Kia je na predvečer začetka avtosalona v Detroitu, prvega velikega in izključno avtomobilom namenjenega dogodka leta, opozorila nase in na svoje dosežke, hkrati pa napovedala, da bomo na znamko od zdaj gledali še z nekoliko drugačnim pogledom.
Razgrnila je namreč zaveso z modela stinger GT, štirivratnega grand-tourerja, s katerim želi dokazati, da je sposobna svetu ponuditi zares premijske izdelke.
Stinger GT je avto, ki ga je napovedal že koncept GT izpred šestih let, po besedah prvega moža Kie Petra Schreyerja pa so uspeli v serijski avto "pretopiti" nadpovprečno veliko idej iz koncepta.
Napad na bavarce z bavarskim človekom
Gregory Guillaume, šef Kiinega dizajna za Evropo, je za Auto Express pojasnil, da so imeli pri snovanju avta pred seboj idejo, ki jo je poosebljal originalni maserati ghibli, torej luksuznega potovalnika s spredaj vgrajenim motorjem in pogonom zadaj, ki ga pooseblja markatnen dizajnm z dolgim motornim pokrovom in nazaj potisnjeno kabino. Da so se zadeve lotili resno, so poskrbeli tudi tako, da so k projektu pritegnili Alberta Biermanna, nekdanjega šefa divizije M pri BMW.
V primerjavi s svojimi neposrednimi prihodnjimi tekmeci, torej BMW M4 gran coupejem ali audi S5 sportbackom, je kia GT stinger večji tako po medosni razdalji kot skupni dolžini, zato je notranje precej prostornejši. Ima vso "logično" tehnologijo, kot je prilagodljivo delovanje podvozja (prvič pri Kii), motorja in volanskega mehanizma. Sprednje vzmetenje je sicer v nasprotju s športnimi nemci tipa McPherson in ne tipa dvojne roke.
Najprej V6, nato še štirivaljnik
Bencinski motor V6 ima 3,3 litra prostornine, dvojna turbina pa mu pomaga do skupno 270 kW (365 KM) moči, ki se prek osemstopenjskega menjalnika in omejene zapore diferenciala prenašajo na zadnji par koles. Avto do 100 km/h pospeši po 5,1 sekunde, za zaviranje skrbijo Brembo zavore, opcija je tudi 4x4 pogon. Prihodnje leto bo stinger GT na voljo še z nekoliko šibkejšim dvolitrskim štirivaljnim bencinarjem in v manj športni preobleki.
Stinger je opremljen tudi s številnimi drugimi rešitvami v prid vožnje vrhunskega udobja, med drugim se je pri audio zvoku spajdašil s Harman Kardonom.
V Evropi gre stingerja pričakovati v drugi polovici leta.
dezurni@zurnal24.si