeni sedeži v drugi vrsti, na katera se vstopa skozi dvoje drsnih vrat. Vsi so opremljeni s priponkami isofix in tudi posamično zložljivi v ravno dno že v osnovi zelo prostornega prtljažnika, ki se po preprostem zlaganju zadnje klopi razširi v prevozni prostor z ravnim dnom.
Z nekaj pomanjkljivosti, ki izhajajo predvsem iz razmeroma zgodnje električne pogonske tehnike, je peugeot e-rifter lahko prav tako uporaben in udoben avtomobil kot rifterji z motorji z notranjim zgorevanjem. Kljub temu pa mora njegov uporabnik sprejeti nekaj kompromisov, poleg tega pa se mora sprijazniti tudi s precej višnjo ceno, ki bi lahko žal marsikoga odvrnila od nakupa povsem solidnega električnega družinskega prevoznika.
Peugeot e-rifter L1 GT 50 kWh 136
Motor: električni
Največja moč: 100 kW
Največji navor: 260 Nm
Zmogljivosti: 130 km/h, 11,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.403 x 1.848 x 1.878, medosna razdalja 2.785
Baterija: li-ion, 50 kWh
Poraba: 19,6-20,3 kWh/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 0 g/km
Električni doseg (WLTP): 273-282 km
Cena v evrih: 44.850 (35.628 s popusti in subvencijo EKO sklada)
Hahaha kdaj je bil Peugeot avto lahko ga nakrcljate kolikor hočete Azijci so zakon.