Avto
30 ogledov

Prva pnevmatika se spreminja, druga "trese"

Goodyear
1/3
Goodyear
Goodyear je na salonu v Ženevi predstavil koncepta dveh pnevmatik. Prva je sposobna spreminjati obliko in se prilagajati razmeram na cesti, druga pa med vožnjo proizvaja električno energijo in bi lahko bistveno vplivala na razvoj električnih vozil.

V Goodyearovem centru za inovacije v Luksemburgu so razvili pnevmatiko, ki na podlagi razmer na cesti dodaja in spušča zrak iz zračnih komor. S tem pa vozniku omogoča večjo prilagodljivost, boljše vozne lastnosti in vrhunsko zmogljivost.

Delovanje pnevmatike temelji na notranji črpalki, ki zrak usmerja iz glavne zračne komore do treh posameznih. Več zračnih komor pa omogoča tudi podaljšano mobilnost, saj v primeru predrtja ene izmed njih voznik še vedno lahko nadaljuje z vožnjo.

Pnevmatika se tako lahko avtomatsko prilagaja v tri različne položaje. V okolju eco/safety (okolje/varnost) z optimalno razporeditvijo togosti omogoča manjši kotalni upor in zaradi velike naležne površine, ki je v stiku s cesto, povečuje učinkovitost pri zaviranju na suhi podlagi. V položaj sporty (športen) z aktivno stožčasto naležno površino voznikom omogoča boljšo vodljivost na suhi podlagi. V položaju wet safety (varnost v mokrem) pa pnevmatiki zagotavlja veliko odpornost proti akvaplaningu, saj je v osrednjem delu tekalna plast nekoliko dvignjena, kar vodi k večjemu premeru ter ozki in dolgi naležni površini.

Bolj kot cesta trese, bolje je

Druga konceptualna pnevmatika ima vse možnosti, da v industriji sproži pravo revolucijo, so prepričani pri Goodyearju, saj je sposobna spremembe oblike in vibracije pretvoriti v električno energijo. Ta pa nato v vozilu napaja baterije hibridnega sistema prenosa moči ter druge elemente na armaturi.

Ustvarjanje energije omogočata posebna materiala. Prvi v električno energijo pretvarja toploto, ki jo v statičnem stanju z absorpcijo svetlobe in toplote ustvarja ultra-črna struktura, v dinamičen stanju pa kotaljenje. Drugi material pa je piezoelektrične narave, ki v električno energijo pretvarja vibracije in spremembe v tlaku. Te pnevmatike sicer v serijski proizvodni ne boste videli, jo pa bodo pri proizvajalcu imeli za osnovo za nadaljnji razvoj.

Komentarjev 2
  • Žvižgač 14:31 07.marec 2015.

    Če bodo gume proizvajale elektriko bomo lahko tudi jajčka kuhali med vožnjo,

  • wolfyy 11:56 07.marec 2015.

    evo pa ima vlada razlog, zakaj ne posodablja cest. Bomo najbrž prva evropska država s cestami namenjenimi izključno proizvajanju energije :D