Renault je v Sloveniji uradno začel prodajati svojega novinca, renault megane conquest, za katerega pravijo, da je prvi v seriji modelov, s katerim bi radi spet osvojili avtomobilski segment C.
Kot je na predstavitvi megana conquest poudaril direktor podjetja Renault Nissan Adriatic Francois Delion, je megane conquest za njih poseben mejnik, saj takšnega avtomobila doslej še niso imeli v ponudbi.
Malce drugačen je tudi njegov nastop. Delion je namreč povedal, da so v zadnjih dveh letih nove avtomobile vedno pristavljali z omembo dolgega izročila uspešnic, ki jih tudi sodobni modeli nadaljujejo. Ob predstavitvi megana conquest, ki se bo na večini trgov sicer imenoval arkana, tega ne morejo reči, saj pred njim niso imeli podobnega modela, ki bi ga lahko nasledil.
A morda manjša izjema obstaja. Gre namreč za renault 16, s katerim so Francozi leta 1965 predstavili prostorno udobno ljudsko kombilimuzino, ki je bila tedaj nekaj novega. Tudi megane conquest naj bi sledil tej filozofiji, a za čase, ki so se spremenili in ko v nižji razred kot smo jih sicer vajeni uvaja razred SUV-kupejev.
Na trgu že od 2019
Renault megane conquest sicer ni povsem novi model, saj ga ponekod prodajajo že od leta 2019. Iz tovarne v Moskvi, kjer ga malce drugačnega izdelujejo zgolj za ruski trg, jih je na ruske ceste zapeljalo že dobrih 30.000, iz tovarne v korejskem Busanu, kjer ga bodo izdelovali tudi za Slovenijo, pa so jih izdelali že okrog 38.000. Ti so se doslej uveljavili v Južni Koreji in Čilu, z letošnji letom pa bodo na voljo tudi v 38 evropskih državah, med katerimi je tudi Slovenija. V Evropi so sicer doslej zbrali okrog 10.000 naročil in tudi pričakovanja so velika, vendar pa je bilo na predstavitvi izpostavljeno tudi, da gre za tako novi model, da točnih napovedi o prodajnih številkah ne morejo podati.
Ime, ki ga bo megane conquest imel v Sloveniji, naj bi poudarjalo tudi vlogo, ki jo bo igral v avtomobilizmu. Ime megane opozarja na vlogo kompaktnega družinskega avtomobila, conquest pa ne napoveduje le Renaultovega naskoka na spodnji srednji razred, ampak tudi to, da bodo z njim naslovili nove kupce, ki jih križanci spodnjega srednjega razreda doslej niso zanimali. Kakšen je torej profil kupca megana conquest? Poleg družin tudi dinamični samski vozniki obe spolov, ljudje z aktivnim slogom življenja, prav tako pa tudi tisti, ki bi radi zgolj vzbudili vtis, da živijo dinamično življenje. Avtomobil naj bi torej bil zanimiv za prav vsakogar, glavna tarča pa bodo predvsem prestopniki iz športnih terencev ter kombilimuzin in karavanov segmenta C.
Kaj torej megane conquest prinaša?
Pri Renaultu pravijo, da kombinacijo močne avtomobilske osebnosti, prostornosti, visokega položaja sedenja in prijaznost okolju, saj so prav vse različice tudi hibridizirane, dve blago, ena pa zares, a brez pridevnika »priključni«, torej gre za »navadni« samopolnilni hibrid. Ker je megane conquest bolj dolg kot visok, je njegova silhueta zelo kupejevska, kar se odrazi predvsem na zadnjem delu, pripomore pa tudi k ugodnemu količniku zračnega upora.
Zaradi precej dolge medosne razdalje je veliko prostora tudi v kabini, kjer lahko odrasli udobno sedijo tudi na zadnji klopi, prtljažnik, v katerega se vstopa skozi velika dvižna vrata, poveča pa se s tretjinskim zlaganjem klopi, pa na bencinskih različicah meri 513, na hibridni, saj je podenj vgrajena baterija, pa 480 litrov, kar je približno toliko kot v sedanjem kadjarju.
Megane conquest sicer nastopa v kadjarjevem segmentu, vendar, ko sedete za volanski obroč in speljete, hitro spoznate, da gre za novejši avtomobil. V notranjosti imate predvsem občutek, da sedite v povečanem capturju, kar niti ni tako nenavadno, saj je koncept upravljanja povsem enak (oziroma enak kot v hibridnem cliu, saj gre za samopolnilni hibrid). Seveda pa vam je takoj tudi povsem jasno, da je megane conquest veliko večji in veliko bolj prostoren avtomobil.
Tudi samo delovanje hibridnega sklopa, čeprav gre za močnejšo različico, je na prvi pogled precej podobno kot v cliu. Hitro namreč dobite občutek, da pogonski sklop daje prednost elektriki in ker je bilo te v bateriji dovolj, sem se skozi središče Mirne Peči, kjer je bila predstavitev, lahko popeljal povsem električno. A za bolj natančen vtis bo treba kaj več od dobre pol ure vožnje. Na predstavitvi so sicer poudarili napoved, da lahko megane conquest v mestnem okolju kar 80 odstotkov poti opravi električno.
Tudi R.S. line
Ni treba posebej izpostavljati, da se lahko megane conquest pohvali tudi z vsem, kar Renault trenutno ponuja na področju infozabavne tehnike in varnosti, za katero je megane conquest prejel tudi pet zvezdic na preskusnih trčenjih Euroncap. Kot četrti Renaultov model bo na voljo tudi s športno navdahnjenim paketom opreme R.S. line z dodatki, ki si jih lahko ogledate na priloženih fotografijah, saj je biol tako opremljen tudi predstavitveni primerek.
Kot rečeno, bo megane conquest na voljo s tremi pogonskimi možnostmi. Najšibkejši bo 1,3-litrski turbobencinski motor z močjo 140 'konjev' in v kombinaciji s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom, s katerim bo opremljen tudi močnejši 160-'konjski' turbobencinski motor, ki bo sicer na voljo zgolj z opremo R.S. line. Oba bosta opremljena tudi z 12-voltnim blagim hibridom, ki jima bo dodal 20 njutonmetrov navora.
Bolj zanimiv bo gotovo hibridni megane conquest, ki bo razpolagal z močjo 145 'konjev' in naj bi v primerjavi z ekvivalentnimi bencinskimi motorji lastniku prihranil do 40 odstotkov stroška za gorivo. In cena: za najcenejši megane conquest TCe 140 EDC bo treba odšteti vsaj 23.190 evrov, najdražji megane conquest 145 E-tech R.S. line pa bo stal vsaj 29.390 evrov.