Avto
37 ogledov

Poseben in drag crossover

Nissan juke
1/47
Žurnal24 main
Juke je posebnež v priljubljenem segmentu suvov. V tega vstopa s spodnje strani, saj je z 4,14 metra med krajšimi, krasi pa ga zelo kupejevska silhueta, ki pa okrni prostornost in uporabnost notranjosti.

Posebnost predstavlja še zmogljivi 1,6-litrski turbo bencinar, ki pa v kombinaciji z CVT avtomatiko pomeni zelo potratno kombinacijo pogona, pogon 4x4 pa zmanjša že tako mali prtljažnik.

Ali vam je zelo všeč ali
Z oblikovnega stališča juke ni več tipičen suv, ampak gre za crossover v pravem pomenu besede, kjer se križata prej omenjeni suv in segment športnih kupejev. Ideja sicer ni nova, so jo pa pri nissanu lepo izpeljali, kar se že pozna na prodajnih številkah, saj so ga kupci tako kot pred leti qashqaija razgrabili.

Prednji konec je zelo nekonvencionalno oblikovan tako da podobnosti s konkurenco ali celo znotraj nissanove hiše ne gre iskati. Izgled prednjega dela poleg horizontalnih linij, kateri glavni delež pripada motorni maski določajo disproporcionalno oblikovani žarometi, kjer sta zgornja raztegnjena skoraj do vetrobranskega stekla, spodnja pa okrogla in (pre)velika. Z boka se posebnost nadaljuje v obliki proti zadku hitro se dvigajoče bočne linije, tako da sta šipi v drugi vrsti kvečjemu lini, kljuke pa so v duhu dinamičnosti skrite v plastične obrobe. Proti zadku hitro pada tudi linija strehe, tako da je zaključek v obliki spojlerja in zadnjega stekla dokaj položen in kratek. To davek terja tako pri prostornosti druge sedežne vrste, ki je zelo asketska, naklon naslonjala pa prenavpičen in zato na daljših razdaljah ne nudi zadostnega udobja, problem pa zna predstavljati tudi preglednost vstran in nazaj, kar pa se da lepo rešiti z uporabo parkirnih pomagal ali kamere. Pri juku in paketu tekna to vlogo prevzema slednja.



Drugačnost izraža tudi notranjost, ki je nepričakovano barvita, a obenem tudi plastična, saj tako klavirska črnina na osrednji konzoli, kot kričeče rdeča plastika na podaljšku med sedežema deluje preveč ceneno. Je pa vstopanje v vozilo in sedneje suvovsko visoko in udobno, voznik pa bo kljub le po višini nastavljivemu obroču hitro našel pravi položaj za volanom. Volan je povzema obliko tistega v modelu Z in lepo sede v roke, je pa kljub močnemu elektro servo ojačevalniku dovolj neposreden in nadpovprečno komunikativen. Ergonomija je samosvoja, a dobra, zamerila pa so se nam odlagališča ali bolje rečeno pomanjkanje le teh, manjka pa tudi sredinski naslon za roke.

S stališča opreme je tako da paket tekna nudi zelo veliko, tudi navigacijo, barvno kamero na zadku in pametni ključ, mi smo tako pogrešali le ksenonske žaromete in palec večja (kot 17“) platišča. Je pa tudi 1.300 evrov cenejša accenta povsem dovolj založena, žal pa v kombinaciji s tem motorjem ni na voljo.

Zmogljiva motor in pogon, CVT manj
Posebnost kot rečeno uvodoma predstavlja 140-kilovatni 1,6-litrski turbo bencinar, ki razvaja z zmogljivostmi, čeprav pri višjih vrtljajih postane glasen in dobro slišen v notranjost. Obenem pa motor (negativno) preseneti s porabo med 11 in 13 litri, ki je za ta velikostni razred ne glede na zmogljiv motor previsoka, uporabnost vozila pa dodatno omejuje še doseg, ki je pri testnem povprečju (namerili smo 12,9 litra) znašal slabih 400 kilometrov. Pri izrazito dinamični vožnji boste zlahka presegli tudi znamko 16 litrov, pri varčevanju pa se boste le stežka spustili pod mejo 10 litrov.



Preseneltjivo zmogljiv je štirikolesni pogon, ki glede na razmere odmerja navor na vsako kolo posebej (to lahko tudi opazujete med osrednjima merilnikoma), lahko pa ga tudi zaklenete. Sliko na urejenih cestiščih nekoliko poslabša CVT menjalnik, saj je poleg potratnosti pri gorivu včasih tudi preveč neodločen, je pa pri terenski vožnji bolj uporaben kot ročni menjalnik. Kljub temu pa bi se mi raje odločili za slednjega, a CVT žal pride v 3.450 evrov vrednem paketu skupaj s pogonom 4x4. Ampak če lahko pogrešite tega potem se vsekakor odločite za 2WD različico z ročnim menjalnikom. Zmogljivosti so še boljše, poraba pa nižja. Vozne lastnosti so presenetljivo dobre, volan kot rečeno komunikativen, le težišče je suvovsko višje, se pa glede na to karoserija ne nagiba pretirano. To gre pripisati trdnemu podvozju, ki je za potniku obenem dovolj udobno tudi na slabši podlagi.  
    
S ceno tako kot porabo sili razred višje
Juke je nedvomno drugačen. Tu ni dvoma, je pa res da to drugačnost tudi drago plačate, saj mu s ceno dobrih 24 tisočakov konkurira tudi že večji qashqai, ki je tudi bolj uporaben, kaj šele drugi modeli. Ampak kot se je v avtomobilski zgodovini že večkrat izkazalo ima ekskluzivnost svojo ceno in tudi mnog, ki so jo za ceno drugačnosti pripravljeni plačati. Nissan je očitno spet zadel žebelj na glavo, čeprav za naše pojme v kombinaciji s tem menjalnikom temu ni tako.

Podatki o vozilu: (Nissan juke 1,6 DIG-T CVT 4WD tekna)
Motor: 1.618 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni bencinski
Moč: 140 kW (190 KM)/pri 5.600 vrtljajih na minuto
Navor: 240 Nm/ med 2.000 in 5.200 vrtljaji na minuto
Poraba: 12,9 litra/100 km, 175 gramov CO2
Zmogljivosti: 200 km/h, 8,4 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.135x1.765x 1.565, medosna razdalja 2.530, prtljažnik (v litrih): 207/786
Cena: 24.240/24.640 EUR

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.