Avto
79 ogledov

Štiri ure po našem vprašanju hiteli v spremembo križišča

Delavci Andrej Leban
Vozniki v Ljubljani potrebujejo celo po 25 minut, da se z avtomobilom prebijejo mimo neživljenjskega semaforja, čeprav jim na občini tega ne verjamejo. Nato je v vsega nekaj urah lahko vse povsem drugače, bistveno bolje. Zakaj?

Pristojne službe za nadzor prometa imajo v lastnih vrstah marsikdaj še veliko rezerv pri ustvarjanju bolj tekočega prometa in zmanjševanju emisij zaradi stoječega prometa. Predvsem pa jim očitno šepa nadzor nad tem, kako učinkovite so njihove rešitve za upravljanje s prometom, še posebej ob dejstvu, da lahko na drugi strani sleherni uporabnik cest prek mobilnih in spletnih aplikacij (Google, AMZS, Dars ...) v realnem času spremlja gostoto prometa na cestah ter se temu prilagaja, 

To kaže primer z Barjanske ceste, ki ima vlogo južne ljubljanske vpadnice. V roku štirih ur od takrat, ko smo na mestno občino naslovili vprašanje glede slabe pretočnosti, so že prihiteli vzdrževalci in omogočili bistveno bolj tekoč promet.

Jutranji test za krepitev živcev

Gre za v prometnih konicah med delavniki zelo obremenjeno cesto, saj poleg izvoza Lj - Vič služi kot osnovna vstopna točka z avtoceste proti središču prestolnice. Promet na najbolj kritičnem odseku urejata dva semaforja, prvi v križišču obeh izvozov z avtoceste in dovoza do parkirišča P+R, drugi pa 200 metrov dalje proti središču pri križišču Barjanske ceste s Cesto dveh cesarjev.

Zadnje čase se je položaj na odseku zelo poslabšal, kar se je kazalo v več opozorilih naših bralcev, rjavo barvo na vseh aplikacijah, ki spremljajo stanje prometa v državi, in v tem, da so morala vozila za izvoz z avtoceste zjutraj čakati že celo pred začetkom zaviralnega pasu, kar je povzročalo tudi veliko nevarnost naletov. Dejstvo je tudi, da so avtomobili s počasnim premikanjem v takšnih razmerah povzročali še večje onesnaženje, proti kateremu se sicer župan Zoran Janković tako odkrito bori. 

"Od izvoza Center iz Primorske do Trnovskih vrat sva porabili 25 minut," je 7. marca kot sopotnica sporočala bralka in v dokaz poslala fotografije, kako avtomobili stojijo že na avtocesti.

Enak interval za 100 ali pet avtov

Gre za dober kilometer poti, ki so si jo vozniki še otežili zaradi dogajanja v prvem semaforiziranem križišču z vožnjo skozi rumeno ali celo rdečo luč, vožnjo skozi parkirišče bližnjega P+R in poskus vključevanja nazaj ...

Za osrednjo coklo pa se je izkazal drugi semafor pri križišču s Cesto dveh cesarjev - tudi v najbolj obremenjenem delu dneva je bil interval za obe osi praktično izenačen - enako časa je gorela zelena luč za več sto vozil, ki so pritiskali z obvoznice proti mestu, in za po par avtov, ki so se nakapljali s stranske ceste. Takoj za tem semaforjem dalje proti središču pa je promet naprej po Barjanski tudi v konicah vedno zelo tekoč.

Zanko preverili šele po našem opozorilu

Naslednji dan, potem ko je ekipa javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice (JP LPT) opravila svoje, je bila jutranja situacija bistveno drugačna - zeleni val na glavni cesti odslej sveti tudi po minuto in več, hkrati ostaja tekoč promet tudi s stranske ulice.

Posledično ni več sledu o kolonah, ki segajo daleč mimo obeh izvozov, ljudje v službo pridejo prej in bolj sproščeni, vozila onesnažujejo bistveno manj. 

Pri JP LPT so en teden po poslanih vprašanjih in umiritvijo razmer pojasnili, da je omenjeno križišče že prej delovalo po principu prilagajanja gostoti prometa odvisno od obdobja dneva. 

"Ob nedavni kontroli delovanja je bilo ugotovljeno nezanesljivo delovanje induktivne zanke na Barjanski cesti kot posledica poškodbe talne zanke zaradi razpoke v asfaltu, kar je verjetno v zadnjem času povzročalo nekoliko daljše zastoje. To, ki  je vgrajena v cestišče preko dveh voznih pasov, smo nadomestili z novima na vsakem prometnem pasu. Odslej pričakujemo normalno delovanje, vsekakor pa ne drži, da ljudje po 15–20 minut čakajo za prevoz skozi dve semaforizirani križišči."

Bralkina izkušnja, podkrepljena s fotografijo, pravi drugače. Da so izvedli "kontrolo", pa jih je moral najprej nekdo opozoriti.

Novost se obeta tudi na izvozu Vič pri križišču s Tržaško

Problematičnih semaforiziranih križišč v Ljubljani je še veliko. Nedavno so občani Viča naslovili na občino vprašanje, zakaj je semaforski interval iz Groharjeve proti Barjanski narejen tako, da voznik v križišču vedno naleti le na rdeče luči.

Na MOL obljubili, da bodo skušali prilagoditi delovanje, med pojasnili pa priznali tudi, da je nastavljena predvidena hitrost prometa, po kateri se ravna krmilna elektronika, 30 km/h, čeprav na Groharjevi velja omejitev 50km/h.

Obeta pa še ena sprememba, ki zadeva številne vozače. Na izvoz LJ - Vič v semaforiziranem križišču s Tržaško cesto in novo Povezovalno cesto pri mestni občinski upravi napovedujejo spremembe semaforskega programa, "bodisi s posebno fazo bodisi s puščico za izpraznitev križišča." Spremembo naj bi uvedli še ta mesec.

Ob tem pri MOL voznike in sopotnike pozivajo, naj tudi sami pripomorejo k manjši gneči tako, da "za premikanje po Ljubljani izberejo ustreznejši in bolj trajnosten način mobilnosti, kot so javni prevoz, kolo ali hoja, oziroma vozilo pustijo na katerem od petih parkirišč P+R v Ljubljani (med njimi sta tudi P+R Barje in P+R Dolgi most)."

Zakaj so gneče škodljive?

Študija "Impact od modern roundabouts on vehicular emissions" iz univerze Kansas navaja, da povprečno vozilo pri stoječem prometu izpusti v zrak kar za sedemkrat več emisij monoksida kot pa če pelje s hitrostjo 15 km/h.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 9
  • Žurnalček 18:57 30.marec 2017.

    No da vas vidimo pa sedaj ! Vodnikovo nekdo , ki pojma nima o prometnih tokovih v Šiški dela enosmerno proti Kosezam , da bi drugo polovico širitve lahko uporabljal za kasiranje parkirnine ! Nekdo na MOL-u je fuknjen v ...prikaži več glavo , kajti v Šiško pelje samo ENA CESTA in ta je Celovška . Del Vodnikove od Tržne do Na Jami je EDINA POMOŽNA in razbremenjajoča cesta ! In sedaj na tako važni cesti dela PARKIR PLACE ! Kreteni vseh kretenov ! Ja pa še na Komenski lenobe na MOL-u , podaljšajte interval za vožnjo naravnost proti Ilirski , kajti če še niste opazili most čez Ljubljanico je odprt že par let in ta je prevzel tok proti Dolenjski in Primorski ! Tako pa kolona čaka do same Ajdovščine in smrdi po Centru ker ne more prevoziti Resljeve !

  • zdrej 12:51 30.marec 2017.

    Zokijeva sredstva so proti tvojim dejansko neomejena. Namreč če mu jih zmanjka, pa prisili izvedbo in je ne plača. Sposoben je urediti, malo manj pa plačati.

  • Skippy 12:15 29.marec 2017.

    Zato ker ob gostem prometu krožišča čisto odpovedo in na koncu vsi izgubijo več časa. Poglej samo krožišča na Štajerski cesti, kjer imaš v trenutku 100 metrski zastoj. Povrhu pa so precej dražja za gradnjo.