Pospešek od 0 do 100 km/h je eden najpomembnejših podatkov pri specifikacijah nekega avtomobila z nekim motorjem. Vse nad 10 sekund je ..., no, počasno. Med sedmimi in osmimi sekundami že lahko rečemo, da avto dobro potegne. Tam pod petimi sekundami pa stopimo v polje športnih in superšportnih avtov, kjer se začne huda bitka za vsako desetinko posebej, pri čemer šteje vse - moč motorja in prenos moči, aerodinamika, vsak dodaten kilogram, pnevmatike ... Še posebej pnevmatike.
Pri Engineering Explained so pripravili zanimivo študijo, kje je teoretična meja pospeška za serijski avto s serijskimi pnevmatikami. Vse skupaj je podkrepljeno s formulami, točko časovnega preloma pa so iskali v obratnem vrstnem redu in sicer skozi meritve, kakšen je maksimalni možni pojemek nekega avtomobila ob zaviranju. Ideja v ozadju je namreč določitev tiste skrajne točke, ko serijske pnevmatike avtu še lahko zagotavljajo optimalen oprijem, bodisi pri pospeševanju ali zaviranju. Če se zavrtijo v prazno ali če blokirajo, se pot oziroma čas namreč bistveno podaljšata.
Video je dolg šest minut, rezultat izračuna teoretično skrajnega pospeška od 0 do 96 km/h (0 - 60 milij na uro) pa je - 2,05 sekunde. Vsaj tako pravi bistri fant iz Engineering Explained.
To je torej tista skrajna meja, kjer naj bi se tekmovanje med različnimi proizvajalci na danes uporabljenih tipih serijskih cestnih pnevmatik nepreklicno končalo.
Porsche 918 spyder je trenutno serijski avtomobil z najbolj brutalnim pospeškom, saj do 96 km/h pospeši po 2,4 sekunde, menda pa naj bi se novi bugatti chiron omenjeni meji 2,05 sekunde zelo približal, a uradni testi še niso znani. Bolid formule 1 na dirkaških supermehkih lepljivih pnevmatikah sicer pospeši do 96 km/h že po 1,7 sekunde.
dezurni@zurnal24.si
Običajno moj gre pod dve sekundi od 0 - 100. Tehtnica.
Skozi zaviranje so iskali največji možni pojemek in ne najmanjši!