PSA je uradna okrajšava za Peugeot S. A. Okrajšava S. A. je v francoskem poslovnem področju nekaj podobnega, kot naš d. d. - delniška družba, z leti pa je postala del imena enega najvčjih evropskih proizvajalcev.
Vodstvo francoskega giganta, ki pod eno streho združuje med drugim znamke Peugeot, Citroën, Opel in DS, je najavilo načrt, da bi na naslednji skupščini delničarjev maja 2020 spremenili pravni status družbe in glede na globalni razvoj v zadnjih letih, ki je močno presegel francoske korenine, bolj poudarili evropski status.
Zato upravni in nadzorni odbor predlagata, da bi bil novi pravni naziv koncerna SE - Societas Europea. Gre za status, ki ga omogoča Evropska unija in je pravno usklajen med vsemi članicami.
Še vedno bi šlo za delniško družbo z ohranitvijo istih pravic in deležev obstoječih delničarjev, med katerimi imajo trije največji delničarji izenačen status pri 13,68 odstotka delnic - družina Peugeot, francoska država in kitajski sklad Dongfeng Motor Group.
Predvidena sprememba bi lahko leta 2020 torej prinesla tudi preimenovanje grupacije PSA, morda kar v PSE.
Tavaresova ekipa dela čudeže
PSA, še nekaj let nazaj v nezavidiljivem poslovnem položaju, pod vrhovnim šefom Carlosom Tavaresom doživlja razcvet. V času, ki je za avtoindustrijo vse prej kot rožnat, aktualni poslovni izid prvega polletja kaže, da je PSA v primerjavi z letom 2018 povišal poslovni izid za 8,7 odstotka oziroma na 2,36 milijarde evrov pred obdavčitvami. PSA s tem trenutno dosega boljše rezultate kot pa nemški težkokategorniki, recimo BMW ali Mercedes.
Poleg tega, da imajo zelo svežo paleto vozil z veliko suvi in dajejo veliko poudarka na kakovosti, je PSA tudi zelo dobro pripravljen na vse ostrejše okoljevarstvene standarde, piše Forbes. Še več, celo nemška znamka Opel, ki se je pod prejšnjim lastnikom General Motors vedno utapljal v krvavo rdečih številkah, po rekonstrukciji poslovanja prinaša dobiček.
Analitiki menijo, da bo PSA v kratkem gotovo sprejel medse še kakšno veliko ime v avtomobilski industriji. Že nekaj časa se omenja sodelovanje s Fiat Chrsyler Automobiles, ki pa je medtem neuspešno skušal skleniti dogovor z Renaultom, ali pa prevzem Jaguarja in Land Roverja izpod indijske Tate.
dezurni@zurnal24.si