Tehnično partnerstvo med Shellom in Ferrarijem je največje v zgodovini Formule 1, kar se čuti povsod v Maranellu, zibelki Ferrarija. Oba partnerja, tako Shell kot Ferrari, sta ponosna na skupne dosežke. Nič čudnega glede na uspehe, ki sta jih nizala v zgodovini dirk Formule 1. Shell je s svojimi izdelki bistveno pripomogel k temu, da se lahko danes Ferrari ponaša s 15 naslovi svetovnega prvaka med dirkači, 16 konstruktorskih naslovi in 222 zmagami na dirkah Formule 1.
Pri tem pa ne gre spregledati, da skupne zmage v konstruktorskem seštevku štejejo šele od leta 1958 naprej. Če bi konstruktorske naslove začeli šteti takrat kot naslove za dirkače, bi Shell in Ferrari skupaj osvojila še dodatnih pet naslovov svetovnega prvaka.
Motorno olje za dirkalnik podobno kot za avtomobil
Zelo zanimiv statistični podatek je povezan z gorivom in motornim oljem, ki ga je Shell zagotavljal za Ferrarijev dirkalnik med kariero sedemkratnega svetovnega prvaka Michaela Schumacherja. Gre za 181.000 litrov energentov. 99 % sestave visokozmogljivega dirkaškega motornega goriva Shell V-power je identično Shell V-power gorivu, ki se ga uporablja za klasična cestna vozila. Preostal 1% dovoljuje dovolj eksperimentiranja, da so Ferrarijevi dirkalniki na stezi zmogljivejši in bolj vzdržljivi, kar je pripomoglo k 5-im konstruktorskim naslovom, ki jih je s Ferrarijem osvojil nemški dirkač.
Vse se je začelo z Enzom Ferrarijem
Zgodovina partnerstva med Shellom in Ferrarijem sega daleč nazaj v leto 1929, ko je Shell finančno podprl dirkaško kariero Enza Ferrarija. Istega leta je Enzo ustanovil Scuderio Ferrari, ki je podprla dirkaški del Alfe Romeo. Leta 1947 je Enzo ustanovil podjetje, ki ga danes poznamo kot Ferrari S.p.A, pri tem pa ga je odločno podprl tudi Shell.
Leta 1950 je Ferrari s podporo Shella sodeloval na svoji prvi dirki v Formuli 1. To je bila dirka za VN Velike Britanije v Silverstonu. Leto kasneje se je "rodil" Ferrarijev znameniti pogonski motor V12. Pogonski atmosferski motor s prostornino 4,5-litra je tudi zahvaljujoč Shellu, ki je zagotavljal specialno gorivo, porabil znatno manj goriva, kot konkurenčni motorji v drugih dirkalnikih. Ferrari je skupaj s Shellom svojo prvo zmago v Formuli 1 slavil leta 1952, in to prav v Silverstonu. Že leto kasneje je Alberto Ascari kot prvi osvojil prvenstvo Formule 1 s Ferrarijem. Leta 1953 so pri Ferrariju z dirkalnikom 500 F2 s Shellovim pogonskim energentom zabeležili 14 zaporednih zmag. To je rekord, ki velja še danes.
Najbolj plodno obdobje partnerstva med Shellom in Ferrarijem
Leta 1971 je v Formuli 1 zavladala aerodinamika, dirkalniki so postali precej modernejši, uporabljati so začeli standardno dirkaško gorivo. Leta 1996 je bil za pogon Ferrarijev prvič zadolžen motor V10, ki je deloval s pomočjo goriva in maziv, ki jih je zagotavljal Shell. To je bilo najbolj uspešno obdobje v Ferrarijevi dirkaški zgodovini. Moštvu se je pridružil Nemec Michael Schumacher. Na deževni dirki v Barceloni je Schumacher zmagal svojo prvo dirko v Ferrarijevem dirkalniku s pogonskim gorivom in motornim oljem Shell. Schumacher je s Ferrarijem osvojil 5 naslovov svetovnega prvaka. Najbolj uspešno je bilo leto 2002, ko je Ferrari zmagal na 15 dirkah, 221 točk pa je bilo toliko, kot so v vsej sezoni zbrale vse preostale ekipe skupaj.
Uspehi so se nadaljevali tudi po tem, ko se je Schumacher začasno upokojil in ga je nadomestil Finec Kimi Räikkönen, ki je leta 2007 osvojil svoj edini naslov svetovnega prvaka v Formuli 1. Ferrariju pa je, tako kot leto kasneje, skupaj z Brazilcem Felipejem Masso zagotovil še dva naslova najboljšega moštva med konstruktorji. Shell in Ferrari v Formuli 1 tesno sodelujeta še danes.
Shellovi mobilni laboratoriji na dirkah F1
Shell ima mobilne enote (laboratorije) na vsaki dirki Formule 1. Tesno sodelujejo s Ferrarijevimi inženirji, skupne podatke pa uporabljajo za izdelavo najboljšega goriva in motornega olja, ki poganja Ferrarijeve F1 dirkalnike. Shellova ekipa 50 znanstvenikov, ki potuje na vse dirke, deluje pa tudi na sedežu Ferrarija v Maranellu, na vsaki dirki analizira vsaj 40 vzorcev goriva in motornega olja.
Le odlično gorivo bo pogonskemu motorju omogočilo veliko moč, medtem ko motorno olje skrbi, da motor ostane čist in učinkovit. Zaposleni v Shellovem dirkalnem laboratoriju med dirko ves konec tedna zbirajo vzorce olja, da lahko kasneje Ferrarijevim inženirjem zagotovijo poročilo iz katerega natančno vedo, kateremu delu dirkalnika morajo posvetiti pozornost. To je tisto, zaradi česar je delo Shellove mobilne enote neprecenljivo.
Črta med uspehom in neuspehom je v Formuli 1 zelo tanka, zato Shell svoje proizvode razvija in izboljšuje skozi vse leto. Razlika v izboljšavi je res lahko minimalna, vendar je hkrati zelo pomembna. Shellovi strokovnjaki z vsako novo različico iščejo boljše rezultate. Razlika med eno ali dvema konjskima močema je lahko izražena v dolžini 12 metrov. "Dobiček" se lahko na koncu dirke še kako pozna.
Najnovejše Shell Helix Ultra motorno olje za klasična cestna vozila si prav zaradi sodelovanja s Ferrarijem veliko komponent deli z mazivi, ki jih uporabljajo na dirkah formule1, pravi Mark Wakem, Shellov specialist za maziva v Formuli 1. "Ponosni smo, da smo lahko izkušnje in znanja, ki smo jih pridobili v formuli 1, uporabili pri izdelavi motornega olja Shell Helix Ultra, s čimer ima lahko vsak v svojem vozilu del tistega, kar uporabljajo dirkalniki formule 1."
Tehnično partnerstvo z Ducatijem
Shell na področju motošporta tesno sodeluje z Ducatijem. Partnerstvo se je začelo leta 1999 v prvenstvu Superbike, ki se je leta 2003 poglobilo s sodelovanjem v svetovnem prvenstvu Moto GP. Shell vsa znanja, ki jih pridobi na dirkališču, uporabi za razvoj Shell V-power cestnih goriv. Zato lahko motoristi z vsega sveta uživajo v prednostih Shellovih produktov razvitih na dirkališču.
Rezultati so bili ves čas partnerstva konstantni. Shell Ducatijevim pogonskim motorjem zagotavlja 100 % zanesljivost in največji možni izkoristek moči. Tehnično partnerstvo med Shellom in Ducatijem je pomemben del podjetja Shell pri razvoju vrhunskih proizvodov za uporabo v motociklih. Sodelovanje z Ducatijem na dirkah Moto GP za Shell pomeni najboljši možni test maziv Shell Advance za motocikle in goriva Shell V-power. Hkrati pomeni direkten prenos inovacij in tehnologij iz dirkališč v Shellove produkte namenjene vožnji po klasičnih cestah.
Skupni imenovalec partnerstva med Ducatijem in Shellom je strast po tehnologiji. Pri Ducatiju razvijajo legendarne cestne dirkalnike in cestne motocikle, medtem ko Shell razvija visokozmogljivo gorivo in maziva, ki omogočajo, da motorji delujejo bolje in moč ohranjajo trajno.
Tehnično partnerstvo je prineslo Ducatiju številne dirkaške uspehe. Leta 2007 so osvojili prvi naslov svetovnega prvaka med motoristi. To je pred tem v 33-letih uspevalo le japonskim tovarniškim ekipam. Shellovo napredno olje Shell Advance ima bistveno vlogo pri zaščiti Ducatijevih motorjev v prvenstvu Moto GP.
Olje je zasnovano za zmanjšanje trenja in povečanja moči, kot tudi ohranjanje delovanja motorja in menjalnika tako, da pomaga pri zaščiti vseh gibljivih delov pred obrabo.
Sodelujte v nagradni igri. Podeljujemo 5 litrov vrhunskega motornega olja za enkratno menjavo na servisu: