Avto
338 ogledov

Opel insignia pri 22.100 evrih začenja lov na 2. mesto

Opel Insignia
1/16
Saša Despot
Opel insignia druge generacije samozavesti ob prihodu v Slovenijo ne skriva. Ji niti ni treba, saj ima toliko naprednih lastnosti, da utegne mešati štrene celo v premijskem razredu.

Opel insignio smo dodobra predstavili že konec marca, tik zatem, ko so v Rüsselsheimu zagnali njeno serijsko proizvodnjo. Opazili smo velik tehnološki preskok naprej v primerjavi s prvo generacijo, pohvalili njen smisel za premium detajle, se razkomotili po prostorrni notranjosti in bili kar malo osupli nad dejstvom, kako dobro se pelje po cesti.

In na podlagi vseh teh lastnosti so pri slovenskem uvozniku zelo optimistični. Če je doslej insignia v razredu D dosegala tretje mesto po prodaji za VW passatom in škodo superb, potem želijo sedaj “premešati mesta na stopničkah.”

To je lahko le napoved spopada s superbom, saj je passat bržkone predaleč. V številkah pa to pomeni, da naj bi v prihodnjih 12 mesecih Slovencem prodali kar 730 insignij oziroma največ doslej v enem letu. Računajo tako na lojalnost sedanjih lastnikov (več kot pet tisoč jih je) kot na povsem nove, ki bodo k Oplu prišli od drugih znamk. Še zdaleč pa ne le od neposrednih konkurentov temveč tudi od premijskih znamk, kot sta BMW 3, audi A4, ali pa celo za številko večjih mercedes-benz razred E in audi A6. Za vsaj tretjino manj denarja naj bi dobili enako velik kos avtomobilskega udobja in prestiža, dodajajo pri Oplu.

Cenovni razpon se prične pri 22.100 evrih in seže do 34.850 evrov, brez dodatnih opcij. Karavanski sports tourer prihaja čez kakšen mesec, dražji bo za 1.100 evrov. Po dosedanji prevladi karavana pa naj bi bila sedaj prodaja precej bolj uravnoteženo porazdeljena med karoserijski izpeljanki. Konec leta se jima bo pridružil še bolj avanturistični country tourer.

Opel insignia | Avtor: Opel Opel

Za hitro osvežitev spomina: v živo ima insignia grand sport prav tako športen videz kot na fotografijah. Nizko in izrazito kupejevsko silhueto dopolnjujejo raznovrstni detajli, a ohranja tudi jasno oblikovno vez s predhodnico. Čeprav je insignia le malenkost zrasla v dolžino in širino in se hkrati znižala, imajo potniki občutno več prostora, še posebej zadaj, kjer avto izrazito navija za možnost poslovne, flotne uporabe.

Prostornost dopolnjujejo razne tehnologije, kot je ogrevanje sedežev zadaj ali hlajenje in masaža pri tistih spredaj, ki so povrh lahko tudi zelo ergonomski. Voznik sedi v premišljenem delovnem okolju, za doplačilo ima pred seboj lahko digitaliziran zaslon, podobno kot v VW passatu.

V marsikateri lastnosti prvo ime D segmenta

Insignia nove generacije je nadgradila številne že znane tehnologije in vpeljala nove: zelo zmogljivi LED matrični žarometi, projekcijski zaslon, radarski tempomat, On Star sistem za pomoč in dodatne informacije med vožnjo, AEB s prepoznavo pešcev … Dobra lastnost insignije je, da je mogoče te asistenčne sisteme dobiti delno ali v celoti v dveh tehnoloških paketih, ki sta cenovno razumno postavljena.

Tudi pri pogonu je veliko novosti. Začne se že pri novi arhitekturi, imenovani Epsilon 2, ki je zaradi pametne zasnove pripomogla do kar 200 kilogramov znižati skupno maso avta. To se seveda še kako pozna pri dinamiki. Potem je tu opcija inteligentnega 4x4 pogona, ki moč na zadnji dve kolesi prenaša prek dveh inovativnih in elektronsko gnanih sklopk, ki med drugim omogočata celo bočno drsenje.

Opel insignia | Avtor: Harald Dawo Harald Dawo

Flexride nastavljivo podvozje je mogoče izdatno prilagajati po željah voznika in ima vpliv na delovanje številnih komponent v prid bolj udobne ali bolj dinamične vožnje. Nenazadnje pa je tu nova generacija agregatov. Nov je 1,5-litrski turbo bencinar s 104 ali 122 kW (140 oz. 165 KM), 2,0-litrski motor pa ima 154 kW (210 KM). Tudi dizli so trije, 1,6-litrski v različici z 81 in 100 kW (110 in 136 KM) ter dvolitrski s 125 kW (170 KM). Pri močnih različicah se moč prenaša na cesto prek novega osemstopenjskega menjalnika. Napovedan je tudi OPC model.

Opremski nivoji opreme so štirje, med njimi ni prevelikih cenovnih skokov, že vstopni je solidno opremljen. Poleg različnih dodatnih paketov za več udobja in asistence je za individualiste na voljo še poseben program Exclusive, pri katerem imajo proste roke pri izbiri barv in raznih detajlov.

Kratek intervju: Thomas Benkner, produktni menedžer za insignio

Kaj so glavni poudarki pri novi insigniji v primerjavi s prvo generacijo iz 2008?

Imeli smo še veliko možnosti napredka v primerjavi s prejšnjo generacijo, predvsem glede notranje prostornosti za potnike in prtljago, pa tudi na polju občutka kvalitete. Posebno pozornost smo dali najnovejšim pomagalom za varnost na cesti, pa tudi za udobje. Prepričani smo, da takšne raznovrstnosti tehnologij in možnosti ne ponuja noben drug tekmec v tem razredu.

Lahko rečete, da imate najboljši avto v razredu, tudi kar se tiče opremljenosti?

Thomas Benkner | Avtor: Harald Dawo Harald Dawo

To je sicer lahko včasih odvisno od trga do trga, vendar smo lahko samozavestni, da imamo tehnološko zelo napreden avto, ki se lahko kosa tudi s premium znamkami. Naredili smo raziskave, iz katerih je razvidno, da lahko s takšnim avtom, kot je sedaj insignia, računamo tudi na kupce, ki bodo k nam prišli iz D in celo E segmenta, kjer sta denimo močna BMW in Mercedes Benz.  

Za kaj boste še uporabili Epsilon 2 platformo? Bomo na njej videli kakšnega suva?

Že pred časom smo napovedali, da delamo na še večjem suvu, vendar pa je še nekaj let oddaljen, zato vam ne morem o tem povedati še ničesar. 

Torej ne veste niti, ali bodo E2 morda uporabili pri vašem novem lastniku PSA?

O čem takšnem je še veliko prezgodaj govoriti.

Kaj v množičnem navalu suvov in križancev sploh napovedujete klasičnim avtomobilom, kot so limuzine in karavani?

Po naših prognozah se bo zdajšnji trend upadanja prodaje teh klasičnih oblik stabiliziral. Treba pa je vedeti, da je potrebno pri spremljanju številk D segmenta upoštevati tudi dogajanje v tako imenovanem Lux 3 segmentu, kamor sodijo denimo BMW serija 3 ali audi A4. Kombinirane prodajne številke obeh razredov so stabilne in morda tudi malce rastejo. So pa glede na tipe karoserij velikanske razlike med državami. V Nemčiji se denimo 80 odstotkov vseh insignij proda v različici sports tourer, torej karavana, v Veliki Britaniji pa 75 odstotkov limuzinskega grand sporta. V Turčiji prodamo 99 odstotkov grand sporta.

Se je pa v zadnjem času pojavil nov trend, ko si kupci vse bolj želijo izgleda kupejev, kar se je najprej videlo v premium segmentu. Pomislite na audi A5, BMW serijo 4 … Tudi naša insignia grand sport gre zelo v smeri izrazito kupejevske podobe, čeprav ima pet vrat in zato ni potrebnih nikakršnih kompromisov glede uporabnosti.

Torej se za prihodnost limuzin in karavanov ni bati?

Tako pravijo vsi strokovnjaki. 

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.