Avto
776 ogledov

V Izoli radar kaznuje tiste, ki vozijo po pravilih

Radar Suzana Kos
V Izoli stoji občinski stacionarni radar, na podlagi katerega kaznujejo vse, ki vozijo nad 40 km/h, čeprav obstaja velik dvom, da je dejansko veljavna hitrost na odseku 50 km/h. Oglobljeni voznik mora celo dokazovati, s katere strani se je pripeljal. V izolski občini trdijo, da je (skoraj) vse v redu, medtem ko so nad občinskim nepoznavanjem zakonodaje razočarani tudi na ministrstvu.

Na nenavadno postavljeni radar na Prešernovi cesti v Izoli, torej na osrednji prometnici skozi obmorsko mesto, nas je opozoril Igor Prudič, sicer znani ljubljanski prometni svetovalec, ki ga je radar nedavno “poblisknil” pri hitrosti pod 50 km/h. Prudič se je začudil, saj se je po njegovem držal vseh veljavnih cestnoprometnih pravil, zato si je podrobno ogledal postavitev signalizacije, a se na koncu še bolj praskal po glavi.

Kakšna je situacija? Na cesti, ki vodi do radarja, je postavljen znak 40 km/h, ki ima še dopolnilno tablo. Slednja nakazuje, da omejitev velja v dolžini 400 metrov. Vendar pa znaku kmalu sledi križišče (jasno označeno tako z vertikalno kot horizontalno signalizacijo), nato pa sledi še lep del ceste, da voznik pripelje do območja meritev. V omenjenem križišču se znak 40 km/h ne ponovi.

To pravi pravilnik

“Znaki za prepovedi in omejitve veljajo od mesta, kjer so postavljeni, do mesta, kjer je postavljen znak o njihovem preklicu, sicer pa do prvega naslednjega križišča javnih oziroma nekategoriziranih cest, ki se uporabljajo za javni cestni promet. Če naj prepoved ali omejitev velja še naprej za križiščem teh cest, se znak ponovno postavi za vsakim križiščem s temi cestami.” Tako jasen je Pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na cesti, ki v posodobljeni različici velja od letošnjega poletja. Da bi od križišča naprej torej še veljala omejitev 40 km/h, bi moral biti postavljen nov znak.

Tako pa dopolnilne table poveličujejo v Občini Izola

V občini Izola, ki je upravljalec ceste in katere občinsko redarstvo je zadolženo za “kasiranje”, menijo drugače. Izgovarjajo se na besedilo v nadaljevanju Pravilnika, ki omogoča postavitev dopolnilnih tabel, če naj posamezen znak za prepovedi in omejitve velja na razdalji znotraj tisoč metrov. Dopolnilna tabla torej po njihovem “povozi” jasno označeno križišče. Je to mogoče?

Za mnenje smo zaprosili Ministrstvo za infrastrukturo, ki je avtorica prometne zakonodaje in predpisov. “Določbi četrtega in petega odstavka 17. člena (pravilnika, op, a.) določata veljavnost postavljenega prometnega znaka in se med seboj izključujeta,” pravijo na ministrstvu. “Nedvoumno je, da se določba četrtega odstavka uporablja v primerih, ko se vzpostavlja določena omejitev ali prepoved na cestnem odseku z različnimi križanji cest, določba petega odstavka pa na cestnih odsekih, kjer teh vozlišč oziroma križanj ni.”

Ob tem sicer na ministrstvu opozarjajo na previdnost pri razločevanju, kaj je križišče in kaj je zgolj cestni priključek, saj slednji še ni dovolj za prekinitev neke omejitve. Da pa gre v omenjenem primeru za jasno označeno križišče, pričajo horizontalne označbe, ki jih pravilnik dovoljuje le v primeru označbe križišča.

Absurd: voznik naj dokaže, da ni prevozil znaka

Da bi bila mera z izolskim tolmačenjem pravil polna, poskrbijo še tisti vozniki, ki se na Prešernovo priključijo v omenjenem križišču s stranske poti, saj tam ni nobene oznake o omejitvi 40 km/h. Kaj se torej zgodi, če nato mimo radarja zapeljejo pri 50 km/h?

“Za voznike oziroma vozila, ki pripeljejo iz priključka parkirišča osnovne šole (torej iz stranske ceste) ta znak res ne velja, ker ga ne vidijo. Ta anomalija je bila s strani Občinskega inšpektorata in redarstva že zaznana, zaradi česar je tudi že v postopku postavitev dodatnega prometnega znaka,” pravijo na občini Izola.

”Do danes (četrtek, op. a.) so sicer obravnavali (in tudi že zaključili) le en tak primer. V kolikor vozniki dokažejo, da so pripeljali tako, da postavljenega znaka niso videli, bo, v kolikor je izmerjena hitrost manj kot 50 km/h, zoper njih ustavljen postopek. V kolikor pa je bila izmerjena hitrost več kot 50 km/h, se upošteva omejitev 50 km/h.”

Povedano še enkrat, voznik naj sam dokazuje, od kje se je pripeljal, da mu bodo v skladu s tem odmerili kazen!

Video situacije, kot jo vidijo vozniki v Izoli. Koliko bi mimo radarja peljali vi?

“Prometna signalizacija mora biti udeležencem cestnega prometa dobro vidna in mora jasno izražati predpisana pravila ravnanja v cestnem prometu,” pa na takšno prelaganje odgovornosti na voznike pravijo na ministrstvu. “Omejitev oziroma prepoved ne more biti označena zgolj le na eni prometni smeri in o kateri ne bi bil obveščen udeleženec, ki prihaja iz druge prometni smeri na odsek ceste, na kateri velja prepoved oziroma omejitev."

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 33
  • Gayane Knyazyan 17:49 28.december 2016.

    Mogoče kdo iz komentatorjev-izolan ve, kdaj je občina v mesecu novembru postavila dodatni znak (po križišču) o omejitvi hitrosti na 40 km/h? Gre o dodatnem znaku, ki ga omenjajo v členku: "je tudi že v postopku postavitev dodatnega prometnega znaka,” ...prikaži več” pravijo na občini Izola.

  • zwqne 23:18 17.november 2016.

    'SKORAJDA' je odvečna beseda!

  • mima-šiš 09:48 15.november 2016.

    Iz mojega prejšnjega komentarja jasno izhajada vsi kaznovani ki so vozili do hitroati 50 kmh podajo ugovor in napisejo da so vozili v skladu z ZAkonom in to je vse.Zadeva je čista ko pasulj. LP