Renault je pri nas prisoten že več kot štirideset let, saj v Novem mestu že od leta 1973 izdelujejo avtomobile francoske znamke. Prva je seveda bila legendarna katrca, ki jo lahko nedvomno uvrstimo med avtomobile, ki so motorizirali našo državo.
Za Dolenjsko se je po drugi svetovni vojni zdelo, da bo ostala pretežno kmetijska dežela, ki jo bo industrija povsem obšla. Tako je bilo do februarju 1954, ko so se v Dolenjsko začela prelivati sredstva iz bolj razvitih delov Slovenije. Nastali sta tudi podjetji Agroservis in Moto montaža, ki sta izdelovali predvsem poljedelske stroje.
Moto montaži je že septembra 1954 uspelo pridobiti tudi pogodbo za montažo avtomobilov DKW v Jugoslaviji. Pogoji za začetek avtomobilske industrije v Novem mestu so bili ustvarjeni. V začetku so le sestavljali dele karoserij, v glavnem DKW-jevega kombija schnellaster, na katerem so si počasi nabrali toliko znanja, da so začeli razmišljati tudi o lastnem proizvodu, ki pa je prišel že iz tovarne z novim imenom. Motomontažo so namreč januarja 1959 preimenovali v Industrijo motornih vozil oziroma IMV Novo mesto.
Še istega leta je na sejmu tehnike v Beogradu novi avtomobil IMV-1000 že vzbudil pozornost v obliki kombija, furgona in sanitetnega vozila. Razen DKW-jevega motorja in menjalnika so vse njegove dele izdelovali v Novem mestu. Avtomobil si je pod imenom donau 1000 leta 1963 utrl pot tudi v Zahodno Evropo.
Širitev ponudbe
Kmalu je prišla tudi širitev prodajnega programa. V IMV so namreč leta 1965 razvili prototip bivalne avtomobilske prikolice adria 375 in jo po cesti odpeljali na sejem prikolic v Stockholmu ter z njo in njenimi naslednicami s švedskega trga v le nekaj letih izpodrinili vplivne Britance. Njihovo proizvodnjo so kmalu prenesli tudi v Brežice in belgijski Deinze.
Devizni prilivi od prodaje prikolic so omogočili sodelovanje z britanskim podjetjem BLMC, iz katerega sta izšla predvsem novi motor za kombi IMV-1000 B in austin 1300, ki so ga z leti vse bolj temeljito sestavljali v Novem mestu. V začetku sedemdesetih let je sodelovanje z BLMC zamrlo in austine so februarja 1973 na tekočih trakovih IMV nadomestili renaulti, ki jih je do tedaj za jugoslovanski trg sestavljal ljubljanski Litostroj.
Prvi in dolgoletni nosilni model v sodelovanju z Renaultom je bil renault 4, znamenita »katrca«. Iz Renaulta je tedaj prišel tudi novi bencinski motor za kombi, ki se je po novem imenoval IMV 1600 BR. V Novem mestu so v manjših količinah sestavljali tudi renaulte 12, 16 in 18. Leta 1976 so stekla obsežna gradbena dela za širitev proizvodnih zmogljivosti, leta 1979 pa so katrce začeli tudi izvažati, najprej kar v 'domačo državo' Francijo.
Kriza in nov začetek
Sedemdeseta leta so bila za IMV dokaj uspešna, kar pa ni veljalo za osemdeseta. Najprej je nastopila svetovna naftna kriza, potem pa še jugoslovanska gospodarska kriza, ki sta veliko krizo povzročili tudi v IMV, ki je bila takrat sredi velikih naložb. A kljub krizi se je v osemdesetih letih v Novem mestu dogajalo marsikaj obetavnega. Za JLA so razvijali prototip terenskega avtomobila IMV 750 4X4, ki je bil po velikosti podoben mercedesu G, vendar je razvoj dokončno prekinil razpad SFRJ. Kot druga možnost, ki se je pokazala za uspešno, je bila proizvodnja avtodomov, vse od leta 1982 pa so se z Renaultom pogajali tudi o izdelavi novega modela avtomobila. Leta 1983 je IMV obiskal celo tedanji francoski predsednik Francois Mitterand, ki je med obiskom povedal: "Združuje nas kakovost dela in ustvarjalnost obeh dežel."
V osemdesetih se je v težavah znašel tudi Renault, zato je IMV iskala nove družabnike. Prijavili so se Zavodi Crvena zastava, Subaru, Suzuki, Daihatsu in tudi Renault, najdlje pa sta na natečaju prišla Suzuki s swiftom in Renault z modelom R5 five. V IMV so se po krajšem omahovanju odločili za Renault in z njim februarja 1988 podpisali pogodbo o sodelovanju, ki so jo potrdili 22. junija istega leta. Z novo pogodbo je nastalo podjetje Revoz, čigar ime je okrajšava iz 'Renault vozila'. V tistem času, 25. maja 1988, je s tekočih trakov tovarne zapeljal tudi zadnji IMV-jev kombi, oktobra 1989 pa je na tekoče trakove tovarne prišel renault 5, ki so ga na pot iz Novega mesta pospremili s sloganom: "Odslej ga bo Evropa kupovala pri nas.".
Na referendumu decembra 1988 so delavci tovarno razdelili na tri enote: tovarno avtomobilov Revoz, tovarno prikolic Adria in tovarno posebnih vozil. Te so v zadnjem letu Jugoslavije postale delniške družbe in se ločile. V času ločitve je bil 79,8-odstotni delež podjetja v rokah Revoza, 20,2-odstotni pa v rokah Renaulta, a se je to spremenilo že leta 1991, ko je Renault v Revozu pridobil 54-odstotni delež in s tem postal večinski lastnik.
Katrca se poslovi
Naslednja prelomnica je prišla decembra 1992, ko se je Revoz po skoraj dveh desetletjih in 575.824 izdelanih primerkih poslovil od ostarele katrce in začel izdelovati clia, ki je s seboj prinesel tudi korenito posodobitev tovarne. Poleti 1996 je odšel tudi renault 5, marca 1998 pa je skoraj istočasno kot v tovarnah v Flinsu in Valladolidu stekla proizvodnja renaulta clia druge generacije.
Junija 2002 je Renault v naši državi ločil industrijsko in komercialno dejavnost, kar pomeni, da se je Revoz lahko povsem posvetil industrijski dejavnosti, prodajo avtomobilov na našem trgu pa je prevzelo podjetje Renault Slovenija. Konec leta 2003 je prišlo tudi do sporazuma, po katerem je Renault februarja 2004 postal 100-odstotni lastnik Revoza, ki je tedaj z novo linijo težkih stiskalnic in linijo za površinsko obdelavo in zaščito pločevine postal veliko bolj samozadostna tovarna. Februarja 2005 je bil v Revozu izdelan dvomilijonti avtomobil, že pet let pozneje pa tudi trimilijonti.
Vrnitev clia
K temu sta pripomogla tudi malček twingo druge generacije, ki so ga začeli v Revozu izdelovati februarja 2007, prav tako pa tudi na njem zasnovani majhen kupe-kabriolet wind. Novembra 2011 je stekla proizvodnja prenovljenega twinga druge generacije, že naslednje leto pa so se začele priprave na projekt Edison, kot so označili proizvodnjo twinga tretje generacije, ki si zasnovo deli tudi s smartom forfour tretje generacije, ki ga tudi izdelujejo v Revozu. Proizvodnja obeh avtomobilov je stekla leta 2014, leto pred tem, ko se je s proizvodnih trakov v Novem mestu po osemnajstih letih dokončno poslovil renault clio druge generacije. Leta 2016 so v Revozu uspešno zaključili tudi projekt elektrifikacije smarta forfour, prvega električnega avtomobila iz Novega mesta. V twingo je sicer vgrajenih dobrih dvajset odstotkov sestavnih delov, ki jih izdelujejo dobavitelji iz Slovenije.
Leta 2017 se je v Novo mesto vrnil clio četrte generacije, ki se je pridružil twingu, smartu forfour in smartu forfour EV in konec maja 2018 iz tovarne zapeljal tudi kot štirimilijonti avtomobil, ki so ga izdelali v Novem mestu.
Renault Nissan Slovenija
Za konec pa zapišimo še nekaj besed o Renaultovi slovenski komercialni dejavnosti, ki se je 1. junija 2002 kot samostojno podjetje Renault Slovenija ločila od Revoza. Razlog za to je bila tudi leta 1999 sklenjena zveza med korporacijama Renault in Nissan, ki je dve leti po ustanovitvi privedla do tega, da je podjetje kot Renault Nissan Slovenija prevzelo tudi distribucijo vozil znamke Nissan. Leta 2005 je pod njegovo okrilje prišla tudi tretja avtomobilska znamka Dacia.
31. decembra 2017 je bilo v podjetju Renault Nissan Slovenija zaposlenih 114 ljudi, deluje pa v treh enotah. V Ljubljani je skoncentrirana komercialna dejavnost, v Novem mestu pa imajo še vedno centralno skladišče nadomestnih delov in tehnično-izobraževalni center. Seveda pomemben del predstavlja tudi pooblaščena servisno-prodajna mreža.
Kjer raja dela za minimalca in molči... in tista peščica "perspektivnih", ki so nagrajeni z plačo od 2000€ naprej. Bravo revoz in sindikat revoz...
Razumljivo da za izdelavo svojih avtomobilov uporabljajo robote znamke Fanuc ki so manj natančni in cenovno bolj dostopni, bi pa se vsak voznik wv audija zamislil da tudi te fabrike uporabljajo te robote in na veliko šparajo na preciznosti.
Maribor je bil drugo največje industrijsko mesto v Jugoslaviji , vendar so ga izdajalci iz vrst komunistov namerno uničili zaradi prevelike koncentracije delavce in strahu pred stavkami To je bil projekt PUŠČAVA 2000 . Nihče nikoli ni bil kaznovan za… ...prikaži več uničenje TAM-a ,Metalne ,Elektrokovine ,MTT-ja , Svile , Lileta ,.........vseh se več ne spomnim.