Vozili smo. Dvojka ali bolje rečeno mazda2 je ob vstopu na trg pomenila igrivo, všečno novost v razredu mestnih avtomobilov, ki pa je s svojo obliko jasno ciljala na bolj žensko publiko. Odlike tudi do prenove niso zbledele, so pa bolj do izraza prišle slabosti, kot je preplastična notranjost in visoka cena. Vsaj prvo so odpravili, dvojki pa tudi prenovili motorje, ki so sedaj čistejši.
Bolj dinamična od konkurence
za mazdo sicer velja, da ji nekaj takega kar uspeva znamki VW (z zelo klasično podobo svojih modelov) zagotovo ne bi tako zlahka uspelo, zato se poslužujejo drugačnega recepta. In sicer svojim modelom nadenejo prepoznavno in za razred nadpovprečno drzno obliko, ki privlači predvsem ženski del publike. Razlike pri prenovi pa obsegajo zgolj podobo luči in meglenk pod njimi ter motorne maske, ki je sedaj oblikovana v duhu ostalih novodobnih mazd. Na boku razlik, razen na novo oblikovanih platišč skoraj ni, enako velja tudi za zadek, ki pa po prenovi tako ali tako ni kričal.
Dobrodošla nova podoba notranjosti
Podobna zgodba se piše v notranjosti. Novo tkanino na sedežih s srednjo količino bočnega oprijema bodo opazili le redki, enako velja za novo podobo ali bolje rečeno obrobo merilnikov. Veliko več jih bo opazilo klavirsko črnino okoli audio naprave, ki je nadomestila prejšnjo matirano plastiko, vse to pa notranjost poživi, čeprav ne barvnostjo. Vse preveč je še vedno črnine, saj imitacijo aluminija najdemo le na volanu in okoli stikal. Konkurenca gre tu še veliko dlje.
Nekoliko samosvoja, a dobrodošla je tudi postavitev prestavne ročice, sedenje je tudi v najnižjem položaju voznikovega sedeža nekoliko visoko. Količina prostora v prvi vrsti je pričakovana in zna kakšen centimeter zmanjkati le v širino, nekoliko manj pa ga je v drugi vrsti, še posebej če dvojko primerjamo s konkurenco, ki se je že potegnila čez mejo štirih metrov. Res pa je tudi, da bi ta problem, kakor tudi povprečnega prtljažnika (ta meri od 270 do 787 litrov) zlahka rešili z uporabo pomične klopi.
Sta pa kakovost izdelave in uporabljenih materialov na pričakovano visokem nivoju, enako velja tudi za založenost opreme. Serijsko je kupec namreč deležen ESC sistema, avtomatske klime, tempomata in tudi ogrevanih sedežev, nerazumljivo pa je, da je s prenovo izgubil brezstični ključ ali sistem za vstop in zagon vozila na dotik, ki ga je predhodnik premogel. Če kaj manjka je to sredinski naslon za roke in recimo navigacija, slednje na špartanskem seznamu doplačil tudi ne boste našli.
Všečen in dovolj zmogljiv motor
Glede na to, da lahko kupci pri dvojki izbirajo le med bencinsko gnanimi motorji je res, da bi mi daleč najraje izbrali tega, ki se je vrtel v testniku. Iz prostornine 1,5 litra namreč iztisne zadostnih 75 kilovatov, kar pomeni, da lahko z tako motorizirano dvojko skočite tudi na avtocesto in izven mesta.
Na dolgih poteh se bo motor izkazal kot dovolj prožen, a pri avtocestnih hitrostih za dokaj glasnega, tempomat in zmogljivo podvozje pa bosta poskrbela za zadostno mero udobja. Vozne lastnosti so zaradi slednjega prav tako na visokem nivoju, nekoliko sliko pokvari le visoko težišče, kateremu ne primorejo niti pnevmatike nizkega preseka in velikosti 16 palcev. Zavore dobro opravljajo nalogo,ESC pa ni preveč živčen "pomagati". Menjalnik in volanski obroč sta prav tako med boljšimi, saj je prvi dovolj hiter in natančen, drugi pa informativen in pravilne dimenzije.
Mazda2 1.5i GTA
Motor: 1.498 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni bencinski
Moč: 75 kW (102 KM)/pri 6.000 vrtljajih na minuto
Navor: 133 Nm pri 4.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 6,9 litra/100 km, 135 gramov CO2
Zmogljivosti: 186 km/h, 10,7 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 3.920x1.695x 1.475, medosna razdalja 2.490, prtljažnik (v litrih): 270/787
Cena: 15.590./15.950 EUR