Sekcijsko merjenje hitrosti pod Trojanami deluje od konca januarja letos. Glede na pogodbo med Darsom, policijo in podjetjem 3M (oziroma posredniško družbo Intermatic) naj bi oprema delovala šest mesecev oziroma do konca avgusta, nato pa bi jo 3M demontiral brez stroškov za slovensko državo. 3M je namreč opremo le posodil v brezplačno uporabo.
A sekcijsko merjenje deluje dalje, so nam potrdili pri Darsu. "V sodelovanju s Policijo in dobaviteljem opreme se trudimo, da bo deloval do postavitve novega sistema," pravijo pri upravitelju avtocestnega omrežja. Dars je že pred časom obljubil, da bo nabavo tovrstne opreme za sekcijsko merjenje financiral iz lastnih sredstev ter jo predal v uporabo policiji. "Glede na to, da bo nabavo opreme financiral Dars, bo razpis izvedel Dars, vendar v tesnem sodelovanju s predstavniki policije, vključen pa je že bil tudi Urad za meroslovje," obljubljajo.
Razpis naj bi bil objavljen kmalu, nočejo pa še povedati, na katerih odsekih poleg Trojan ga bodo še uporabljali. "Okvirni seznam odsekov, na katerih se bodo namestili sistemi sekcijskega merjenja hitrosti, še ni dokončno potrjen, zato ga še ne moremo posredovati v javnost." V preteklosti so kot kritične pri Darsu poleg štajerske avtoceste izpostavljali zlasti odseke na primorskem kraku. Zelo mogoče je tudi, da bi sekcijsko merjenje vpeljali na drugi polovici avtoceste skozi trojanski predor (zdaj se meri le v smeri iz Celja proti Ljubljani), morda bi ga tudi razširili še na druge predore na odseku.
100 km/h je omejitev hitrosti na odseku čez Trojane. Z vključeno toleranco ne boste kaznovani, če boste vozili s povprečjem pod 108 km/h.
Voznike je minilo
Tako Dars kot policija poudarjata, da je vpeljava novosti občutno vplivala na obnašanje voznikov, saj se je povprečna hitrost avtomobilov skozi trojanski predor bistveno znižala, manj je po prvih ugotovitvah tudi nesreč ter drugih dogodkov, ki imajo za posledico lahko blokado in dolge zastoje.
"Glede na stanje pred namestitvijo sistema, ko je hitrost 110 km/h prekoračilo 30 odstotkov vseh vozil, predstavlja sedanje stanje bistveno izboljšanje. Analize hitrosti pred postavitvijo sistema so namreč pokazale, da je kar nekaj voznikov peljalo skozi predore s hitrostjo več kot 150 km/h. Maksimumi so presegali 200 km/h," opozarjajo pri Darsu.
Policija je po uvedbi merjenja v zadnjega pol leta tako ugotovila vsega eno kršitev hitrosti med 50 in 60 km/h (z vključeno toleranco je bila torej povprečna hitrost med 158 in 168 km/h - polna kazen 500 evrov in stranska sankcija 3 kazenske točke) ter eno kršitev nad 60 km/h (nad 168 km/h - 1.200 evrov in 9 točk). Velika večina (83 odstotkov) zaznanih kršiteljev hitrost preseže v kategoriji do 10 km/h (40 evrov). Če plačajo pravočasno polovičko, je kazen torej 20 evrov.
Daleč največ kršitev je bilo zaznanih takoj po uvedbi merjenja meseca februarja, sedaj pa sistem, ki zna prepoznavati tablice vozil in izračunavati povprečno hitrost vsakega vozila med dvema vnaprej določenima točkama na odseku, zabeleži do okoli 30 kršitev na dan.
Shema delovanja sekcijskega merjenja hitrosti
Veliko se jih izmuzne
A v ozadju teh številk je skrit problem, ki ga bo moral naslednji merilnik sekcijske hitrosti bolje naslavljati - po naših informacijah naj bi bil odstotek prepoznave kršiteljev, ki jih je sposoben ugotavljati merilnik 3M, razmeroma nizek, saj na vsako meritev vpliva (pre)več dejavnikov. Težave so tako z berljivostjo tablic kot nekaterimi scenariji vožnje, ko se lahko prehitri voznik izogne zaznavi.
Če se pojavi kakršenkoli dvom v meritev, je namreč sistem nastavljen tako, da podatkov o kršitelju (številka registrske tablice, povprečna hitrost, fotografija avta) ne pošlje naprej na policijski strežnik, marveč jih zavrže. Takšnih primerov naj bi bilo zelo veliko.
Kaj je bil cilj polletne zastonjske uporabe?
Na podlagi polletnega "poskusa" naj bi naše institucije pridobile potrebne izkušnje glede delovanja tovrstnih merilnih naprav, ki bodo prišle prav pri javnih razpisih. 3M na drugi strani nima nobenega garancije, da bo na bodočem razpisu izbrana njihova oprema, pa čeprav je za zdaj edina z vsemi ustreznimi certifikati v Sloveniji. Do dovoljenj pa je vodila trnasta pot, posuta z vprašljivimi potezami vlagatelja.
Proizvajalcev podobnih naprav je namreč več in imajo možnosti za tipsko odobritev njihovih naprav pri nas. Nekateri proizvajalci naj bi se na bodoči razpis že pripravljali.
andrej.leban@zurnal24.si
Kdaj boste razumeli,da našim vladajočim sploh ni za naša življenja!! Njim je le do tega,da napolnijo blagajno saj je zelo teško krasti iz prazne blagajne!! Če bi bi jim bilo do državljanov bi popravili ceste ne pa da denar od… ...prikaži več cestnin konča v žepih posameznikov!! Smo ena najbolj skorumpiranih držav se pa smatramo za demokracijo!?
Mogoče me spomin daje, ampak nesreč na tem sektorju niti prej ni bilo veliko. Največ jih je na štajerskem koncu - tja bi morali postaviti tole testno zadevo. Tu, kot je je pa res bolj kot ne namenjena kasiranju... Poleg… ...prikaži več tega je pa postavitev samo na enem odseku toliko kot nič. Kot da bi v celem bauhausu postavil eno samo kamero za nadzor kraje...
Avstrijciimajo sekcijsko merjenje skoraj na vseh deloviščih. 60km/h in section control. Ga ni junaka, ki bi šel hitreje.