Potem, ko je predlani na ceste zapeljal prenovljeni velikan master, ki je od lani na voljo tudi v električni izvedbi, bomo kmalu lahko na cestah videli tudi novinca express van, nedolgo za njim pa bo na ceste zapeljal tudi novi kangoo van, ki bo tudi na voljo v električni različici. Oba so sicer napovedali že lansko jesen, prav tako kot tudi prenovljeni renault trafic v potniških izvedbah combi in spaceclass, ki jima z začetkom prihodnjega leta sledi tudi prenovljeni tovorni trafic furgon.
Trije stebri za prihodnost
Vodja Renaultovega oddelka za lahka gospodarska vozila Mark Sutcliffe je pojasnil strategijo, ki jo bo znamka na tem področju ubirala v prihodnosti. Zasnovali so jo predvsem na treh glavnih stebrih: prvi je strateška širitev in prenova ponudbe lahkih gospodarskih vozil, drugi je razvoj storitev in telematike, tretji pa elektrifikacija ponudbe, s katero se bodo približali idealu ničnih emisij.
Prvi steber seveda v praksi predstavljajo novi modeli, s katerimi s katero naj bi ustregli vsem potrebam in željam vseh vrst potencialnih kupcev. Njihova ponudba po uvedbi novinca expressa van, ki v evropski ponudbi skupine nadomešča dacia dokkerja, ki predvidoma ne bo dobil naslednika, obsega štiri modele: express, kangoo, trafic in master. Seveda imajo oziroma bodo vsi imeli tudi osebne različice (razen expressa, ki v Evropi ne bo imel potniške različice), a to je, kot so povedali na spletni predstavitvi, posebna zgodba, o kateri bomo kmalu tudi izvedeli več.
V drugi steber se poleg telematskih storitev, ki bodo lastnikom flot omogočale neposredni nadzor njihovih vozil za boljše upravljanje stroškov, predstavlja tudi široka prodajno servisna mreža, ki v Evropi obsega 650 prodajalcev, prav tako pa tudi mreža 400 predelovalcev, ki jih podpirajo tudi z obsežnim katalogom konverzij z možnostjo konfigutratorja nakladalnega prostora.
V okviru mreže storitev bodo kupcem električnih različic olajšali tudi prehod na električno mobilnost, ki je tretji steber njihove strategije za prihodnost. Od lanskega leta je že na voljo električni master, ki je, kot pravijo, najbolj primeren za »dobave zadnjega kilometra«, tako kot dosedanji, pa bo z možnostjo pogona na elektriko na voljo tudi novi kangoo van. Stavijo tudi na pogon na vodik, s katerim bo konec leta na voljo renault master in ki naj bi pripomogel k temu, da si v prihodnosti zagotovijo 30-odstotni delež na trgu lahkih gospodarskih vozil s pogonom na vodikove gorivne celice v Evropi.
Glavni zvezdi predstavitve sta bila novinca express van in kangoo van, ki ne nagovarjata le nekoliko različnih kupcev, ampak tudi prihajata iz različnih okolij. Express van bodo namreč izdelovali v Maroku in bo namenjen predvsem stroškovno previdnim uporabnikom, ki prisegajo na osnovno, kangoo van pa bo prihajal iz francoske tovarne in naj bi bil »najboljši LGV iz Francije«. To sicer ni edina razlika med njima, saj je express van zasnovan na platformi za vozila segmenta B, kangoo van pa na platformi za vozila segmenta C, bolj natančno, na scenicovi platformi.
Saracen na delu v Evropi
Povsem novi renault express van bo namenjen predvsem tistim podjetnikom, obrtnikom in trgovcev, pri katerih vrhunski materiali in oprema niso na prvem mestu, zato je zanj značilna predvsem robustna notranjost, v kateri pa ne manjka tistega, kar je potrebno.
Sem gotovo sodi tudi 48 litrov različnih odlagališč, med katerimi je tudi 22-litrska polica pod stropom kabine, sedeži nudijo dobro oporo hrbta, kar je pomembno med dolgimi vožnjami, na voljo pa je tudi infozabavnmi sistem easy linkz zrcaljenjem pametnega telefona in navigacijo ali brez nje.
Slovenski uvoznik bo začel renault express van v Sloveniji prodajati aprila. V začetku bo pri nas na voljo zgolj z dizelskimi motorji, obljubljajo pa, da bodo v primeru, da bodo pri kupcih zaznali zanimanje za bencinske, pozneje v ponudbo uvrstili tudi te. Express van bo sicer pri nas na voljo za najmanj 15.860 evrov, oziroma za 16.592 evrov z močnejšim motorjem. Prenovljena trafic combi in spaceclass bosta na voljo junija, kangoo van in trafic furgon pa v letu 2022, ko bodo znane tudi cene.
Majhnim podjetnikom bo gotovo prišlo prav tudi več vtičnic USB za priklop in polnjenje njihovih naprav, vožnjo pa jim bo olajšala tudi vrsta asistenčnih sistemov, med katerimi so izpostavili pomoč pri parkiranju, kamero na zadku, ki nadomešča notranje ogledalo in vozniku pokaže, kaj je za njim, vožnjo pa olajšata tudi sistem za izboljšanje trakcije na mehki podlagi in sistem, ki preprečuje zanašanje prikolice. Bolj analogni pripomočki so velika vzvratna ogledala in »wide view mirror«, širokokotno zrcalce v sovoznikovem senčniku, ki vozniku omogoči pogled na dogajanje ob nasprotnem boku vozila.
Seveda je pri furgonu pomemben predvsem tovorni prostor, v katerega se na expressu van lahko vstopa tudi skozi bočna drsna vrata z odprtino 716 milimetrvo , ki naj bi bila najširša v razredu. Ponuja prostornino 3,3 kubičnega metra v krajši in 3,7 kubičnega metra v daljši različici ter nosilnost od 650 do 780 kilogramov, odvisno od motorja.
Motorji bodo štirje, 1,3-litrski turbobencinski motor Tce 100 ter dva 1,5-litrska turbodizelska motorja dCi v 75- in 95-'konjski' izvedbi, šibkejši pa tudi kot gospodarno naravnani blue dCi 75 ecoleader. Vsi bodo na voljo v kombinaciji s šeststopenjskimi ročnimi menjalniki.
V različici s togo pregrado bo lahko express van peljal tovore do dolžine 1,91 metra, v različici brez sovoznikovega sedeža s premično pregrado pa celo do 2,36 metra, pri čemer bo vozniku na voljo tudi šest pritrdilnih obročkov na tleh in štirje na stranicah. Za zaščito pločevine bo poskrbljeno z gumijasto oblogo tal in plastičnimi oblogami sten, na voljo pa bodo tudi lesene zaščitne obloge. Vsekakor bo uporabniku koristila tudi led osvetlitev tovornega prostora.
Sezam, odpri se
Gospodarski renault kangoo van, za katerega pri renaultu priznajo, da je bil njegov razvoj zaradi uspešnega predhodnika kar zahteven izziv, bo v nasprotju z expressom namenjen obrtnikom, flotam in trgovcem, ki si želijo dobro opremljenega prevoznika z veliko možnostmi prilagoditev. Na voljo bo v dveh dolžinah, skrajšano kompaktno različico pa bodo ukinili, saj naj ne bi mogla ponuditi enakih prednosti kot ostali dve.
V kratki različici bo kangoo van lahko prevažal do 3,9 kubičnega metra, v dolgi pa 4,9 kubičnega metra tovora. Pri Renaultu se pohvalijo predvsem z velikimi drsnimi vrati, ki se skupaj s sovoznikovimi vrati odprejo v kar 1,45 metra široko odprtino, ki jo pri Renaultu imenujejo kar »sezam, odpri se«. Med drugim omogoča tudi uporabo posebne omarice za orodje, ki jo je za Renault razvila Sortimo in se iz transportnega položaja povsem zasuka proti odprtini, da uporabniku močno olajša iskanje pripomočkov.
V primeru toge predelne stene in dveh sedežev spredaj bo kangoo van na voljo tudi z »navadnimi« drsnimi vrati, a tudi v tem primeru ne bo brez posebnosti. Zanj so namreč razvili tudi zložljivi nosilec za pod strop tovornega prostora, ki omogoča prevažanje dolgih predmetov do dolžine dveh, oziroma 2,5 metra v primeru pol metra daljše dolge različice, ne da bi bila omejena uporabnost prtljažnika ali sovoznikovo udobje. Na predstavitvi so izpostavili tudi široke zadnje koloteke, ki ne poskrbijo le za dobro lego avtomobila na cesti, ampak tudi za prostor za euro paleto med pokrovoma vdolbin za kolesa.
Zaradi odpiranja vrat pod kotom 80 stopinj je lahek tudi vstop na voznikov sedež. Tudi kangoo van razpolaga z obilo odlagališč s prostornino od 46 do 60 litrov. Izstopa predvsem velik 7-litrski predal pred sovoznikom, v katerega gre tudi delavska čelada in je tudi zelo pregleden. Uporabniku pride prav tudi dejstvo, da lahko kabina prevzame tudi vlogo mobilne pisarne, v kateri so na voljo digitalni radio, infozabavni sistem easy link, priključna postaja za pa,metni telefon z možnostjo pogleda na levi ali desni strani volana, možnost brezžičnega polnjenja telefona in podobno, kakor tudi možnost uporabe hrbtišča sovoznikovega sedeža za priročno mizico, ki lahko prevzame tudi vlogo podlage za kosilo.
Pester je tudi nabor asiatenčnih in varnostnih pripomočkov, ki med drugim omogočajo avtomatizirano vožnjo drugega nivoja, sistem za samodejno zaviranje v sili, ki podnevi in ponoči zazna tudi pešce in kolesarje, pomočnika za vožnjo v bočnem vetru in vse tisto, kar je bilo omenjeno pri expressu van.
Kangoo van bo na voljo s šestimi motorji, 1,3-litrskima turbobencinskima motorjema Tce 100 in 130, ter 1,5-litrskimi turbodizelskimi motorji 1,5 dCi 75, 95 in 115, ki bodo lahko na voljo tudi s samodejnimi menjalniki.
Električni kangoo van
Kangoo van bo na voljo tudi z električnim pogonom, pri katerem bo baterija s kapaciteto 44 kilovatnih ur po zaslugi temperaturnega upravljanja v vseh vremenskih pogojih zagotavljala do 265 kilometrov dosega v skladu s ciklusom WLTP.
Na voljo bo šest načinov vožnje. V standardnem načinu bo elektromotor razvijal moč 75 kilovatov in zagotavljal živahno vožnjo z visokim navorom, v ekološkem načinu pa bo moč v želji po večji avtonomiji zmanjšana na 55 kilovatov. V obeh načinih bodo na voljo tudi tri stopnje regeneracije, ki jo bo voznik uskladil s trenutnimi potrebami, seveda v odvisnosti od obremenjenosti avtomobila, želji po dosegu in podobno.
Možnosti za polnjenje bo več, izpostavili pa so predvsem možnost priklopa na 11-kilovatni stenski polnilnik, ki bo baterijo napolnil v dobrih štirih urah, in pa možnost hitrega polnjenja z močjo 22 kilovatov, ki bo za 80-odstotno napolnjenost baterije poskrbelo v 42 minutah. Tudi električni kangoo van bo lahko opremljen z enakimi pripomočki kot kangooji van z motorji na notranje zgorevanje.
Prenovljeni veliki prevoznik
Novi trafic v osebno prevozniški različici trafic combi in poslovni različici trafic spaceclass je drugačen predvsem spredaj, kjer so mu namenili drugačen, narebren pokrov motorja v kombinaciji z bolj navpično masko z izrazitimi tremi letvicami, ki se skupaj s spodnjim okvirjem nadaljujejo v nove žaromete, ki svetijo v polni tehniki led. Izstopa predvsem oblika dnevnih luči, ki odražajo črko C, s katero se je trafic uskladil s cliom, capturjem in drugimi sodobnejšimi renaulti.
V notranjosti combija, kjer je več kot dovolj prostora za devet potnikov in 1,8 kubičnega metra prtljage, izstopa nova armaturna plošča, ki jo poudarja predvsem horizontalna linija, ki se nadaljuje na obloge vrat in daje potnikom občutek širine. Nekaj je tudi novih odlagalnih površin in vdolbin, katerih skupna prostornina znaša 86 litrov. V notranjosti so na voljo tudi nove barve in materiali, ki povečujejo možnosti prilagoditev.
Za obveščanje in zabavi skrbi sistem renault easy link z možnostjo povezave z obema glavnima operacijskima sistemoma mobilnih telefonov, podatki pa se prikazujejo na 8-palčnem osrednjem zaslonu. Tudi asistenčni sistemi so iz zadnje Renaultove generacije, varnost pa povečuje nova sprednja zračna vreča, ki lahko hkrati zavaruje tudi dva sovoznika.
V traficu spaceclass je poudarjena predvsem eleganca, zatemnjena stekla pa poskrbijo za zasebnost do šestih potnikov, ki jim je na voljo udobno konferenčno okolje, veliko prostora ter več vtičnic USB in 220-voltnih vtičnic. Nekaj posebnega bo avanturistična različica spaceclass escapade, v kateri se bo zadnja klop lahko spremenila v udobno posteljo.
Prenovljeni trafic bo na voljo s tremi turbodizelskimi motorji. Osnovni bo novi motor dCi110, ki bo na voljo le v kombinaciji z ročnim menjalnikom, vmes bo motor dCi150, ki je v primerjavi s predhodnikom pridobil pet 'konjev' in bo deloval v kombinaciji z ročnim ali menjalnikom z dvojno sklopko, na vrhu ponudbe pa bo motor dCi170 v kombinaciji z menjalnikom z dvojno sklopko. Vsi motorji so seveda usklajeni s sodobnimi okoljskimi zahtevami.