Kar je družba Nikola obljubila že pred nekaj časa, je sedaj pokazala v končni obliki – tovornjak, ki ga poganja elektrika, to pa zagotavljajo gorivne celice. Ker naj bi najprej poskusili na ameriškem trgu in so tovornjak izdelali ob pomoči družbe Fitzgerald, ima vozilo značilno podobo ameriških vlačilcev z nosom in velikim spalnim delom.
Odvisno od različice vozilo tehta med 8,1 in 9,5 tone, tovornjakovi elektromotorji pa imajo skupno kar 735 kW (1.000 KM) moči, kar je dvakrat več kot pri običajnih dizelskih kamionih. Navora, ki je seveda na voljo že od najnižjih vrtljajev, je za 2.712 Nm. Litij-ionska baterija ima kapaciteto kar 320 kW. Brez uporabe gorivnih celic lahko tovornjak pelje okoli 160 kilometrov, končni doseg pa je odvisen od velikosti rezervoarjev za vodik.
Do hitrosti 96 km/h (60 milj na uro – v ZDA vlačilci tovornjaki niso omejeni na 90 km/h kot v Evropi) polno naložen pospeši v impresivnih 30 sekundah, kar je za približno polovico hitreje od klasičnih dizelskih vlačilcev. Še ena velika prednost pred klasičnimi tovornjaki je ustavljanje, saj zaradi regeneracije energije in pomoči elektromotorjev nikola one ustavi enkrat hitreje od klasičnih tovornjakov, trdijo njegovi avtorji. Pod črto je glede primerljive porabe goriva nikola one za okoli tretjino učinkovitejši od današnjih vlačilcev, tehta pa za okoli tono manj.
Zaradi drugačne postavitve pogonskega sklopa, ki je umeščen v samo dno, je tovornjak nikola one precej bolj prostoren za voznika, sama kabina pa je potisnjena daleč naprej in nudi zelo dober pregled na cesto, veliko več je tudi bivalnega prostora.
Kdaj bo na cesti?
Pri znamki Nikola pravijo, da je veliko odvisnega od postavitve mreže vodikovih polnilnic. Do leta 2020 naj bi jih v ZDA zgradili okoli 56, nato pa še okoli 360. Tako bo nikola one resnično lahko potoval kjerkoli po ZDA. Razmišljajo pa že tudi o naslednjem modelu, ki se bo imenoval nikola two. Šlo bo za medmestni tovornjak brez spalnega dela.
Seveda pa družba Nikola sedaj upa še na velika vlaganja sponzorjev, da bo na noge postavila serijsko proizvodnjo.
dezurni@zurnal24.si
Ni mi jasno zakaj imajo kamioni sedež na mestu sovoznika . Če vozita dva , eden itak spi -leži-počiva , če pa vozi sam , pa še manj. Brez tega sedeža bi lahko bil kamion še bolj aerodinamičen !
Litij-ionska baterija ima kapaciteto kar 320 kW....Popravek: 320 kWh
Super stroj, zgleda impresivno