Avto
37 ogledov

Tesla v nekaj dneh dobil šestkrat več naročil, kot na leto izdela avtov

Tesla model 3 Tesla Motors
V nekaj dneh po predstavitvi (konceptnega) modela 3 ima Tesla že okoli 280 tisoč naročil za avto. Lani vso leto je izdelal 50 tisoč vozil. Kljub hvaljenju novinca pa kritiki opozarjajo na nekaj velikih kiksov, vsaj pri konceptnem avtu.

Teslin ustanovitelj Elon Musk je prek Twitterja sporočil, da so do sobote prejeli že 276 tisoč naročil za najnovejši in najcenejši model v svoji ponudbi. Toliko naročnikov je bilo pripravljenih vplačati 1.000 dolarjev (880 evrov) depozita za rezervacijo, pa čeprav je bilo avto mogoče naročiti le v peščici držav.

Vročica okoli tesle 3 v marsičem spominja na dogajanje, ko Apple najavi novega iphona, saj so ljudje prav tako stali celo po več dni v vrsti, da bi bili med prvimi, ki bi vplačali za najnovejši model. 

Lani je Tesla kupcem dobavil 50.680 avtov, večina od teh je bilo model S, s čimer je postal najbolj prodajani električni avto na svetu pred nissanom leafom. Precejšen skok v prodaji bo viden s polno proizvodnjo novega električnega suva model X, medtem ko bodo model 3 pričeli izdelovati šele prihodnje leto. Do takrat naj bi tudi bistveno povečali kapacitete tako za izdelavo avtov kot baterij zanje, poroča BBC. V ta namen v ameriški Nevadi Tesla gradi t. i. gigatovarno za baterije, saj bi brez nje zgolj Tesla pokupil veliko večino celotne proizvodnje baterij na svetu. Muskov načrt je, da bi v nekaj letih proizvajali po 500.000 tisoč avtov na leto, ko bodo tudi pričeli poslovati z dobičkom, lani so namreč zabeležili skoraj 800 milijonov evrov izgube!

Model 3 bo imel (v ZDA) začetno ceno preračunano na okoli 31 tisoč evrov, doseg z enim polnjenjem pa bo malce manj kot 350 kilometrov.

Ups, kje pa je pravi prtljažnik?

Po predstavitvi modela 3 v konceptni obliki, ki pa naj bi bila že zelo blizu serijske, so bili odzivi na novinca v glavnem pozitivni. Vmes se je izvedelo, da bo velikanski ekran v notranjosti dobavljal korejski LG, medtem ko so se mnogi spraševali o precej monotonem prednjem delu s polno masko.

A pri Jalopniku so se še bolj obregnili ob zadnji prtljažnik avta, saj so na predstavitvi v živo odkrili, da je dostopna odprtina nenavadno majhna oziroma ozka. Kot pri kakšnem fiatu 500, so zlobno pripomnili. Večji tesla model S ima kot prava kombilimuzina polna prtljažna vrata, pri modelu 3 pa je prtljažnik očitno žrtev dizajna, ker se zadnje steklo globoko zajeda v streho avta. Ima pa model 3 tako kot model S prtljažnik še spredaj.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 14
  • vzev 10:26 05.april 2016.

    Mogoče bi imel s tem avtom res manjše stroške, toda nebi pa imel užitka v vožnji. Nobenega zvoka, nima menjalnika,... Edina prednost v vožnji tega avto so pa vsekakor pospeški.

  • vzev 10:23 05.april 2016.

    Meni je pa precej bolj mučno če v avto samo sedim. Sam delam dnevno ogromne količine kilometrov, pa mi še nikoli ni prišlo na pamet, da bi bilo boljše imeti avto, ki bi me vozil sam. Za mene je popolnoma ...prikaži več brez veze npr. nekaj ur samo sedeti. Zato tudi za skoraj vsako vožnjo po Evropi rajši grem z avto, kot pa z letalom, pa čeprav traja dalj časa. Sam ne želim imeti samodejne vožnje in jo tudi ne bom imel, dokler bo na voljo avto brez nje. No mogoče potem ko bom star kakšnih 70 let, potem bo pa mogoče res prišla prav.

  • Jonathan Archer 00:48 05.april 2016.

    vzev zato ker če si v svojem življenju prevozil že več kot milijon kilometrov in si lastiš motor mogoče plovilo, ko hočeš nekam oditi z družino na izlet uporabiš AC, ki je najkrajša destinacija vklopiš avto pilota, ki te po ...prikaži več omejitvi varno in brez napora odpelje na cilj.. Dejansko se človek ob neprestani vožnji utrudi in zakaj bi moral priti na cilj utrujen po monotoni vožnji po AC. Če hočem dinamiko in oglede pokrajine bom vozil po regijonalki, če me bo lahko avto vozil v avto pilot načinu še toliko bolje več časa za ogledovanje pokrajine ter fotografiranje.